CASE

Sådan øgede Babykasse deres synlighed på Google med 235%

Konsulent på projektet

Christoffer Heisel Christoffer Heisel
Sådan øgede Babykasse deres synlighed på Google med 235%

Key results

  • Stigning i impressions: 235%
  • Stigning i månedlig organisk trafik: 61.53%
  • Stigning i keyword rangeringer i top 3: 90.2% 

Babykasse er et eksempel på en case, hvor der hurtigt er opnået markante og mærkbare resultater gennem vores samarbejde.

Vil I være vores næste succes-case? Så start med en gratis analyse og gennemgang her

Vi startede vores samarbejde med Babykasse tilbage i september 2020. Herefter har vi på få måneder formået at skabe fantastiske resultater i samarbejde med den danske webshop, der leverer alt, hvad du behøver til dig og din baby direkte til din dør hver måned.

Denne case er et fantastisk eksempel på, at hurtige resultater skabes ved at styrke et domænes autoritet gennem linkbuilding og relevant content.

I denne case gennemgår vi følgende udvikling og resultater:

  • Øget autoritet på domænet
  • Udvikling i keywords
  • Øget synlighed på Google
  • Udvikling i organisk trafik 

Hvem er Babykasse?

Inden vi gennemgår resultaterne og hemmeligheden bag dem, så lad os starte med dem det hele handler om; Babykasse.

Babykasse.dk har fokus på at gøre hverdagen for forældre nemmere ved at levere månedlig kasser med bleer og babyprodukter direkte til døren. De klarer alt det praktiske, så du kan fokusere på de ting i din hverdag, der er allervigtigst.

Med deres abonnementsordning løber du aldrig tør for de ting, du har brug for. Hver måned leveres der kasser med indhold til dig og dit barn direkte til din dør. Kassen kan indholde bleer, vådservietter, skumvaskeklude. Du kan tilmed tilvælge produkter såsom legetøj, mad, modermælkserstatning, plejeprodukter og ammeindlæg.

Med deres abonnementsordning kan du nemt skifte produkterne ud måned efter måned, alt efter hvad du mangler, eller hvis dit barn for eksempel skifter blestørrelse.

Øget autoritet på domænet

Domain Rating (DR) er en måleenhed fra Ahrefs, som er et SEO værktøj. En sides Domain Rating viser, hvor autoritær en hjemmeside er baseret på antallet og styrken af unikke domæner, som linker til siden. Målingen går fra 0 til 100.

Babykasse er et relativt ungt firma, der startede tilbage i 2016. Derfor havde deres domæne heller ikke særlig meget autoritet. Derfor var fokus fra starten af samarbejdet at styrke sidens autoritet ved at øge deres Domain Rating gennem linkbuilding.

Vi har opbygget en linkprofil for Babykasse bestående af links, der har troværdighed, relevans og autoritet. Dette har resulteret i, at deres Domain Rating er gået fra 12 i september 2020 til 27 i januar 2021. Det er en stigning på 125%.

Savner I overblik over jeres SEO-situation og potentiale? Så start med en gratis analyse og gennemgang her

Udvikling i keywords

Når autoriteten af din side forøges, og der produceres nyt content til din side, vil din rangering på keywords naturligt stige.

For Babykasse har vi produceret og optimeret onpage content, som møder søgehensigten for slutbrugeren på udvalgte keywords. Og derfor har vi set en høj vækst i organiske keywords for Babykasse. 

Da vi startede vores samarbejde med Babykasse i september 2020, rangerede de på 587 keywords, hvoraf 66 var på side 1.

Ved udgangen af januar 2021 rangerede Babykasse på 1.195 keywords, hvoraf 135 var på side 1.

Babykasse har altså fået 105% flere keywords på side 1 i Googles søgeresultater. Som du måske ved, går størstedelen af trafikken på side 1 til de søgeresultater, der ligger i top 5.

Øget synlighed på Google

I takt med at vi har skabt content samt øget Babykasses autoritet, har vi også set en stigning i synligheden på Google. Når vi vurderer en sides synlighed, ser vi på sidens impressions i Google Search Console. Her ses en tydelig forbedring. 

Da vi startede samarbejdet i september 2020, havde Babykasse 30.400 impressions på Google. i Februar 2021 havde de 102.000 impressions på Google. Det er en stigning i synlighed på 235%.

Udvikling i organisk trafik

Da vi startede samarbejdet i september måned 2020 havde Babykasse 811 brugere igennem organisk trafik. I februar 2021 havde de 1.511 brugere igennem organisk trafik. Det er en stigning i organisk trafik på 87%.

Hvad har vi gjort?

  • Hjemmesidens URL-struktur er blevet udvidet med nye kategorisider til de specifikke keywords, som Babykasse ønsker at rangere på. Samtidig har vi udviklet content til disse kategorisider samt til deres blog.
    Effekt: Babykasse rangerer på over 135 keywords på side 1 på Google. Det er en stigning på 105%.
  • Styrket sidens autoritet gennem linkbuilding. Babykasse.dk havde en relativ lav Domain Rating. Derfor har vi haft fokus på at skaffe gode links fra andre troværdige hjemmesider for at opbygge en stærk autoritet til Babykasse.dk.
    Effekt: Domain Rating (DR) er gået fra 12 i september 2020 til 27 i februar 2021.
  • Vi har selvfølgelig også løbende rådgivet og eksekveret på klassiske SEO-elementer. Herunder intern linkbuilding, metadata, longtail keyword optimering osv.
    Effekt: Igennem dette har vi kunne vedligeholde og fortsat udvikle på alle de resultater, du lige har læst om.

Igennem vores samarbejde med Bonzer er vi blevet mødt af en seriøsitet, professionalisme, kreativitet og øje for detalje igennem hele forløbet. Dette har ført til en vækst i vores organiske trafik, som har overgået de forventninger, vi havde i starten af samarbejdet.

Samarbejdet er præget af transparens. Vi modtager løbende opdateringer samt veludførte rapporteringer hver måned, som danner grundlag for hyggelige samt værdifulde statusmøder, hvor vi også bliver meget klogere på SEO.