Case

Focus Plus er strøget til tops på Google på tungtvejende søgeord

Konsulenter

Ann-Sofie Lippert

Christian Nielsen

Alexander Brandstrup

Thomas Bogh

Claus Diedrichsen

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Fremhævede pointer

  • Syvdobbelt stigning i søgeord på Googles side 1

  • Vigtige søgeord har nået side 1

  • Eksponeringen på Google er steget markant

  • Den organiske trafik er fulgt godt med opad

  • Hvordan har vi skabt resultaterne?

Hvem er Focus Plus?

Focus Plus er et entreprenørfirma med fokus på især opbygning og renovering af badeværelser og badeværelsesmaterialer i topkvalitet. Folkene bag Focus Plus kommer med bred og forskellig erfaring inden for byggeri, og dét kombineret med deres sans for design og kreative ideer gør Focus Plus til et eftertragtet valg, når der skal bygges nyt og flot.

Siden juni 2021 har vi arbejdet på en intens SEO-strategi for og sammen med Focus Plus. Vores samarbejde er bygget op omkring målet om at lede flere potentielle købere ind til Focus Plus og at gøre dem til det foretrukne valg for alle, der er villige til at bruge en vis portion penge på at få dygtige håndværkere og lækre materialer til deres byggeprojekt.

Resultaterne af vores SEO-arbejde indtil nu og tankerne bag præsenterer vi i casen her.

Syvdobbelt stigning i søgeord på Googles side 1

I arbejdet mod målet om flere potentielle købere til Focus Plus har flere organiske søgeord på Googles side 1 været alfa og omega. Flere søgeord - de rigtige af slagsen - på side 1 er nemlig lig med større synlighed for de potentielle købere. Sammenligner vi det nuværende antal af side 1 søgeord med antallet ved opstart af samarbejdet, ser vi i den grad en fremgang:

1. juni 2021 var Focus Plus til stede på Googles side 1 med 29 organiske søgeord. 15. juni 2022 lød det tal på 240. Den procentuelle stigningen her lyder på 727,59%.

Det totale antal organiske søgeord er også fløjet i vejret

Det samlede antal organiske søgeord, Google associerer med Focus Plus, har også taget et ryk opad. 1. juni 2021 lå det samlede antal søgeord på 299, og per 15. juni 2022 var det steget med 430,1% til 1.585.

Vigtige søgeord har nået side 1

Blandt de søgeord, Focus Plus nu har nået side 1 med, er en lang række toprelevante søgeord, som Focus Plus ønskede at komme på side 1 med ved opstart af samarbejdet. Vi taler fx om søgeord som ‘badeværelsesmøbel med vask’ med 900 månedlige søgninger, ‘bademøbler’ (700 søgninger), ‘tapwell’ (700 søgninger) og ‘fliser køkken’ (1.800 søgninger).

Eksponeringen på Google er steget markant

I takt med at flere organiske søgeord har nået side 1 på Google er Focus Plus blevet markant mere eksponeret for alle dem, der går på Google for at søge efter nye badeværelsesfliser, badeværelsesmøbler og lignende. Dét ser vi tydeligt i Google Search Console:

I maj 2021 blev Focus Plus eksponeret/vist på Googles organiske søgeresultatsider 50.100 gange. I maj 2022 var antallet af eksponeringer nået hele 186.000 svarende til en stigning på 271,26%.

Selvom antallet af eksponeringer ikke siger så meget om, hvor mange der faktisk ender med at klikke ind på Focus Plus’ side, så siger det noget om, hvor mange Google-brugere der har set Focus Plus’ navn, produkter og ydelser på Google. Og det er her, at det vigtige brand-kendskab starter og heraf den senere tilstrømning af flere kunder.

Den organiske trafik er fulgt godt med opad

Den organiske trafik - altså hvor mange der faktisk besøger Focus Plus' side baseret på en organisk søgning - er selvfølgelig også et vigtigt succes-parameter at holde øje med. Vi ser nærmere på den organiske trafik i Google Analytics:

I maj 2021 kom 1.843 besøgende fra organisk trafik ind på Focus Plus’ side. I maj 2022 havde 2.423 besøg fra organisk trafik fundet vej. Dét svarer til en stigning på 31,47%.

Vores forventninger til samarbejdet med Bonzer er indtil nu indfriet til fulde, og vi er meget tilfredse. Vi glæder os til det fortsatte samarbejde og at se, hvad det bringer af resultater.

- Bjørke Jacobsen, Stifter og Partner hos Focus Plus

Hvordan har vi skabt resultaterne?

SEO-strategien for Focus Plus har især været centreret omkring at få opbygget velskrevet og søgeordsmålrettet indhold på kategorisider og blogindlæg og at forbedre og løbende optimere sidens tekniske sundhed. Mere om det her.

Velskrevet og søgeordsmålrettet indhold

Indeholder kategorisider og blogindlæg ikke det rigtige indhold og alt det, der følger med af interne links, søgeordsoptimering osv., er det svært at overbevise Google om at lade siderne blive synlige på side 1.

Derfor har vi haft stort fokus på at lave dybdegående søgeordsanalyser for at finde ud af, hvilket indhold der skulle til for, at Focus Plus havde de rette forudsætninger for at nå den afgørende side 1 på de søgeord, de ønskede. Derudfra gik vi  i gang med at udvikle og løbende optimere indhold på kategorisider som eksempelvis terrazzo fliser og informerende blogindlæg som slibning af terrazzo gulv og indretning af det lille badeværelse.  Derudover er nye produktkategorier og ydelser løbende kommet til såsom badeværelses arkitekt og renovering af badeværelse.

De højere priser blev tydeliggjorte

Vigtigt fokus i indhold på tværs af Focus Plus’ side har været at få tydeliggjort, at Focus Plus ikke er dem, man skal gå med, hvis man har et meget begrænset budget til sit byggeprojekt. Priserne hos Focus Plus ligger et niveau eller to over billigere løsninger fra fx IKEA, og da det ikke var fremhævet tydeligt nok i de eksisterende tekster på Focus Plus’ side, har det været vigtigt at tage hånd om. Det har vi fx gjort ved at inkorporere Focus Plus’ prisniveau.

Og dét har gjort, at Focus Plus nu får flere henvendelser fra deres kernemålgruppe af private, der skal i gang med et byggeprojekt og ikke har en idé om, at prisen skal ligge i samme leje som en IKEA-løsning.

Vi stabiliserede og forbedrede den tekniske sundhed

Da vi indledte samarbejdet med Focus Plus, var sidens tekniske SEO sundhed - den såkaldte health score - ikke helt stabil. Scoren for sidens tekniske sundhed hoppede en del op og ned hver gang, der blev føjet ting til siden, og det var ikke optimalt.

Derfor fik vi sammen med Focus Plus’ interne udvikler opsat gode arbejdsgange for, hvad vi sammen skulle være opmærksomme på ved nye implementeringer for at undgå for mange udsving i den tekniske sundhed på siden.

Siden da har vi eksekveret og rådgivet på alt fra SEO-hensigtsmæssig URL-struktur, indlæsningshastighed for mobil og desktop og automatisk genereret struktureret data.

Focus Plus’ tekniske sundhed fløj herefter hurtigt til vejrs og har længe ligget stabilt med en teknisk score på omkring 95%.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.