CASE

SEO-strategi satte gang i bookinger og travlhed hos Cosmo Laser

SEO-strategi satte gang i bookinger og travlhed hos Cosmo Laser

Nøgleresultater:

  • 263.98% flere organiske keywords på side 1
  • 138.09% flere totale organiske keywords
  • 182.50% flere besøgende fra organisk trafik

Vi har samarbejdet med Cosmo Laser siden maj 2021. Her kom de til os med et ønske om at tiltrække flere kunder gennem øget organisk synlighed på især hårfjernings- og botoxrelaterede keywords. Samarbejdet har i skrivende stund dermed stået på i 11 måneders tid, og vi har sammen opnåede flotte resultater. De resultater og vejen dertil præsenterer vi i casen her.

Casen kommer omkring:

  • Hvem er Cosmo Laser?
  • Forretningskritiske keywords er nu på side 1
  • Det totale antal organiske keywords er mere end fordobblet
  • Massiv stigning i besøgende fra organisk trafik satte skub i mødebookingerne
  • Hvilken strategi står bag de opnåede resultater?
Vil I være vores næste succes-case? Så start med en gratis analyse og  gennemgang her

Hvem er Cosmo Laser?

Cosmo Laser er en klinik, der tilbyder alt fra permanent hårfjerning og botoxbehandlinger til tatoveringsfjernelse. Efterspørgslen på Cosmo Lasers behandlinger har taget fart de seneste år. Vores samarbejde med Cosmo Laser opstod derfor især ud fra et ønske om at gøre deres hjemmeside meget mere synlig på Google på keywords relateret til deres behandlinger. Dét har vi arbejdet intensivt på, og lad os nu dykke ned i resultaterne. 

Forretningskritiske keywords er nu på side 1

Flere relevante og forretningskritiske keywords på Googles side 1 er vejen mod øget organisk synlighed over for kunder og potentielle kunder. Fokus i samarbejdet med Cosmo Laser har derfor især været at få flere af deres ønskede keywords på side 1. Dét er vi lykkedes med:


Ser vi på datoen for opstart af samarbejdet, 1. maj 2021, var Cosmo Laser til stede på Googles side 1 med 161 keywords. 10. marts 2022 er antallet af side 1 keywords på 586. Dét er en stigning på hele 263.98%. 

Blandt Cosmo Lasers nuværende side 1 keywords er de mest forretningskritiske keywords. Blandt de keywords er ‘permanent hårfjerning’ med 4300 månedlige søgninger, ‘laser hårfjerning’ med 3700 månedlige søgninger og ‘botox priser’ med 1000 søgninger om måneden. 

Det totale antal organiske keywords er mere end fordoblet 

Flere relevante keywords på side 1 er stort set altid et mål i alle vores SEO-samarbejder, men en stigning i det totale antal organiske keywords er også værd at kigge på. Når en side bliver opdaget af Google på flere keywords, også dem der er på side 2, 3, 4 osv., er det nemlig et tydeligt tegn på, at en side er godt på vej mod at blive mere organisk synlig. For Cosmo Laser har vores arbejde medført mere end en fordobling af det totale antal organiske keywords:

1. maj 2021 forbandt Google Cosmo Lasers side med 1121 organiske keywords. Ser vi på 10. marts 2022, er antallet af de totale organiske keywords nået 2669. Stigning er her intet mindre end 138.09%

Massiv stigning i besøgende fra organisk trafik satte skub i bookingerne

Når en side får flere  relevante keywords på side 1 og dermed bliver mere synlig for dem, der søger på de pågældende keywords, ses oftest en stigning i besøgende fra organisk trafik. Og med flere besøgende kommer ofte også flere konverteringer og salg. Cosmo Laser har også oplevet en tydelig tilstrømning af kunder og flere mødebookinger, siden vores SEO-samarbejde for alvor kom ud over stepperne. Og dét må tilskrives den massive stigning i besøgende fra organisk trafik:

Hvis vi sammenligner februar 2021 og februar 2022, ser vi, at Cosmo Laser i februar 2021 fik 3900 besøgende fra organisk trafik. I februar 2022 kom hele 11000 besøgende ind fra organisk trafik. Det vil sige, at Cosmo Laser på et år har fået 182.50% flere besøgende fra organisk trafik.

”Hos Cosmo Laser sætter vi stor pris på vores samarbejde med Bonzer. Vi rakte ud til Bonzer, fordi vi havde et ønske om at tiltrække flere kunder gennem øget organisk synlighed på især hårfjernings- og botoxrelaterede keywords. Man må sige, at vores ønske i den grad er gået i opfyldelse. Vores organiske synlighed er allerede blevet væsentligt forøget på en del relevante keywords. Vi har altid følt os i trygge hænder hos Bonzer, og de har hele tiden stået klar til at svare på eventuelle spørgsmål.”

- Sanne Jeppesen, Content Marketing Specialist hos Cosmo Laser


Hvilken strategi står bag de opnåede resultater?

Helt siden starten af samarbejdet har vores SEO-strategi for Cosmo Laser været centreret omkring især keyword-målrettet content og teknisk SEO.

Content

Konkurrencen er stor på skønhedsbehandlingsmarkedet, og samtidig er det ikke lovligt i Danmark at køre betalte annoncer på botoxrelaterede keywords. Samarbejdet har derfor krævet knivskarpt organisk content, der lever op til søgehensigterne på Cosmo Lasers vigtige keywords.

Det har derfor været helt essentielt, at vi fik bygget content op på udvalgte, relevante og forretningskritiske keywords. Vi har både produceret nyt content til Cosmo Lasers kommercielle behandlingssider og i form af guides, og vi har rådgivet på eksisterende content, der allerede var blevet opdaget af Google på ønskede keywords.
Vi er lykkedes med at slå mange af de helt store konkurrenter på Google, og Cosmo Laser ligger nu i toppen og over konkurrenterne på mange af de vigtigste keywords.

Teknisk SEO

Den teknkiske sundhed var noget af det første, vi kiggede ind i ved opstart af samarbejdet med Cosmo Laser. Der var en række tekniske SEO-fejl, vi skulle udbedre, for uden et stærkt teknisk fundament er det svært at nå til tops på Google. Vi fik løst de tekniske problemer, og med løbende vedligeholdelse står Cosmo Lasers side nu stærkt på den tekniske front.

Mangler I et overblik over jeres SEO-situation? Så start med en gratis analyse  og gennemgang her



Bonzer nyheder

Friske nyheder til at holde dig opdateret på din mest ønskede SEO-viden