Hvorfor bør jeg overveje at skrive et blogindlæg?

Et blogindlæg med relation til din virksomhed og det I tilbyder, kan have stor relevans for forbrugere og i sidste ende din egen virksomhed. Når du skriver et blogindlæg, er det primære formål – helt banalt – at fortælle om et emne. I en forretningsmæssig sammenhæng vil det være for at hjælpe forbrugere eller andre virksomheder og derigennem opnå positiv omtale. Det er netop dét, der har relevans for din virksomhed. Du hjælper og uddanner andre mennesker, og det øger din troværdighed og loyalitet, som til slut kan resultere i flere inbound leads.

To do, før du starter med at skrive

Inden du starter med at skrive et blogindlæg, kan det anbefales at gøre sig tanker i blandt andet:

Det første og mest åbenlyse er at gøre sig tanker om emnet. Derfra kan du lave en “working title”. Din titel på indlægget har nemlig stor betydning, så der skal gøres nogle overvejelser i det løbende. Nu kan du starte på din intro, som gerne skal være fangende! Det kan være svært at være kreativ i informative tekster, men et par råd til det kunne være: Indled dit indlæg med noget interessant statistik om emnet eller fortæl en god eller sjov historie med relation til emnet. Der er selvfølgelig ingen begrænsninger for, hvad en god indledning kan indeholde – Det var blot for at skabe et par idéer om det.

Du har på det efterfølgende tidspunkt helt sikkert gjort dig en masse tanker, og nu kan du gå i gang med skrivningen!

Hvad kan hjælpe, når jeg er færdig med teksten?

Det hjælper at have fuldstændig styr på det visuelle, da ingen læsere har interesse i at læse noget uden struktur. Sørg derfor for at kigge på din overskrift, underoverskrifter og enkelte afsnit – Det er i hvert fald en god start. Skriver du fra din virksomheds hjemmeside, er det en fornuftig idé at have en Call-To-Action funktion i slutningen af dit indlæg. Du kunne for eksempel referere til andre indlæg, download din E-bog eller henvise til din webshop. Der er mange muligheder for en god CTA funktion til at slutte af på!

Slutteligt kan du overveje at søgeordsoptimere (SEO) dit blogindlæg, så du kan “ranke” på artiklen på Google. Uden at gå i for mange detaljer om SEO her, kan enkelte eksempler på det være at vælge et overordnet keyword for din artikel, som matcher formålet. Herfra kan du infiltrere det keyword i din meta description. Det er blot en lille del af SEO universet – du kan læse meget mere her.

Jeg håber, det kunne hjælpe med at give dig en idé til at skrive et blogindlæg på vegne af din virksomhed! Hvis du har kommentarer eller spørgsmål, kan jeg kontaktes på dp@bonzer.dk 🙂 Tag endelig også et kig på forsiden!