CASE

Sådan fik Undo en stigning på 213% konverteringer fra organisk trafik

Sådan fik Undo en stigning på 213% konverteringer fra organisk trafik

Nøgleresultater:

  • 132.69% flere organiske keywords på side 1
  • 50.65% stigning i det samlede antal organiske keywords
  • 44.71% mere organisk trafik
  • 213.41% stigning i organiske konverteringer


Undo er en 100% digital forsikring, der er blevet meget populær for sin smarte forsikringsapp og skræddersyede forsikringer. Siden september 2021 har vi samarbejdet med Undo på en ambitiøs SEO-strategi, og resultaterne og strategien giver vi indblik i her. Lad os først introducere Undo lidt mere indgående.

Casen kommer omkring:

  • Hvem er Undo?
  • Forsikringsrelaterede organiske keywords har nået side 1
  • Strategien har også sat skub i det samlede antal organiske keywords 
  • Øget organisk trafik har givet travlhed 
  • Organiske konverteringer har haft flot fremgang
  • Hvordan har vi opnået resultaterne?

Hvem er Undo? 

Undo tilbyder digitale skræddersyede forsikringer. Undos mission er at gøre det nemmere og mere overskueligt at købe forsikringsprodukter, melde skader og få erstatning udbetalt på få timer – alt sammen fra mobilen. Ved oprettelse i Undos app bliver du stillet nogle få spørgsmål og bliver anbefalet den dækning, som passer til netop dig. På den måde giver Undo et hurtigt overblik over, hvilke forsikringer du faktisk har brug for, og hvilke forsikringer du kan spare penge på, fordi du ikke har behov for dem. Næsten alle forsikringsselskaber kører med en fast forsikringspakke, men den kan indeholde et væld af dækninger, du ikke har brug for. Hos Undo kan du vælge alt det unødvendige fra, og du betaler per måned uden gebyrer eller binding. 

De skræddersyede forsikringer og den højteknologiske app har sat skub i efterspørgslen på Undo, og de har derfor hurtigt udvidet til at dække størstedelen af Danmark – i skrivende stund hele 95%.

Undo kom til os med et ønske om at øge deres organiske synlighed på især deres bilforsikring KØR og keywords relateret til forsikringer. Dét udviklede vi en SEO-strategi med udgangspunkt i, og de foreløbige resultater præsenterer vi her. 

Vil I være vores næste succes-case? Så start med en gratis analyse og gennemgang her

Forsikringsrelaterede organiske keywords har nået side 1

Vil du øge din virksomheds organiske synlighed på Google, er der kun én vej at gå: flere keywords skal på side 1. Når flere relevante og kommercielle keywords når Googles side 1, er det nemlig her, at din virksomhed bliver synlig for målgruppen, når de sætter sig bag tasterne og begynder deres Google-søgning. Flere relevante keywords på side 1 er vi også lykkes med for Undo:


På datoen for opstart af samarbejdet, 15. september 2021, var Undo til stede på Googles side 1 med 52 keywords. Ser vi på 15. marts 2022, seks måneder efter opstart af samarbejde, er antallet af keywords på side 1 nået 121. Det svarer til 132.69% flere keywords på side 1.

Blandt de keywords, Undo nu har på side 1, er en række af de toprelevante forsikringsrelaterede keywords, som Undo netop ønskede at blive mere synlige på. Fx ‘lovpligtig bilforsikring’, ‘delkasko’, og ‘undo bilforsikring’, hvor sidstenævnte leder ind til Undos vigtige KØR bilforsikringsside. 

Strategien har også sat skub i det samlede antal organiske keywords 

Selvom flere organiske keywords på side 1 stort set altid er et mål i vores SEO-strategier, så er en stigning i det samlede antal organiske keywords også noget, vi stræber efter. Når Google associerer flere keywords med en hjemmeside og lader hjemmesiden vise på Googles side 2,3,4 osv., er det nemlig ofte et klart tegn på, at flere keywords er på vej mod den afgørende side 1; siden, hvor den kommercielle værdi af et SEO-arbejde for alvor bliver realiseret, fordi din hjemmeside her bliver synlig for kunder og potentielle kunder.

I Undos tilfælde har vores SEO-strategi også medført en flot stigning i det samlede antal organiske keywords:

Ser vi også her på opstartsdatoen for samarbejdet, 15. september 2021, var Undo til stede på Google med i alt 1236 keywords. 15. marts 2022 hedder det tal 1862, hvilket svarer til en stigning på 50.65%.  

Øget organisk trafik har givet travlhed

I takt med at en hjemmeside får flere keywords på side 1, jo mere organisk trafik får den hjemmeside typisk også. For det er som sagt på side 1, at potentielle kunder bevæger sig rundt, når de skal finde svar på et spørgsmål eller finde deres næste køb. En stigning i organisk trafik ser vi bestemt også for Undo:

Ser vi på september 2021, fik Undos side 2147 besøg fra organisk trafik. I februar 2022 var der hele 3107 besøgende fra organisk trafik. Selvom februar er en kortere måned end september, og der derfor er færre dage med mulighed for besøg fra organisk trafik, ser vi en imponerende stigning på 44.71%.

Den vilde stigning i organisk trafik, vi ser i januar 2022, skyldes især Undos tv-kampagne, der blev skubbet ud i januar. Den skabte en del opmærksomhed på og øget kendskab til Undo, hvilket resulterede i flere organiske søgninger på Undo og Undo forskringsrelaterede keywords.


Organiske konverteringer har haft flot fremgang

Den øgede organiske trafik og en veludført tv-kampagne i januar, som Undo launchede, har bestemt kunne mærkes hos Undo: Travlheden er taget til, kundebasen er vokset, og flere og flere efterspørger Undos unikke forsikringsprodukt. Og det kan ses på konverteringerne: Fra september 2021 og frem til og med februar 2022 ser vi  en stigning i konverteringer fra organisk trafik på hele 213.41%.

Som forholdsvist nystartet forsikringsselskab er det en stor mundfuld at arbejde med SEO og slå vores store konkurrerende spillere på Google. Det vidste vi på forhånd, og derfor indgik vi i et samarbejde med Bonzer, som har givet os strategisk rådgivning om, hvordan vi skal arbejde med SEO på den korte og lange bane. Det har resulteret i, at vi nu er langt mere synlige på forsikringsrelaterede søgeord med stor relevans for os. Og det er selvfølgelig kun starten på et stærkt SEO-fundament for Undo."

- Morten Hedegaard, Content Creator hos Undo


Hvordan har vi opnået resultaterne?

Fokus i SEO-strategien for Undo har især omfattet produktion af content målrettet de rigtige søgehensigter på forsikringsrelaterede keywords og at optimere sidens tekniske sundhed.


Målrettet content

Undo havde selv skrevet content til deres side, da vi begyndte samarbejdet. Men det var ikke skrevet med tagen højde for de keywords, de ville på Google med og de hertil relaterede søgehensigter. Et første skridt var derfor at optimere og keyword-målrette det eksisterende content, så det havde forudsætningerne for at nå til tops på Google. Der var dog også et behov for at udvikle helt nyt content, så det gjorde vi målrettet keywords som ‘billig bilforsikring’ på den her side, ‘delkasko’ på siden her og ‘lovpligtig bilforsikring’ på blogindlægget her. Da Undo opererer på et meget konkurrencepræget marked med en del store spillere, er det helt nødvendigt, at content lever 100% op til det, Google-søgere ønsker at finde, når de søger på de pågældende keywords. Derfor har content-delen været en stor og vigtig del af strategien.


Tekniske optimeringer og nye sider

Sidder content i skabet, men halter den tekniske sundhed, er det svært at nå side 1. Undos side lå til at starte med en del under vores rettesnor for, hvornår en side er teknisk sund, og derfor skulle vi sætte ind med tekniske optimeringer. Det har blandt andet indebåret analyser og eksekvering på sidens PageSpeed, struktureret data og en række basale men nødvendige tekniske SEO-mangler. De tekniske optimeringer ser også ud til at have haft afledte effekter på en række keywords, vi ikke har arbejdet målrettet med. Fx keywordet ‘mobilforsikring’ hvor Undo har rykket sig fra en placering 11 på Google til en placering 1, og keywordet ‘brilleforsikring’, der er gået fra placering 6 til 1 efter de tekniske optimeringer.

Derudover manglede Undos side flere konkrete sider, vi kunne implementere nyudviklet content på, så det kunne ranke på specifikke relevante keywords. Oprettelsen af nye sider med de korrekte keyword-fokuserede slugs har også været et vigtigt indsatsområde.  

Mangler I et overblik over jeres SEO-situation? Så start med en gratis analyse og gennemgang her

Bonzer nyheder

Friske nyheder til at holde dig opdateret på din mest ønskede SEO-viden