CASE

Sådan øgede Chanson sin organiske trafik med 604%

Konsulent på projektet

Pernille Hansen Pernille Hansen
Sådan øgede Chanson sin organiske trafik med 604%

Key results

  • Stigning i impressions: 151%
  • Stigning i keyword rangeringer i top 3: 133%
  • Stigning i månedlig organisk trafik: 604%

Siden januar 2020 har vi hjulpet Chanson med at opnå øget synlighed via organiske søgeresultater. Vores samarbejde har betydet, at Chanson i dag ligger i toppen af Google på afgørende keywords som: ioniseret vand, ioniseringsmaskine, basisk vand og antiinflammatorisk kost.

Denne case er et fantastisk eksempel på, hvordan en hjemmeside kan styrkes gennem velskrevet content og linkbuilding.

Vil I være vores næste succes-case? Så start med en gratis analyse og gennemgang her

Til sidst vil vi opsummere, hvad vi har gjort, og hvilken effekt det har haft. Måske du her finder inspiration til, hvordan din virksomhed kan øge sit SEO fokus. 

Men først og fremmest…

Hvem er Chanson?

Chanson Danmark er en webshop med fokus på salg af ioniseringsmaskiner. Dertil har ejeren Mette-Marie Linding opbygget et sundhedsunivers med artikler om, hvordan du kan arbejde med din sundhed og velvære. 

Alle Chansons ioniseringsmaskiner kan omdanne almindeligt postevand til basisk ioniseret vand, som blandt andet indeholder antioxidanten H2.

Med virksomheden på plads, lad os dykke ned i de organiske resultater, vi i samarbejde har skabt med Chanson.

Øget synlighed på Google

Når flere keywords lander på side 1, vil der naturligt ske en stigning i antallet af månedlige impressions (visninger). Impressions viser nemlig, hvor mange gange en bruger er blevet eksponeret for en given side i søgeresultaterne. Når vi vurderer en sides synlighed, ser vi derfor på sidens impressions i Google Search Console. Hos Chanson ser vi her en tydelig forbedring. 

Ved starten af samarbejdet i januar 2020, havde Chanson 52.507 månedlige impressions på Google. Tallet var i februar 2021 steget til 131.908. Det er en stigning i synlighed på 151%.

Stigning på 133% i organiske keywords på side 1

Denne udvikling i impressions har vi for Chanson opnået gennem produktion og optimering af onpage content, hvor fokus har været relevante og ønskede keywords. Dette har medvirket til en høj vækst i antallet af keywords – og dermed impressions.

Ovenstående graf viser den udvikling, som Chanson har oplevet i antallet af keywords på side 1 siden starten af vores samarbejde. 

Da vi startede med Chanson i januar 2020, rangerede virksomheden på i alt 786 keywords, heraf var 135 på side 1. 

Savner I overblik over jeres SEO-situation og potentiale? Så start med en gratis analyse og gennemgang her


Ved udgangen af marts 2021 rangerede Chanson på i alt 1474, hvoraf 315 var specifikt på side 1. 

Det er en stigning på 133% i antallet af keywords på side 1 i Googles søgeresultater. Og som mange måske ved, er det søgeresultaterne på side 1, at størstedelen af alt trafik går til. Derfor har det øgede antal keywords på side 1 også haft en væsentlig indvirkning på det månedlige antal af besøgende via organisk trafik. 

Stigning i månedlig organisk trafik

Ved starten af samarbejdet i januar 2020 havde Chanson 1.157 månedlige besøgende gennem organisk trafik. I februar 2021 havde hjemmesiden 8.140 besøgende gennem organisk trafik. Det er en stigning i organisk trafik på 604%.

Hvad har vi gjort?

  • Hjemmesidens URL-struktur er blevet udvidet med nye blogsider til de nye specifikke keywords, som Chanson ønskede at rangere på. Derudover har vi udviklet og optimeret content til disse blogsider samt vigtige kategori- og landing sider. 
    Effekt: Chanson rangerer på over 315 keywords på side 1 på Google. Det er en stigning på 133%.
  • Vi har løbende rådgivet og eksekveret på klassiske SEO elementer. Herunder intern linkbuilding, metadata, longtail keyword optimering, visuel content og ikke mindst teknisk SEO.
    Effekt: Dette har været en væsentligt faktor for at vedligeholde og fortsat udvikle på alle ovenstående resultater. 

Det er vigtigt for os at understrege, at alle kundeforløb er unikke, og at strategien skræddersyes den enkelte virksomhed. Sådan sikrer vi, at Bonzers interne ressourcer tilpasses jeres ønsker og behov bedst muligt, så vi sammen kan opnå den bedste performance. 

Vi var blevet blevet hacket og slået helt tilbage. Så da vi mødte Bonzer hjalp de os med at udbedre skaderne, og vores samarbejde har lige siden forbedret vores synlighed og konverteringer – måned for måned.

Samtidig har vi fået en større forståelse af SEO, og vigtigheden i hvordan vi selv bruger det i vores indlæg.

Mette-Marie Linding, CEO Chanson Danmark