Privatlivspolitik
Privatlivspolitik
CASE

Sådan begyndte Artland at rangere på +130.000 keywords

Sådan begyndte Artland at rangere på +130.000 keywords
241% Stigning i månedlig organisk trafik
26.822 91.490
3.431% Stigning i månedlige impressions på Google
127.140 4.490.000
240% Flere organiske keywords på side 1 af Google
2.736 9.327
80% Stigning i DR (domain rating)
35 63

Bag Artland er der to danske mænd, men ambitionen har altid været international. Visionen er at være go to platformen uagtet om du skal sælge, købe, læse om eller kigge på kunst.

Platformen har haft et stort potentiale fra start, og siden samarbejdets opstart har det været vores fælles mission at udvinde det fulde organiske potentiale for Artland. 

Overordnet udvikling

Vi har arbejdet holistisk med siden, da det er sådan vi får de mest bæredygtige organiske resultater.

SEO-situationen i september 2019:

Før vi startede samarbejdet, arbejdede Artland med content på domænet ‘Artlandapp.com’, og de havde næsten ingen trafik på hoveddomænet ‘Artland.com’. Opgaven bestod derfor først og fremmest i at samle de to domæner i ét – og samtidig bibeholde trafikken. En meget teknisk kompliceret opgave set med SEO briller.

Performance på ‘Artlandapp.com’, inden vi hjalp med konsolidering.

Det store drop skyldes at hele siden er blevet flyttet fra artlandapp.com til magazine.artland.com og alt indhold er blevet 301 redirectet til det nye domæne.

Performance på kernedomænet ‘Artland.com’ før vi startede.

Det “nye” domæne får hurtigt overført en del af trafiken, og Google opdager hurtigt sidens domæneskifte. Dette bevidner om at domæneskiftet har været en succes.

SEO-situationen i maj 2020:

Performance på det konsoliderede domæne ‘Artland.com’.

Stigning i månedlig organisk trafik

Artland har set en løbende og stabil udvikling i den organiske trafik igennem vores samarbejde, men i foråret 2020 tog det virkelig fart.

Den daglige organiske trafik steg fra ca. 1.500 til mere end 5.000 – på kun 2 måneder.

Udvikling i organiske keywords

Artland er en stor platform, og vi så derfor meget hurtigt et stort potentiale i at arbejde med alle de kunstnere, gallerier og udstillinger, som Artland har i deres indeks.

Ved hjælp af automatiseret content-produktion, kunne vi meget hurtigt skabe et utal af unikke beskrivelser til disse tusindevis af URL’er.

Det resulterede i nedenstående eksplosive udvikling i keywords.

Aggresiv vækst i keywords – også på side 1.

Udvikling i antal linkende domæner, som påvirker DR

Der har været fokus på at skabe en organisk linkbuilding strategi med bla. Digital PR og datadrevet outreach.

I samarbejde med Artland selv, er der bla. kommet nedenstående dofollow links i løbet af samarbejdet:

Hvad har vi gjort?

  • Artland havde allerede en masse godt content, da vi startede samarbejdet i maj 2019. Content var relevant, velskrevet, visuelt og bar præg af den E-A-T faktor Artland besidder på kunstområdet. Der var dog en stor del af content, som ikke performede organisk, dvs. der ikke var mange brugere, der fandt frem til dette velskrevede content. Her har vi lavet en omfattende Content Audit, der skulle udvinde det fulde potentiale ved content.
    Effekt: En kraftig stigning i antallet af keywords, der rangerer på side 1 og derved trafik til siden.
  • Vi mergede Artland’s to domæner; artlandapp.com og artland.com. Dette konsoliderede domænestyrken, da begge domæner havde links og trafik. Artikler fra artlandapp.com blev flyttet til subdomænet magazine.artland.com
    Effekt: Konsolideringen betød, at DR steg eksplosivt fordi links blev redirected og samlet et sted.
  • Opbygget en link profil for Artland bestående af links, der har troværdighed, relevans og autoritet. Link taktikkerne, der har fungeret for Artland er broken linkbuilding og skyscraper. Dette har været en vigtig ingrediens for at få Artland frem på Google på vigtige keywords. 
    Effekt: DR (Domain Rating) er gået fra 35 i maj 2019, til 63 i april 2020.
  • Vi har rådgivet og hjulpet med eksekvering på en automatiseret content-strategi, hvor vi igennem “robotter” har tilføjet udvidede beskrivelser til flere tusinde URL’er. 
    Effekt: Antallet af keywords som Artland findes på er steget til +130.000.

“Bonzer har siden samarbejdets start været ligeså ambitiøse som vi selv har været, og taget vores organiske trafik til uanede højder.
Man kan mærke at de er blevet en fast del af vores virksomhed – og det er uvurderligt. De hæver sig over time-regnskab og fakturering, og fokuserer i stedet på værdi og output.
De brænder for vores succes og det gennemsyrer deres arbejde, da det altid er af højeste kvalitet om det så er den linkbuilding de laver eller rådgivning på det tekniske aspekt af SEO.”

Mattis Curth, Artland


Skal jeres virksomhed være vores næste case?

Få en SEO analyse

Vores kunder får ikke bare placeringer og trafik.

De får konverteringer.

Gratis SEO analyse