Hvis du gerne vil anvende din hjemmeside som en af dine primære salgskanaler, så kommer du ikke udenom leadgenerering. Uanset om du har en webshop, blog, eller noget helt tredje, så ønsker du at konvertere dine besøgende til køb eller henvendelse, og dette gør man primært via leadgenerering på hjemmesiden.

I takt med at man løbende øger mængden af leads og skalerer ens online leadgenerering, så vil man næsten altid se en direkte effekt på omsætningen igennem sin hjemmeside.

1. Ha’ masser af organisk trafik

Det absolut vigtigste når det kommer til leadgenerering, er at du har en stor mængde af trafik igennem din hjemmeside. Det er benzinen i bilen, og vi ved alle sammen at man ikke kommer langt i en bil uden benzin. Der er mange måder hvorpå du kan øge mængden af trafik. Vi anbefaler altid at man har størst fokus på SEO, da du her kan opnå en stor mængde trafik uden at betale en øre for det.

Med SEO kan du skalere mængden af trafik til din hjemmeside uden grænser. Når vores kunder ser en stigning i deres organiske trafik på +1.000%, medfører det næsten altid en lignende stigning i omsætningen via hjemmesiden.

Hvis du gerne vil høre mere om SEO, så er du meget velkommen til at kontakte os med henblik på at få udarbejdet en gratis SEO analyse, og så kan vi gennemgå dit potentiale sammen med dig. Du kan henvende dig her

2. Konverter dine besøgende med leadgenerering

Efter du har sørget for at have en stor mængde trafik til din hjemmeside, er det absolut vigtigste ift. Leadgenerering at du konverterer disse besøgende til leads. Der er mange måder hvorpå man kan konvertere igennem en hjemmeside. Den mest populære værende via pop-ups.

Du kan have pop-ups der kommer frem ved et klik på en knap, eller ved exit intend. Exit intend er blevet meget populært på det seneste. Det fungerer sådan, at når en besøgende er på vej væk fra din hjemmeside, så kan dette aflæses, og der kommer en pop-up frem. Pop-ups som disse, kan konvertere op til 5% af de besøgende der er på vej væk fra din side. En af de meget stærke værktøjer når det kommer til leadgenerering.

3. Gør dine leads varme

Efter du har konverteret en besøgende til et lead, så har du nu muligheden for at sælge til denne her person. Inden du sender din “KØB NU” mail, så er det vigtigt at du klargør og “varmer” dit lead. Det gør du ved at uddanne om dit produkt eller service, så folk bliver klogere på det de skal købe. Du skal altså kommunikere i øjenhøjde hvordan dit produkt skaber værdi. Hvis dit produkt har bare lidt høj kompleksitet, så har dine leads typisk en høj “entry-barrier”. De er altså ikke klar til at købe endnu. Du skal derfor forklare hvordan dit produkt fungerer, og hvorfor det er en god investering. Dette kan du gøre med bla. e-mails der indeholder guides, videoer mm.

credit: https://twitter.com/viget/status/585183453525729282

Du har altså rigtig god mulighed for at skabe værdi omkring dit produkt. Folk vil gerne føle sig sikre inden de udfører et køb, og det kan du opnå ved at uddanne dine leads.

4. Automatiser din leadgenerering

Rigtig mange processer omkring leadgenerering kan være meget tunge at udføre manuelt, og er ofte også tidsspild. Her kommer begrebet “Marketing automation” ind i billedet. Med marketing automation kan du automatisere hele processen fra indsamling af data, til at dine kunder køber fra dig. Du kan også lave “stier” alt efter hvilke handlinger dine besøgende har foretaget sig. F.eks klik på en knap eller svar på en mail. Hvis du gerne vil have en snak om marketing automation, så kan du læse mere her, og kontakte os med henblik på en snak.

marketing automation

Hvis en besøgende har skrevet sig op til dit nyhedsbrev igennem en specifik side, så kan du sende mails relateret til denne specifikke side. Du kan også sende specifikke mails til besøgende der har en lav eller høj åbenrate på dine mails. Du kan altså forprogrammere næsten hele forløbet inden du går i gang. Vi anbefaler at man forprogrammerer min. 90 dage fra “entry”, og at man har mellem 5-10 touch points i løbet af hver måned.

5. Skaler det der virker

Når du har fundet det framework der virker for dig, så er næste step at skalere det, og øge mængden af leads i dit flow. Her skal du fortsætte med SEO arbejdet på de keywords du har set fungere, og du skal udvikle din automation alt efter hvad der konverterer.

Du vil hurtigt se en stor stigning i mængden af leads, og dermed også køb/henvendelser via din leadgenerering. Det er en no-brainer at have et godt flow ift. Leadgenerering, og derfor ser man også alle store webshops, blogs mm. Have et professionelt setup ift. deres leadgenerering.

Hvis du har nogle spørgsmål til leadgenerering, eller gerne vil øge mængden af organisk relevant trafik til din hjemmeside, så må du endelig kontakte os. Vi glæder os til at snakke med dig!