Case

Intensiv SEO-strategi har for alvor sat gang i YellowBeards synlighed på Google

Konsulenter

Thomas Bogh

Nemi Nødskov

Thomas Bogh

Arthur Hillgaard

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Nøgletal

  • Fra 0 til 34 organiske keywords på side 1

  • 690,7% stigning i organiske visninger på Google

  • 67,49% forbedring i gennemsnitlig position på Google

  • 140,57% flere organiske klik

YellowBeard er en ambitiøs virksomhed, der sælger bæredygtig kvalitetskaffe, kaffemaskiner og kaffeløsninger. I september 2021 kom YellowBeard til os i Bonzer med et ønske om at øge deres organiske synlighed på Google og derigennem tiltrække flere kunder. Dét har vi arbejdet intensivt på i nu cirka otte måneder, og vi er nået et langt stykke vej. I casen her giver vi indblik i resultaterne af SEO-arbejdet og SEO-strategien bag. God læsning!

Forretningskritiske organiske keywords er nået side 1

Lad os starte med at kigge nærmere på udviklingen i organiske keywords på Googles side 1 for YellowBeard. Inden opstart af samarbejdet i september 2021 var YellowBeard ikke til stede på Googles side 1 med et eneste keyword. Dét skulle vi rette op på, og dét har vi gjort:

Per dags dato, 19. april, er YellowBeard til stede på Google med 34 organiske keywords på side 1. I september, opstartsmåneden af samarbejdet, havde YellowBeard 0 keywords på side 1. Blandt de keywords, YellowBeard nu har på Googles side 1, er en del brandede søgninger som ‘yellowbeard kaffe’ og ‘yellowbeard’, men også keywords som ‘kaffe til kontoret’ og ´_franke kaffemaskiner_’ har nået side 1 - alle toprelevante og forretningskritiske keywords for YellowBeard.

Stigningen i organiske visninger på Google er mere end seksdoblet

Når en side får flere organiske keywords på Googles side 1, følger også flere organiske visninger på Google: altså mere synlighed for dem, der søger på de pågældende keywords. Dét er også tilfældet for YellowBeard, hvor vi ser en mere end seksdobbel stigning i visninger på Google:

Vi har her sammenlignet marts 2021 med marts 2022 og fokuseret på organiske visninger i Danmark - markedet, vores SEO-arbejde er centreret omkring. Det, vi ser, er, at YellowBeard i marts 2021 fik 1.290 organiske visninger på Google, og at det tal er steget til hele 10.200 i marts 2022. Det svarer til en stigning på 690,7% og dermed en gevaldig øget synlighed for YellowBeards målgruppe af købsklare kaffeinteresserede.

Den gennemsnitlige position på Google nærmer sig side 1

Det, vi vi også kan se af udvikling for YellowBeards side er, at den har opnået en gevaldig bedre gennemsnitlig position på Google i Danmark, når vi sammenligner årsintervallet marts 2021 og med marts 2022l. Den gennemsnitlige position er forbedret med 67,49% og er gået fra at være 44,3 til nu at være 14,4 svarende til en position på Googles side 2. Vejen mod en gennemsnitlig side 1 position er derfor ikke lang.

140,57% flere organiske klik

Den gevaldigt øgede synlighed på Google har også vist sig i antal organiske klik og deraf organiske besøgende til YellowBeards side:

Her har vi set på måneden, hvor content kom live, november 2021, og sammenlignet med marts 2022 på det danske marked, hvor vi ser en stigning fra 106 organiske klik til 255 og dermed en stigning på hele 140,57%.

I YellowBeard har vi været rigtig glade for samarbejdet med Bonzer. De har været gode til løbende at evaluere på vores søgeord og rådgive os, og så har de været imponerende gode til at skrive teksterne til vores landingpages, så vi i fællesskab fik dem gjort relevante for både Google og vores kunder."

- Carsten Lund, CCO i YellowBeard

Strategien bag resultaterne: Landingsider, blog og indhold i fokus

Fordi YellowBeards hjemmeside stadig var ny uden særlig meget trafik og kun få rankende keywords, da vi startede samarbejdet, har vi haft et stort fokus på at få opbygget det rigtige indhold på siden.

Optimering af landingsider og forside har medførte flotte keyword-positioner

Vi har blandt andet opbygget landingsider, så de havde de rette forudsætninger for at nå side 1 på de relevante kaffe-keywords. For eksempel har vi opdateret og opbygget landingsiden for kaffemaskiner mod kaffemaskine-relaterede kewords. Derudover har vi optimeret forsiden, så den nu ranker på en lang række brandrelaterede søgninger, som den ikke gjorde før - og som YellowBeard selvfølgelig skal være til stede i toppen af Google på.

Blogsektion har skabt thought leadership og rankings

Vi har også opbygget en blogsektion, som vi sammen med YellowBeard kan bruge til at dele ud af kaffeviden, guides til kaffemaskiner og meget andet. En blog som den, vi har fået op og køre, er både interessant for YellowBeards besøgende, til linkbuilding formål og ikke mindst for Google. En velskrevet blog med henvisninger fra andre relevante sider kan nemlig få Google til at opfatte YellowBeard mere autoritær og vidende om de kafferelaterede keywords, YellowBeard ønsker at nå til tops på Google med.

En blog med keyword-målrettede og informerende blogindlæg medfører også rankings. I YellowBeards tilfælde er de fx begyndt at ranke på informernede keywords som ‘latte art’ og ‘hvordan steamer man mælk’ på et blogindlæg om netop latte art. Både thought leadership og rankings er altså fulgt med opbygningen af en blog for YellowBeard.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.