blog

/

Content

/

0 min read

Sådan vækster PensoPay med SEO

Tilbage i begyndelsen af 2018, indgik PensoPay og Bonzer er samarbejde med henblik på at vækste PensoPay via de digitale kanaler. Målet var (og er stadig) at være de førende inden for betalingsløsninger på Google og metoden hedder SEO. En case som har oplevet en kæmpe succes, hvorfor vi ønsker at dele den med resten af vores netværk.

Hvem er PensoPay?

PensoPay leverer betalingsløsninger til webshops, som består af en betalingsgateway og en indløsningskonto. Her er de en af de førende virksomheder, hvor fokus er at gøre brugeroplevelsen lige til.

Hvem er Bonzer?

Bonzer er et Online Marketing Bureau, der har fokus på søgemaskiner. Vi er eksperter i Søgemaskineoptimering (SEO).

Vi arbejder med ambitiøse virksomheder, der gerne vil vækste effektivt og datadrevet.

Målet med samarbejdet

Målet med samarbejdet ved begyndelsen var at øge den organiske trafik til PensoPay på Google. Dette skulle ske ved at blive fundet på forskellige søgeresultater og herved blive direkte forbundet med flere af de kategorier, som de hjælper webshops med i dag. Ved større organisk trafik og rankings vil PensoPay blive fundet blandt flere grupper i tidlige søge stadier, og vil herved få sine ydelser spredt mere ud i Danmark. Her er strategien SEO.

Stor vækst gennem SEO → 264% i stigning

Hos Bonzer er vores speciale SEO, hvorfor det også har lagt grundlaget for samarbejdet med PensoPay. PensoPay havde i sin daværende størrelse både indsigt i vigtigheden i at være til stede digitalt samt ressourcer til at lægge et ekstra fokus her.

På baggrund af analyse kunne vi se, at der var væsentlig flere bolde at arbejde med for PensoPay, end hvad man umiddelbart skulle tro. Acquisition strategien var derfor oplagt, hvor der var mange muligheder i luften. Muligheder i form at søgninger på Google, som rammer de services, som netop PensoPay tilbyder. Her fandt vi ud af, at søgninger som “betalingsløsning”, “indløsningsaftale” og “betalingsgateway” havde en stor søgevolumen samt business value.

PensoPay oplever SEO-mæssigt en fin opadgående tendens, hvor vi bevæger os op i forhold til en hel række relevante nøgleord. Bonzer har en stor aktie i det.

- Pierre Rindsig, CEO & Co-founder, PensoPay

Herudover var der muligheder for at ranke på ekstra mange longtail keywords. Longtail keywords i form af de mange områder, som disse keywords omfatter. Dette skyldes, at branchen som PensoPay opererer i består af mange kunder, som ønsker løsninger inden for sikker betaling. Noget som er meget vigtigt, når det kommer til nethandel.

Som det kan ses, har resultatet indtil videre vist en stigning i månedlig organisk trafik fra 651 til 1.699 (fra marts til december). En organisk trafik som i høj grad er baseret på udvalgte keywords med en stærk business value → altså ord som rent faktisk lægger op til handling (konverteringer). I forlængelse af dette har PensoPay været gode til at opdatere brugere og videreføre værdi. Dette er bl.a. gennem et flot visuelt design samt CTA på siden.

Eksisterende og nyt content - On-page

PensoPay havde på sin side i forvejen både landingpages samt blogindlæg, hvor der lå eksisterende lavthængende frugter. Content som lå klar til at blive optimeret. Mange opdager nemlig, at de har en del content på siden, men som samtidig mangler at blive optimeret med SEO briller. En optimering der kan hjælpe på at stige i Google rankings, få mere trafik ind til siden og hermed skabe en større kundebase. Derfor optimerede vi både eksisterende content samt udarbejdede nyt content - til mål om at ranke på de forskellige søgninger.

Vores opgave er at sørge for, at det content der kommer på siden, bliver indekseret ordentligt. Dette vil herved generere trafik. Trafik som medfører flere konverteringer og hermed flere penge i kassen.

Off-page - linkbuilding i fokus

Udover content, som er blevet udarbejdet og optimeret ud fra de enkelte keywords, har vi et stort fokus på off-page. Dvs. alt det SEO arbejde der ligger uden for siden. Her er den største faktor kvalitativ linkbuilding.

Linkbuilding er i bund og grund omtale fra andre sider til din side (her PensoPay), hvor der bliver linket til siden. Det viser overfor Google, at andre sider vurderer dit content højere end andre. Derfor bør dit content også ranke højere oppe end andre. Jo stærkere links - det vil sige links fra relevante og trafikfyldte sider - desto hurtigere ranker man på de forskellige søgninger. Derfor har vi lagt et stort arbejde her i casen, hvor vi med den rigtige outreach har båret de vigtige keywords op på Googles øverste placeringer. Det er her trafikken ligger → og hermed kunderne.

Det er netop derfor, at hvis man vækster med SEO, vil man automatisk vækste som virksomhed. Her har SEO øget den månedlige organiske trafik med 264% fra starten af marts til december 2018 for PensoPay.

Resultaterne er kommet væsentlig hurtigere, end man normalt ville forvente af et SEO samarbejde. Dette skyldes PensoPays samarbejdsvillige tilgang til projektet, hvor SEO indtil videre er blevet prioriteret og vil fortsat gøre grundet vigtigheden af det i vores moderne verden. Derfor er SEO også typisk den bedste kanal til at skabe større Acquisition.

Når organisk trafik bliver til penge

Meningen med hele SEO arbejdet er at vækste og dermed tjene flere penge. Mange som endnu ikke har fået øjnene op for SEO, vælger derfor ofte kun Google AdWords som løsning på deres problemstilling. Dog kan disse løsninger ofte blive meget dyrere og ikke altid lige konvertingsbare alene. Derfor ville vi i Bonzer i samarbejde med PensoPay bevise, hvorfor SEO netop er løsningen på de digitale barrierer, der kan ligge mellem virksomhed og kunder på nettet.

Som det kan ses i grafen nedenfor, steg traffic value for PensoPay enormt i takt med stigningen i organisk trafik. Traffic value viser nemlig et gennemsnitligt billede af, hvad det ellers ville have kostet på Google for at ranke på de keywords, som der via SEO rankes på. Billedet mellem organic traffic og traffic value viser derfor en direkte sammenhæng mellem værdien af at ligge højst organisk i forhold til betalte annoncer.

Grafen ovenover er den historiske traffic value for PensoPay. En oversigt som viser, at det sidste kvartal af 2018 har vist en større traffic værdi end nogensinde for PensoPay. Et arbejde som er baseret på en målrettet strategi om at ligge øverst på PensoPays fokusområder - og hermed blive fundet af kvalificerede brugere landet over. Dertil knytter stifer af PensoPay, Pierre Rindsig, følgende ord: “Arbejdet har fundet sted på flere fronter – blandt andet via on-page og linkbuilding – og Bonzer har været fleksible hvis vi havde nye ønsker eller idéer. I Bonzer har PensoPay fundet den rette samarbejdspartner indenfor SEO”.

Et eksempel

PensoPays SEO er i høj grad bygget op omkring de løsninger, som de leverer = betalingsløsninger for webshops. Her performer flere keywords stærkt, hvor især ordet “betalingsløsning” i sig selv har høj søgevolumen samt en stærk business value. Her ligger PensoPay både i den øverste ende med SEO samt AdWords, hvilket skaber en endnu højere tryghed for den søgende.

“Betalingsløsning” er et stort fokus for PensoPay, og derfor er det også det samme for os. Nedenfor kan det ses, hvordan PensoPay har bevæget sig på Google på søgeresultatet “Betalingsløsning”:

Det samme billede tegner sig heldigvis også på et ord som “indløsningsaftale”. Her har samme fokus været, hvor samme synlighed har vist sig.

Opsummering

For at opsummere samarbejdet, har vi nu været i gang i en stor del af 2018. Arbejdet har taget udgangspunkt i flere keywords - som alle stadig er i fokus. Med SEO værktøjer og strategier har vi i samarbejde med PensoPay formået at løfte den digitale synlighed, så vigtige målgrupper i dag og fremadrettet finder, hvad de søger - et mål i sig selv. Dette vil vi fortsætte på i 2019, da PensoPay kun vokser sig større inden for sit område. Arbejdet indtil videre har været en kombination af skarp on-page content marketing sammen med relevant off-page linkbuilding. Dette er kombinationen af netop disse to spillere, som skaber den bedste SEO og hermed får en virksomhed til at vækste bedst muligt via digitale kanaler.

Hvis du gerne vil have et uforpligtende tilbud på SEO, kan bestille et gratis og uforpligtende tilbud her.

Det videre arbejde

Vi kan kun være enige med Pierres ord - arbejdet med SEO indtil videre har været enormt spændende og lærerigt for begge parter. Vores mål er at hjælpe virksomheder med at blive fundet af de målgrupper, der leverer den største vækst til deres forretning. Det har vi høj grad formået i vores samarbejde med Pierre og resten af PensoPay i 2018.

2019 bliver et spændende år for vores samarbejde i takt med, at behovet for PensoPays løsninger fortsat stiger samt den digitale udvikling er i konstant udvikling - en synergi som vil bære frugt i vores fortsatte samarbejde. Det er vi overbeviste om.

I Bonzer har vi stadig et stærkt samarbejde med PensoPay, hvor 2019 lægger op til en rigtig spændende udvikling for PensoPay og deres fortsatte succes - et rigtig spændende år at følge med i!
For at læse mere om PensoPay og følge med i deres digitale løsninger, kan du besøge deres side her.

Thomas Bogh

CPO & Partner

Thomas er CPO samt Partner, hvorfor fokus til dagligt ligger i evig analyse af Googles algoritme og udvikling af SEO som produkt. Thomas har arbejdet med SEO i flere år med stor passion for at sprede know how på, hvordan man som virksomhed implementerer SEO bedst i sin forretning. Ved siden af Bonzer bidrager Thomas med viden til læserne hos bl.a. Search Engine Journal, DanDomain og Detailfolk. Herudover har han også undervist i Digital Mediestrategi på Copenhagen Business School i København. Har du ønsker eller spørgsmål vedr. SEO universet, kan du altid kontakte ham på [email protected].

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.