CASE

Sådan fløj forretningskritiske keywords til tops på Google for Jagtformidling

Sådan fløj forretningskritiske keywords til tops på Google for Jagtformidling

Nøgletal:

  • 63,16% flere keywords på side 1
  • 30,47% øget organisk synlighed

Jagtformidling er Danmarks største side for formidling af jagt-emner. De lever af betalte annoncer og derigennem at bane vejen for kommunikation mellem jægere og jagtinteresserede og alt fra jagthunde-avlere og jagtrejse-udbydere til sælgere af skovejendomme.

Siden november 2021 har vi samarbejdet med Jagtformidling om en skræddersyet SEO-strategi. Vi er nu mere end seks måneder inde i samarbejdet, og resultaterne af SEO-strategien fortjener at blive vist frem i casen her. 

Vil I være vores næste succes-case? Så start med en gratis analyse og  gennemgang her

63,16% flere organiske keywords på side 1

Da formålet med vores SEO-strategi for Jagtformidling var og er at øge den organiske synlighed for Jagtformidlings side, har vi arbejdet intensivt på at opnå gode placeringer på Googles side 1 på relevante jagt-keywords. Flere organiske keywords på side 1 er nemlig lig med mere organisk synlighed. 

Det, vi her ser, er, at på opstartsdatoen for samarbejdet, 15. november 2021, havde Jagtformidling 285 organiske keywords på side 1. Den 20. maj 2022 er antallet af organiske keywords steget til 465 Dét svarer til en procentuel stigning på 63,16%.

Blandt de organiske keywords, Jagtformidling nu ligger i toppen af side 1 med, er højrelevante keywords som ‘skovejendomme til salg’, ‘skove til salg’ og ‘jagthunde til salg’ - alle keywords, vi har optimeret to vigtige landingsider efter. 

Organiske visninger på Google

I takt med at Jagtformidling har nået Googles side 1 på en lang række relevante keywords, har Jagtformidling også opnået en øget organisk synlighed på Google. Og den øgede synlighed er helt essentiel for, at en større andel af Jagtformidlings målgruppe finder og besøger netop Jagtformidlings side, når målgruppen går online i deres søgen efter svar på jagtrelaterede emner.


Her ser vi på den organiske synlighed for Jagtformidlings side på det danske marked og sammenligner opstartsmåneden for vores samarbejde, november 2021, med seneste måned, april 2022. I november 2021 fik Jagtformidling 67600 organiske visninger på Google, og i april 2022 er det tal steget til 88200. Dét svarer til en procentuel stigning på 30,47% organiske visninger.

Hvordan har vi opnået resultaterne? 

Jagtformidling har siden vores samarbejde startede i november 2021 udelukkende fokuseret på og investeret i SEO som marketingkanal. Der har derfor været store forventninger til, at vi i Bonzer kunne styrke Jagtformidlings forretning gennem SEO, og dét har vi formået gennem især fokuseret og velskrevet indhold.

Opbygning af forretningskritiske landingsider i fokus

En vigtig og stor del af SEO-strategien for Jagtformidling var og er at opnå mere organisk synlighed fra keywords med høje søgevolumener relateret til jagt. Eksempler på indhold, vi har målrettet høj-søgevolumen keywords efter, er Jagtformidlings landingside for ejendomme og landingside for jagthunde

Vi lavede indledningsvist en søgeordanalyse for at finde frem til netop vigtige høj-volumen keywords for Jagtformidling og for at finde ud af, hvilket indhold der skulle til for at få de keywords på side 1. På førstnævnte landingside var det keywords som ‘frijord’ og ‘skovejendomme til salg’, og begge disse ranker Jagtformidling nu i toppen af side 1 med. På landingsiden for jagthunde var det keywords som ‘jagthund til salg’ og diverse salg af jagthundehvalpe keywords, vi skulle optimere efter.

Og netop ‘jagthunde til salg’ og hvalpe keywords som ‘ft cocker spaniel hvalpe’ ligger Jagtformidling nu i toppen af Googles side 1 med. 

Stærkt samarbejde har banet vejen for resultaterne

Folkene bag Jagtformidling har siden dag ét af vores samarbejde vist stort initiativ, nysgerrighed og villighed til at lære og sætte sig ind i SEO. Og dét har uden tvivl haft en stor betydning for, at vi har kunnet føre SEO-strategien ud i livet og skabe gode resultater. Vi har haft mulighed for hurtigt og effektivt at eksekvere på idéer, implementere nyt indhold og tage hånd om hjemmesideudfordringer, og det er vigtige elementer i et vellykket SEO-arbejde.

Mangler I et overblik over jeres SEO-situation? Så start med en gratis analyse  og gennemgang her



Bonzer nyheder

Friske nyheder til at holde dig opdateret på din mest ønskede SEO-viden