Bor du i København eller Aarhus, har du nok set GreenMobilitys karakteristiske elbiler i gadebilledet. GreenMobility driver nemlig en populær bybilsplatform, hvorigennem de tilbyder udlejning af elbiler i en række europæiske storbyer. Som navnet antyder, er fokus på at gøre det nemt og bæredygtigt at komme fra sted til sted i større byer for alle, der ikke ejer en bil.

I september 2021 indgik vi i Bonzer et samarbejde med GreenMobility med det hovedmål at gøre GreenMobility lige så synlige på Google som i især det københavnske gadebillede. Vores samarbejde kører stadig på fuld blus, og vi arbejder fortsat målrettet på at gøre GreenMobility endnu stærkere på søgemaskinerne.

Vil I være vores næste succes-case? Så start med en gratis analyse og gennemgang her

Casen kommer omkring: 

  • Strategi: storbyseværdigheder og brug af bybiler hertil
  • Gevaldig øget tilstedeværelse på topvigtige organiske søgeord
  • 1.000 flere organiske besøgende på ét år
  • Brandkendskab i fokus: øget synlighed på Google

Strategi: storbyseværdigheder og brug af bybiler hertil

Arbejdet bag resultaterne for og sammen med GreenMobility udspringer af en kreativ content- og linkbuildingstrategi. Den strategi havde og har fokus på at koble GreenMobilitys bybiler sammen med Google søgninger på storbyseværdigheder- eller lokationer. 

For at tage et Københavner-eksempel, så har vi sammen arbejdet på at få GreenMobility på Googles side 1 på søgninger som ‘hvordan kommer man til Zoologisk Have i København’, ‘Amager centeret parkering’ og ‘Frederiksberg center parkering’. Det har været og er en effektiv SEO- og synlighedsstrategi, vi indtil videre har fokuseret omkring GreenMobility i København.

Lad os nu komme ind på resultaterne indtil videre.

Gevaldig øget tilstedeværelse på topvigtige organiske søgeord

GreenMobility ville som sagt være meget mere synlige på Google, da vi indledte samarbejdet. Vejen dertil startede med en grundig søgeordsanalyse og derudfra igangsættelse af content målrettet de udvalgte, vigtige søgeord. Fundamentet for øget synlighed på Google er nemlig knivskarpt, søgeordsoptimeret content. Resultaterne af content-arbejdet ses da også tydeligt i det antal søgeord, GreenMobility nu er hoppet frem på Googles side 1 med:

Vi ser her på det danske marked, hvor GreenMobility altså er gået fra at være til stede på Googles side 1 med 180 organiske søgeord siden starten af samarbejdet til nu at være til stede med 357. Det svarer til en stigning på 98,33%.

Vi havde i GreenMobility lagt en plan for, hvordan vi tænkte, vi kunne bliver mere synlige på søgemaskinerne. Vi havde hørt godt om Bonzer, som vi derfor fik etableret et samarbejde med. Vi blev hurtigt enige om udvalgte indsatser, så vi både arbejdede med langsigtede store gevinster og høstede de lavest hængende frugter i forhold til øget organisk synlighed. Der var hurtigt gode resultater, og dem bygger vi sammen videre på.”

- Steffen Frølund, CMO i GreenMobility

1.000 flere organiske besøgende på ét år

I takt med at GreenMobility er kommet på Googles side 1 med flere organiske søgeord, er antallet af hjemmesidebesøgende fra organisk trafik også taget til.
I seneste måned, juli 2022, formåede GreenMobility at tiltrække knap 1.000 flere hjemmesidebesøgende fra organisk trafik i forhold til juli 2021. 

Brandkendskab i fokus: øget synlighed på Google

GreenMobility har ikke kun opnået flere hjemmesidebesøgende og organiske søgeord på Googles side 1, de har også opnået en gevaldig øget synlighed på Google. Og netop det var et vigtigt mål for vores samarbejde. Dét kombineret med GreenMobilitys tydelige synlighed i bybilledet i diverse storbyer er nemlig det, de satser på, vil medføre endnu flere brugere af deres elbiler. 

Også her ser vi på det danske marked, hvor antallet af eksponeringer af GreenMobilitys side på Google er steget med 65,15% på ét år. 

Mangler I et overblik over jeres SEO-situation? Så start med en gratis analyse og gennemgang her

Bonzer nyheder

Friske nyheder til at holde dig opdateret på din mest ønskede SEO-viden