Case

543% flere keywords: Dét er et af SEO-resultaterne for Gastro by Bøgh

Konsulenter

Claus Diedrichsen

Alexander Brandstrup

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Key results

  • 5000% flere organiske keywords på side 1

  • 543,75% stigning i det samlede antal organiske keywords

  • 468,18% stigning i organisk trafik

Siden 15. januar 2021 har vi arbejdet intensivt med SEO på frokostordnings- og cateringvirksomheden Gastro by Bøgh. Folkene bag Gastro by Bøgh kom til os med et ønske om at blive mere synlige og tiltrække flere kunder på søgeord (keywords) som ‘frokostordning’, ‘frokostordning københavn’ og lignende gastronomirelaterede søgeord. Dét har vi arbejdet målrettet mod, og nu, et års tid senere, er vi godt på vej mod målet om at få de ønskede keywords til tops på Googles side 1. Vejen hertil har også tydeligt kunne mærkes på travlheden i Gastro by Bøgh. I takt med at flere keywords er nået side 1, og den organiske trafik er steget, har Gastro by Bøgh fået flere og flere henvendelser om deres frokostordninger og cateringmuligheder, og deres kundebase er vokset gevaldigt.

I casen her kommer vi omkring resultaterne og giver dig indblik i strategien bag. God læselyst!

Casen kommer omkring:

  • Hvem er Gastro by Bøgh?

  • Stigning i organiske keywords på side 1

  • Stigning i det samlede antal organiske keywords

  • Stigning i organisk trafik

  • Hvordan opnåede vi resultaterne?

Hvem er Gastro by Bøgh?

Gastro by Bøgh lever af at sælge frokostordninger og cateringaftaler til virksomheder og private, der går op i de gode, friske og velsmagende råvarer. Hos Gastro by Bøgh arbejder kokke med mange års erfaring fra alt fra produktionskøkkener til Michelin restauranter, og det gastronomiske niveau bliver sat højt i alt, hvad der leveres. Gastro by Bøgh har på nuværende tidspunkt fokus på frokostordninger og catering på Sjælland, og det var også med det fokus de kom til os i Bonzer tilbage i januar 2021. Lad os nu give dig indblik i de hidtil opnåede resultater og dele af strategien bag.

Stigning i keywords på side 1

Vejen til øget synlig på Google er lig med flere keywords på side 1. Når din hjemmeside er til stede på Googles side 1 - især i toppen -, er det din side, din målgruppe vil se, når de googler på de keywords, din hjemmeside er til stede på side 1 med. Har du samtidig husket at optimere sidetitler og metabeskrivelser, vil din side med flere placeringer på side 1 indbyde til kliks og fange en stor del af din målgruppe, når de googler. Flere keywords på side 1 har derfor også været et stort fokus i vores arbejde med Gastro by Bøgh, og nu, et år og lidt til efter opstart af samarbejdet, ser vi en markant stigning i keywords på side 1:

Per 15. januar 2021, opstartsdatoen for samarbejdet, havde Gastro by Bøgh 1 keyword synligt på Googles side 1. Ser vi på 15. februar 2022 lyder det tal på intet mindre end 51. Vi ser altså en stigning på 5000%.

51 keywords på side 1 lyder måske ikke af meget, men for en virksomhed som Gastro by Bøgh med et afgrænset udvalg af produkter, er 51 keywords på side 1 en del - især fordi forretningskritiske keywords som ‘frokostordning københavn’ og ‘catering nordsjælland’ er blandt de 51 keywords.

Stigning i det samlede antal keywords

Flere keywords på side 1 er et af de vigtigste metrics, vi stiler efter i vores SEO-arbejde. Men en side kan også være til stede på Googles øvrige sider, altså side 2, 3, 4, osv., og selvom det ikke er mange Google-brugere, der besøger andre sider end side 1, så er en stigning i keywords på de øvrige sider oftest en klar indikation på, at et SEO-arbejde er effektivt, og at flere keywords er på vej mod side 1. Derfor er det samlede antal keywords bestemt også værd at kigge på, når det kommer til SEO-resultater. For Gastro by Bøgh ser vi den her udvikling:

Vi har også her taget udgangspunkt i datoen for opstart af samarbejdet, 15. januar 2021, hvor vi ser, at Gastro by Bøgh er til stede på Google med 64 keywords. Den 15. februar 2022 er det samlede antal keywords nået hele 412, og stigningen er altså 543,75%.

Stigning i organisk trafik

I takt med at flere keywords når Googles side 1, jo mere trafik får en side typisk også. For som nævnt så er det netop, når din side er at se på side 1, at din målgruppe for alvor får øjnene op for den og med stor sandsynlighed klikker ind, når de googler på keywords relateret til din forretning. Ser vi på den organiske trafik for Gastro by Bøghs side, bærer den også tydeligt præg af den massive stigning i keywords på side 1, som vi har været inde på:

Vi har her set på den organiske trafik i januar 2021 og sammenholdt det med samme januar 2022. I perioden i 2021 ser vi, at Gastro by Bøgh fik 66 besøgende fra organisk trafik. I januar 2022 er antallet af besøgende fra organisk trafik 375. Stigningen her er altså på hele 468,18%. Stigninger i besøgende, vi både ser i december 2020 og december 2021, skyldes den meget øgede efterspørgsel på catering op til og i julemåneden. Men ser vi på december 2020 sammenlignet med december 2021, ser vi også her en klar stigning i besøgende fra organisk trafik - stigningen går fra 403 besøgende fra organisk trafik til 1430 besøgende og dermed en procentuel stigning på 254,84%.

Hvordan opnåede vi resultaterne?

Vi har igangsat en del forskellige SEO-indsatser i det års tid, vi har samarbejdet med Gastro by Bøgh. For at kunne skabe en side med de helt rette forudsætninger for sucessfuld SEO, skal alle tre søjler af SEO spille: linkbuilding, content og teknisk SEO. Da Gastro by Bøgh kom til os, var deres side stadig forholdsvis ny, og et solidt SEO-fundament baseret på de tre søjler skulle opbygges, før det overhovedet var muligt at bevæge sig mod målet om øget synliged på frokostordning- og cateringrelaterede keywords.

Teknisk SEO og ny URL struktur

Gastro by Bøghs side var ikke den teknisk stærkeste, da vi startede samarbejdet, og strukturen på siden var heller ikke optimal i forhold til SEO. Derfor var en af de første indsatser at få analyseret og rådgivet på den bedst mulige URL struktur, så Gastro by Bøgh havde muligheden for at komme på side 1 med alle de vigtige keywords. Derudover havde siden en del tekniske SEO-fejl, som vi løste, og som vi gennem hele forløbet har haft øje på og håndteret, hvis de opstod igen. Sidens hastighed, Pagespeed, var og har igennem hele samarbejdet også været et vigtigt fokusområde at forbedre. For er en side for langsom og dermed ikke brugervenlig, spotter Google det og kan lade det få indflydelse på, om en side får lov til at nå side 1.

Linkbuilding-indsatser

På linkbuildingfronten har vi haft gang i og har fortsat gang i en del større indsatser. Vi har i de indsatser gjort stort brug af folkene bag Gastro by Bøgh og deres ekspertise inden for gastronomi, da det virkelig tiltrak opmærksomhed blandt dem, vi rakte ud til i indsatserne. Et eksempel er et linkbuildingsamarbejde med elektronik-webshoppen power.dk, der har sagt ja til et stort opskriftunivers med videoopskrifter lavet af Gastro by Bøgh folkene, mens de bruger Powers maskiner. Dét er der både SEO- og linkbuildingværdi i, da vi skaffer stærke, relevante og ikke-betalte links til Gastro by Bøgh fra power.dk, men der er også en bredere marketingværdi i det. power.dk kommer nemlig til at bruge videoopskrifterne på deres sociale medier og i deres e-mail marketing.

Content-opbygning

Derudover har vi også produceret og implementeret en del content til Gastro by Bøghs side. Content har været nøje bygget op omkring de vigtigste keywords, og vi har sammen med Gastro by Bøgh folkene fået det implementeret på deres side. Samtidig har vi rådgivet på den visuelle opstilling af content og rågiver på placering og implementering af call-to-actions, så besøgende på Gastro by Bøgh nemt og hurtigt bliver ledt videre til Gastro by Bøghs konverterende ‘få et tilbud’ side.

===

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.