Gratis SEO analyse

Startskuddet til jeres organiske vækst

Lad os vise, hvordan I kan vækste jeres forretning med en indledende SEO analyse.

Dét får du

    • Indsigt i jeres sides basale SEO-tekniske elementer
    • Analyse af jeres sides linkstyrke
    • Anbefaling til relevante søgeord
    • Indblik i jeres konkurrenters SEO-indsatser
loading..

Du er i godt selskab

Hvorfor er en
SEO analyse vigtig?

Vil I nå jeres virksomheds målgruppe, når de går til tasterne på Google for at søge efter jeres produkt eller
service, kræver det effektivt SEO-arbejde. Vejen dertil er en SEO analyse.

Hvordan arbejder I med
SEO analyser hos Bonzer?

SEO analyser er altid det første skridt hos os. Det er det, fordi en effektiv SEO-analyse giver jer de
nødvendige indsigter i, hvad der skal til for at få jeres hjemmeside på den afgørende side ét på Google.

Den første SEO analyse, vi laver for interesserede virksomheder, er gratis. Hvad analysen indebærer, kan
I se til højre og blive klogere på længere nede.

Dét indeholder en SEO analyse

Har I en vis marketing- og analyseforståelse og adgang til de rigtige SEO-værktøjer, er det muligt at komme i mål med en SEO analyse. Aspekter, der i vores optik altid bør indgå i en effektiv SEO analyse, er:

Teknisk SEO analyse:

Hvor teknisk sund er jeres side?

Det er svært at lykkes med jeres SEO-strategi, hvis ikke jeres sides tekniske sundhed er i orden. Her kommer teknisk SEO ind i billedet. Teknisk SEO henviser til jeres hjemmesides tekniskse sundhed og elementer som taksonomi, mængden af tekniske fejl som fx 404 sider, manglende metatags og andet i den boldgade.

Jeres sides tekniske sundhed er en rankingfaktor og har betydning for, hvor hurtigt og hvordan jeres side bliver indekseret af Google. Jo bedre teknisk sundhed, jo bedre forudsætninger har jeres side for at nå toppen af Googles organiske søgeresultater.

Mere om teknisk SEO og teknisk SEO analyse kommer vi omkring på vores side om teknisk SEO.

Linkanalyse:

Hvor stærk er jeres side på linkfronten?

Google er rigtig glad for stærke, relevante, troværdige, ikke-betalte links. Har jeres side en god mængde links som det fra eksterne sider, vil jeres side have bedre chancer for at blive belønnet med gode organiske Google placeringer.

Kortlægning af jeres sides nuværende linkstyrke sammenlignet med jeres konkurrenters er derfor et vigtigt trin i en SEO analyse. Det handler om at se, hvor mange links jeres side får, og af hvilken kvalitet de er af.

Sammenlign det med jeres Google-konkurrenter, og I bliver klogere på, hvor lang eller kort vej jeres side har for at kunne være med blandt konkurrenterne.

Har I mod på at lave en linkanalyse selv, kan vores guide til linkanalyse hjælpe jer på vej.

Søgeordsanalyse:

Hvilke søgeord skal I arbejde med?

En søgeordsanalyse kortlægger de organiske søgeord, der har værdi for jeres virksomhed. Analysen giver indsigt i, hvilke organiske søgeord jeres side er til stede på Google med nu og her, og hvilke forretningsværdifulde organiske søgeord jeres side ikke klarer det så godt på.

Samtidig og nok vigtigst af alt sætter en søgeordsanalyse retningen for jeres SEO-strategi og det content, I bør få skudt i gang. Netop derfor er en søgeordsanalyse et nødvendigt og helt essentielt første skridt forud for enhver resultatskabende SEO-strategi.

Vil I lave jeres egen søgeordsanalyse? Tag et kig på vores udførlige guide til en søgeordsanalyse.

Konkurrentanalyse:

Hvad gør jeres konkurrenter?

Jeres konkurrenters styrke på Google siger meget om, hvad jeres side er oppe imod.

Der findes mange brancher, hvor de organiske resultater på Google er domineret af nogle rigtig tunge spillere, der er svære at slå af pinden. Bevæger jeres virksomhed sig i en sådan branche, er det godt at vide. Det er det både i forhold til, hvor lang tid I skal forvente, det tager at nå Googles side ét, men også for at vurdere hvilke søgeord, det giver mening at sætte ind mod.

Konkurrentanalysen kan med fordel også bruges til at kigge ind i, hvordan jeres side ét konkurrenter arbejder med SEO.

loading..

FAQ

Hvad er en SEO analyse?

En SEO analyse er en analyse af jeres hjemmesides organiske performance. Her kigges der på, hvordan jeres hjemmeside fungerer fra et teknisk SEO perspektiv, hvilke keywords hjemmesiden rangerer på, og hvad der skal til for at komme frem og slå jeres konkurrenter. En SEO analyse giver jer hermed et overblik over, hvordan jeres sides SEO situation ser ud i dag, og hvad den mangler for at kunne nå højere placeringer søgemaskinerne.

Hvilke analyse-værktøjer findes der?

Der findes en lang række værktøjer, I kan bruge til at analysere jeres hjemmeside. Google tilbyder endda egne værktøjer som Google Analytics, Google Search Console og Google Keyword Planner. Disse værktøjer kan give jer et indledende overblik over egen performance og antallet af søgninger, der er på de forskellige keywords. Dog anbefaler vi, at I bruger et tredjeparts-værktøj, hvis I ønsker en mere dybdegående og præcis indsigt. Disse kan variere alt efter, hvad I leder efter.

Hvorfor er analysen vigtig for min virksomhed?

Forud for en god SEO strategi bør I altid lave en analyse, som tager udgangspunkt i jeres hjemmeside eller jeres virksomheds situation. Det skaber nemlig overblikket, I har brug for, så I kan få jeres virksomheds marketingmål og SEO arbejde til at spille sammen. Med en dybdegående analyse vil I med den rette SEO indsats kunne styrke jeres virksomhed organisk ud fra teknisk optimering, content og linkbuilding. Dette er samtidig de vigtigste områder at arbejde med, hvis jeres side skal have gode placeringer på søgemaskiner som Google.

Hvad koster en SEO analyse?

Det kan være forskelligt fra bureau til bureau, hvad en analyse koster. Hos Bonzer, et 100% specialiseret SEO bureau, er den indledende analyse gratis. Her tegner vi ‘landskabet’ op, og vi giver jer en gennemgang af jeres hjemmesides performance sammenlignet med jeres virksomheds konkurrenter. Denne gennemgang tager udgangspunkt i jeres positionering på søgemaskinen, og hvordan I i dag står ift. teknisk SEO, content og linkbuilding. Derudover ser vi på, hvad der skal til for, at I når de øverste placeringer, og vi snakker om de mål, I måtte have for organisk vækst. I kan også selv lave en analyse, hvis I har tid og ressourcer til det. Her er det dog vigtigt, at I ved, hvad I skal kigge efter. Herudover er det vigtigt, at I har de rigtige værktøjer (se afsnit om analyse-værktøjer). Vi anbefaler derfor, at I læser vores guide til søgeordsanalyse.