Privatlivspolitik
Privatlivspolitik
CASE

Rigtigmad har indtaget ‘økologi’-genren på Google

Rigtigmad har indtaget ‘økologi’-genren på Google
500% Stigning i månedlig organisk trafik
134% Stigning i omsætning fra organisk trafik
583% Flere organiske keywords på side 1 af Google
43 294
638% Stigning i månedlige visninger på Google

Rigtigmad er uden sammenligning Danmarks bedste online madmarked, hvor alle varer er blevet nøje udvalgt og håndplukket af b.la. Thomas Rode, som er en del af teamet bag Rigtigmad.

Med deres lækre produktsortment, har det været en sjov opgave at eksponere Rigtigmad for deres målgruppe:

Nr. 1 på søgningen “økologisk kylling”
Nr. 1 på søgningen “økologisk oksekød”

Overordnet udvikling

Vi har arbejdet holistisk med siden, da det er sådan vi får de mest bæredygtige organiske resultater.

SEO-situationen i april 2019:

Beklager den ringe opløsning 😬

SEO-situationen i april 2020:

Stigning i månedlig organisk trafik

Rigtigmad’s tilstedeværelse i de øverste resultater på Google har medført en mærkbar stigning i den organiske trafik. I april 2020 var den organiske trafik steget med 500 % fra april 2019, hvor vores samarbejde startede:

Stigning i omsætning fra organisk trafik

En kombination af Rigtigmad’s indsigt i deres forretning og vores analyseredskaber har gjort, at vi har fundet frem til de ‘varmeste’ keywords. Det kan ses i den omsætning organisk trafik genererer, som er steget med 134 % (og stigende):

Udvikling i organiske keywords på side 1

En webshop med et solidt teknisk fundament har et godt udgangspunkt for at rangere på en lang række keywords, der relaterer sig til webshoppens produktsortiment.
Det har været en af de afledte effekter for Rigtigmad, da der er blevet arbejdet holistisk med siden.
I april 2020 ligger Rigtigmad på side 1 med knap 300 keywords:

Stigning i visninger på Google

Som følge af de mange placeringer på side 1 får Rigtigmad fra april 2020 638 % flere månedlige visninger på Google. Det er en kæmpe brandværdi ved at være synlig i Google’s øverste resultater, da det skaber en øget tiltro hos forbrugeren.

Hvad har vi gjort?

  • Med fokus på at skabe mest mulig værdi for Rigtigmad, har vi lavet grundige analyser af Rigtigmad’s produktsortiment og konverteringsrater og på baggrund af dette udvalgt de keywords, der er mest relevante for Rigtigmad at være synlige på.
    Effekt: Omsætningen fra organisk trafik er steget med 134 % (og stigende).
  • For en webshop er det tekniske aspekt en af de vigtigste ingredienser for synlighed på Google. For at kunne hamle op med de store opskrifts-spillere har vi implementeret struktureret data på alle opskrifts-url’er. Det gør at resultatet skiller sig ud i SERP’en og hæver CTR.
    Effekt: Side 1 placeringer for opskrifts-keywords med +5000 i månedlig volumen.
  • Implementeret klikbart metadata for alle url’er. Noget der har en afgørende effekt for CTR.
    Effekt: CTR er steget fra 4,8 % i april 2019 til 5,2 % i april 2020.

“I Bonzer har vi fundet den perfekte samarbejdspartner på SEO-delen. De bygger det overordnede framework, eksekverer på det, men det føles som en integreret del af virksomheden. Imponerende resultater, fantastisk kommunikation og en bæredygtig strategi – vi kunne ikke være mere tilfredse”

Kristian Justesen, Rigtigmad

Skal jeres virksomhed være vores næste case?

Få en SEO analyse

Vores kunder får ikke bare placeringer og trafik.

De får konverteringer.

Gratis SEO analyse