Du kender formentlig allerede nu lidt til online markedsføring, og du har måske læst vores introducerende artikel om det. I dette indlæg vil jeg gå lidt i dybden med, hvordan du for alvor kan komme i gang med at synliggøre din virksomhed på internettet.

  1. Optimer din hjemmeside

bonzer-hjemmeside

Din hjemmeside bør optimeres og være up to date med de seneste trends for at tiltrække brugere. Gennem nyere tid er SEO blevet det stærkeste værktøj for at blive synliggøre sig på søgemaskiner. Det handler om at optimere for søgeren og ikke for selve søgemaskinen. Du kan optimere for søgeren overordnet igennem to metoder: On-page & off-page SEO.

Især on-page SEO er det, der forbedrer din hjemmeside over for brugerne og samtidig “tilfredsstiller” søgemaskinerne. Det er eksempelvis brugen af keywords og herunder sidetitler, rubrikker, metatekster og billeder. Disse elementer vil skabe et rigtigt godt, sammenhængende billede for den besøgende. Formålet med off-page SEO er at forbedre din sides overordnede autoritet på internettet. Dette gøres, meget kort fortalt, gennem backlinks - Altså at andre hjemmesider vil linke til din hjemmeside.

Du skal samtidig gøre din hjemmeside mobilvenlig. Du skal arbejde på at skabe et responsivt design, der har samme URL og HTML uanset hvilken platform, brugeren besøger din hjemmeside fra.

  1. Content marketing

Formålet ved content marketing er, kort sagt, at skabe trafik og leads. Vi har skrevet en uddybende artikel om emnet, men det er et meget stærkt redskab til at tiltrække nye leads gennem loyalitet og troværdighed over for dine brugere. Der findes en række forskellige værktøjer for at nå til en succesfuld content marketing: blogindlæg for andre virksomheder, multimedia content, E-bøger og meget mere. Alle redskaber, der er værdifulde for andre virksomheder og brugere. Dette hjælper og endda uddanner brugerne i det, I laver, og det øger jeres loyalitet.

  1. De sociale medier

Er et fremragende værktøj til i første omgang at skabe en online identitet for dit brand. Sociale medier giver dig muligheden for at kommunikere direkte med dine kunder.

Med mere end 1 milliard brugere, er Facebook den mest populære platform til at præsentere sin virksomhed på til forbrugerne. Facebook Business er et simpelt værktøj, hvor du kan annoncere og ramme rigtig mange relevante forbrugere inden for din målgruppe.

  1. Facebook annoncering

facebook-ads-online-markedsføring

Annoncering på Facebook er altså en utrolig effektiv måde at genere trafik og leads på - også omkostningsmæssigt. Det er, sammenlignet med andre platforme, i den billigste ende i forbindelse med online markedsføring.

Formår du at ramme den rigtige målgruppe med den rigtige kommunikation og tekst, kan du hente nogle rigtigt billige konverteringer.

Men det er derfor også vigtigt, at du ikke tager disse elementer for givet. Facebook annoncering har meget varierende strategier, som gør det muligt for din virksomhed at annoncere, uanset hvad I laver. Du kan promovere din app, samle e-mail subscribers, drive trafik ind på din webshop eller noget helt fjerde!

  1. Google Adwords

Dette er også en enkel og effektiv kanal, der giver dig mulighed for kreativt at bruge søgeord til at nå hele din målgruppe. Her betaler du per click, men til gengæld er det forbrugeren der efterspørger det selv igennem en søgning på Google, hvilket du som virksomhed kan have stor fordel af i forhold til at kunne konvertere.

  1. E-mail marketing

Her får du især muligheden for at pleje dine leads. Som hubspot siger, “good e-mail marketing is valuable, relevant, expected and integrated.”

Det er en meget effektiv platform til at gøre leads til kunder og skabe mersalg, når de først er blevet kunder. Derfor ses der også en stor stigning i denne form for online markedsføring.

  1. Call-To-Action

Her handler det om at få brugeren til definitivt at købe, og der har du mulighed for at være en “influencer”. Du kan invitere brugeren til at få en uforpligtende snak, se mere om jeres produkter på webshoppen osv. Eller på en lidt blødere måde invitere til at læse flere blogindlæg, downloade jeres E-bog mv.

Vi mener, at disse tips skaber et godt fundament for din markedsføring online. Jeg har linket til vores andre guides undervejs, så du kan læse mere specifikt om de enkelte værktøjer, der er blevet nævnt. Her kan du blandt andet lære mere om, hvordan du så kommer igang med dem og kan bruge dem i praksis! Jeg står til rådighed på dp@bonzer.dk, hvis du skulle have spørgsmål eller andre kommentarer til online markedsføring. I kan også se mere på forsiden 🙂

 

Læs  Opstart af enkeltmandsvirksomhed?