CASE

947,91% øget salg med SEO: Sådan gik det til for Peech

947,91% øget salg med SEO: Sådan gik det til for Peech

I februar 2022 besluttede den populære sexlegetøjsshop Peech sig for at investere i SEO som en vej til mere organisk trafik og ikke mindst salg. I dag, syv måneders tid senere, har den investering vist sig at give pote. I casen her åbner vi op for Peechs SEO-strategi og de hidtil opnåede resultater. 


Casen kommer omkring:

  • Peech: hvem er de, og hvad er konceptet?
  • SEO-strategien: kommercielt indhold, stærke backlinks og hjemmesidetransformation
  • +100% stigning i synlighed på Google
  • 5.000 flere organiske hjemmesidebesøg
  • 947,91% mere salg med SEO

→ Succes med SEO? Start med en gratis SEO analyse

Peech: hvem er de, og hvad er konceptet?

Peech er en webshop og en fysisk butik i København og i nyligt åbnede lokaler i Aarhus, der sælger sexlegetøj under mantraet “lidt men godt”. Peechs fokus er at aftabuisere køb og brug af sexlegetøj og at tilbyde sexlegetøj, der afspejler det gennem bløde, visuelt appellerende designs.


SEO-strategien: kommercielt indhold, stærke backlinks og hjemmesidetransformation

Peechs vej til flere besøgende og mere salg gennem SEO har været og er en strategi med fokus på kommercielt indhold, stærke backlinks og en hjemmesidetransformation. 

Kommercielt indhold

Vil du have mere organisk trafik og konverteringer deraf, skal du få din hjemmeside til tops på Google – især med dine kommercielle sider. Netop det har vi sammen med Peechs dygtige indholdsansvarlige haft fokus på. 

Eksempler på søgeord og sider, vi er kommet til tops med, er:

Stærke backlinks

Peech er et populært brand, og mange har det sidste år skrevet om dem. Det er dog ikke altid, at dem, der har skrevet om Peech, har henvist til deres hjemmeside i det skrevne. Dét har vi sat ind for at ændre gennem en lokal SEO- og brand mentions strategi: at række ud til alle de sider, der skriver om og nævner Peech men uden at linke. 

Brand mentions strategien har medført mange stærke backlinks til Peech fra sider som politiken.dk og woman.dk

Hjemmesidetransformation

Peech ønskede i foråret at redesigne deres side, så den blev mere visuelt appellerende. Ofte er udelukkende designmæssige ændringer ikke noget, der berører SEO. Medfører det også ændringer i f.eks. hjemmesidestruktur, skal man være obs. I Peechs tilfælde handlede designopdateringen om netop mere end kun design. Der skulle ryddes op i deres sidestruktur, fejlagtige URLer skulle fjernes og flere tekstfelter på kategori- og produktsider tilføjes.

Sammen fik vi sikret, at det hele kom i mål og ikke gik ud over muligheden for endnu flere gode SEO-resultater. 

+100% stigning i synlighed på Google

I takt med at vi sammen med Peech har fået udviklet nyt indhold, skaffet stærke backlinks og sikret deres side teknisk, er Peech blevet mere og mere synlig på Google. Dét ser vi f.eks. af antal visninger i Google Search Console:

Vi kan se, at Peech i september 2021 blev vist i Googles organiske søgeresultater 108.000 gange. I september 2022 er der sket en fordobling, og antallet af organiske visninger lød på samlet 217.000. Dét svarer til en stigning på 100,93%

5.000 flere organiske hjemmesidebesøg

Når en hjemmesides synlighed på Google bliver tydeligere, stiger mængden af besøg til siden oftest også. Dét er også tilfældet for Peech:

Her kan vi i Google Analytics se, at Peech i september 2021 fik 5.723 besøgende fra Googles organiske søgeresultater. Antallet af besøgende i september 2022 lød på 10.213

Peech har med deres investering i SEO altså formået at tiltrække knap 5.000 flere organiske besøgende.

947,91% mere salg med SEO

SEO handler ikke kun om at gøre en hjemmeside mere synlig på Google og at tiltrække flere besøgende. Det handler i den grad også om at øge salg. For Peech ser vi også det.

For at undgå sæsonudsving i salg sammenligner vi her på salg fra organiske besøgende i september 2021 med det samme i september 2022. Her ser vi, at Peech haft en stigning i kroner og ører salg på 947,91%.

"Vi har sammen med Bonzer kørt en SEO-strategi, der har vist sig at være virkelig effektiv. Vi er blevet meget mere synlige for vores målgruppe på Google, vi har set en fordobling i hjemmesidebesøgende, og vores salg gennem SEO har taget et gevaldigt nøk opad - et nødvendigt element i fremragende samspil med vores generelle PR-strategi."

- Frank Hilmer Borring Petersen, Co-founder hos Peech

→ Vil I være vores næste succes-case? Så start med en gratis analyse og gennemgang her

Bonzer nyheder

Friske nyheder til at holde dig opdateret på din mest ønskede SEO-viden