En konvertering er en forretningskritisk handling en bruger foretager på din hjemmeside.
En konvertering bruges som oftest i forbindelse med leadgenering, hvor en konvertering i denne forbindelse som oftest er en form submission. Dog er det op til dig, hvordan du definerer konverteringer.
Hvis du gerne vil måle, hvor engagerende content du har, kan du definere dine konvertinger ved, hvor lang tid en besøgende har brugt på din side, eller om de har scrollet hele vejen ned til bunden.
Fordi du kan måle på forskellige konverteringer, skelnes der som oftest mellem primære og sekundære konverteringer.
De primære konverteringer er som oftest køb, form submission, et opkald eller handlinger, der indgår i check-out flowet
De sekundære konverteringer kan være et mål for hvor lang tid, der bruges på siden, scroll depth eller hvor mange sider der besøges.
Hvis du arbejder i Google analytics som de fleste Marketers arbejder i, så definerer du dine konverteringer ved at definere et event og dernæst markere det event som Key events. Google Analytics ændrede fornyligt navnet til key event fra conversions.