Privatlivspolitik
Privatlivspolitik

Sådan vækster Rigtigmad med SEO (105% på 5 måneder)

Udgivet d. 16. september 2019 af Ulrich Svarrer ・ 3 min read

Sådan vækster Rigtigmad med SEO (105% på 5 måneder)

Vores samarbejde med Rigtigmad.dk startede i April 2019, og allerede 5 måneder efter kan vi rapportere en stigning i organisk trafik på 105.65%, og en stigning i omsætning på 81.89%.

Den organiske vækst er kun lige begyndt

Hvem er Rigtigmad?

Rigtigmad.dk er en webshop, der forhandler madprodukter af den absolut højeste kvalitet. De forhandler kun håndplukkede madvarer, som alle har det til fælles, at deres indhold er 100% naturligt. Det er altså et perfekt koncept til madelskeren, der værdsætter sund og bæredygtig mad.

Hvad laver vi for Rigtigmad?

Vi hjælper Rigtigmad ud fra vores holistiske framework. Det vil sige, at vi tager det overordnede ansvar for alt, der er relateret til SEO

  • SEO-strategi
  • Analyse
  • Content Marketing
  • Digital PR / Linkbuilding
  • Teknisk SEO

Ved at have det overordnede ansvar for SEO-delen, sørger vi for, at der er perfekt symbiose imellem alle de forskellige discipliner.

Produkter, Retter og Råvarer

Som med alle andre webshops, så er kategori- og produktsider prioriteret meget højt i SEO-arbejdet. Disse såkaldte “money pages” konverterer rigtig godt, da man her kan levere præcis det, som den søgende leder efter.

Til vores held, så havde Rigtigmad et rigtig stort produktkatalog, da vi startede op, og de udvider løbende med nye produkter.

Opskrifter giver uendelig skalerbarhed

Vi fik meget hurtigt analyseret os frem til, at opskrifter skulle være den primære driver i den langsigtede strategi. Her kan vi nemt udkonkurrere konkurrerende søgeresultater, da vi i fællesskab kan udarbejde opskrifter, der rammer search intent 1:1, og Rigtigmad kan lave videoer med Thomas Rode i hovedrollen, hvori hver opskrift gennemgåes. En kombination, som vi ikke kunne finde på nogle konkurrerende sider.

Resultater og videre forløb

Som nævnt, så har vi på meget kort tid skabt resultater der kan mærkes på bundlinjen: øget omsætning fra organisk trafik

Vi er langt fra færdige med casen, og resultaterne afspejler også kun en brøkdel af det samlede potentiale som vi har planlagt at indfri. 

Denne case viser at det er muligt at skabe hurtige resultater med SEO, også selvom det er et konkurrencepræget marked. 

Nedenfor ses en sammenligning af August og April (Måned 1)

“I Bonzer har vi fundet den perfekte samarbejdspartner på SEO-delen. De bygger det overordnede framework, eksekverer på det, men det føles som en integreret del af virksomheden. Imponerende resultater, fantastisk kommunikation og en bæredygtig strategi – vi kunne ikke være mere tilfredse”

– Kristian Justesen // Co-Founder // Rigtigmad

Rigtigmad er et super fedt koncept, der bevæger sig indenfor et område med ekstremt mange volumen-tunge keywords. Derfor valgte vi at fokusere skarpt på enkelte keywords, der havde en høj søge-volumen og lå indenfor Rigtigmad’s produkt/opskrifts portefølje. Dette gjorde vi for at fokusere arbejdet og ikke skyde med spredehagl til at starte med, men gå efter udvalgte tunge keywords, der kunne løfte den organiske trafik og omsætning betydeligt – hurtigst muligt.

– Fanny Fredskilde // Project Manager // Bonzer

Bliv klogere på online marketing