Case

Skræddersyet SEO-strategi styrker Meyers’ organiske B2B-tilstedeværelse

Klient

Meyers

Kategori

service

Services

SEO baseline

Konsulenter

Ann-Sofie Lippert

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Vores samarbejde med Bonzer har været præget af en stærk strategisk forståelse for vores forretning og en datadrevet tilgang til SEO. De har hjulpet os med at løfte vores organiske performance markant - ikke kun i volumen, men i kvalitet og relevans for vores B2B-segment. Det har gjort os mere synlige over for de kunder, vi gerne vil nå.

Elizabeth Björkqvist
Product Owner and Digital Performance Lead, Meyers

I august 2024 indledte Meyers – en af Danmarks førende madvirksomheder med rødder i nordisk madkultur og bæredygtighed – et samarbejde med Bonzer. Meyers, grundlagt af Claus Meyer i 1989, har opbygget et stærkt brand på tværs af kantine- og restaurationsdrift, catering, teambuilding, formidling og rådgivning.

Ved opstarten af samarbejdet var Meyers allerede synligt og veletableret på Google. Derfor handlede opgaven ikke om at starte fra nul, men om at løfte en solid organisk tilstedeværelse til næste niveau.

Med afsæt i Meyers’ position i markedet, deres vækstmål og det samlede marketingmix, har vi udviklet en SEO-strategi, der både bygger videre på virksomhedens stærke B2B-fundament og samtidig udfordrer status quo. Målet har været at optimere synligheden i et marked, hvor kampen om opmærksomheden er benhård.

Vores arbejde har både værnet om det solide fundament, som Meyers allerede har opbygget, og åbnet op for nye muligheder, der yderligere styrker deres synlighed og relevans i et marked, som er særligt konkurrencepræget. Læs casen og se, hvordan vores SEO-strategi rykkede Meyers frem blandt de øverste placeringer på Google.

Savner I mere organisk trafik og flere konverteringer? Få en gratis skræddersyet SEO-analyse her

The numbers

+76%

Keywords i top 3

+28%

Keywords på side 1

+55%

Impressions

+33%

Organisk trafik

Strategiske fokusområder

Omdrejningspunktet for vores samarbejde med Meyers har været og er fortsat at udfordre status quo. Det handler om at løfte performance for centrale B2B ydelser samt udvide Meyers’ content univers med nye relevante søgninger. De primære strategiske fokusområder har været: 

Semantisk struktur

Et af vores primære fokusområder for Meyers SEO-strategi har været opbygning af en god og autoritær semantisk struktur. Dette dækker både over processen, hvor vi arbejder med URL-struktur såvel som arbejdet med søgeord, hvor målet er at opbygge en pillar/cluster-struktur, som afdækker hele emner frem for enkelte søgeord. Semantisk SEO betragtes som en mere “moderne” form for SEO, som fungerer særligt godt i AI interfaces. Netop derfor er dette fokus både væsentligt for at sikre den rette struktur samt at vi afdækker de enkelte ydelser på rette vis. 

Download os læs også vores whitepaper: Driving B2B Growth: Pillar-Cluster SEO Demystified

Content optimering

Da Meyers allerede ved starten af vores samarbejdet havde opbygget et stærkt fundament, har vores arbejde med content i højere grad handlet om omprioritering, konsolidering og optimering frem for nye content produktioner. Disse optimeringer sikrer både det rette indhold, bedre brugerengagement samt friskt og opdateret indhold. En vigtig effekt af dette fokus er, at det sender signaler til brugeren, Google samt AI interfaces om, at Meyers’ ydelser er opdateret frem for forældet. Det har en direkte effekt på den organiske performance og sikre kvalitet og relevans af indholdet. 

Et holistisk fokus på Meyers’ B2B ydelser

Ved starten af samarbejdet havde Meyers allerede etableret flere af deres ydelser i markedet. Derfor har vores strategiske fokus også været at holde et bredt perspektiv på hele Meyers’ udvalg af ydelser til B2B herunder teambuilding, firmafester, catering mm. Hvilket har øget Meyers synlighed i markedet.

Bedre fremvisning af E-E-A-T

E-E-A-T er forkortelsen alle, der arbejder med SEO, bør kende.  E-E-A-T (på dansk: erfaring, ekspertise, autoritet og troværdighed) bygger på princippet om at styrke SEO strategien med afsæt i indhold, der hjælper brugeren fra A-Z i sin søgning. Samtidigt er det et strategisk element, som for Meyers er anvendt som et værktøj til at udbygge eksisterende indhold med stærke kommercielle signaler til brugeren samt elementer, som gør indholdet mere levende og autentisk for brugeren. Dette fokus har for Meyers både været afgørende for brugerrejsen, mens det ligeledes er en afgørende rangeringsfaktor i Googles algoritme.

Resultater af vores fælles SEO indsats 

Resultaterne af vores samarbejde er skabt i et tæt samarbejde mellem Bonzer og Meyers’ marketing team. Samarbejdet har resulteret i tydelige løft i målbare metrics af den organiske performance. De mest centrale resultater er:

+76% i organiske keywords i top 3 & +28% vækst på side 1

Vores SEO-strategi har resulteret i en stigning i antallet af keywords på side 1 af Google – dog er væksten allermest markant i top 3 positioner. Da Meyers allerede var synlige på en lang række keywords på side 1 ved begyndelsen af vores partnerskab, har fokus for vores indsats været at løfte nye såvel som eksisterende placeringer til top 3. Det er her absolut størstedelen af kliks er at finde, hvilket også har påvirket den samlede trafik meget.

+55% vækst i organisk synlighed på Google

Vores strategiske fokus og forbedringer i organiske keyword placeringer har samtidigt resulteret i en flot vækst i Meyers’ synlighed på Google - deres antal af impressions. Vi ser et dyk omkring september 2025, hvilket skyldes, at Google i denne periode fjernede &num=100 URL parametret, hvilket betyder at AI bots og site crawlers ikke har mulighed for at tilgå side 2-10 af Google. Effekten af dette har betydet reduktion i antallet af impressions – dog uden at have samme indvirkning på kliks og konverteringer.

+33% flere organiske kliks til Meyers

Som nævnt ovenfor ser vi ikke samme udvikling i organiske kliks i september, som vi ser for impressions. Udviklingen i den organiske trafik præges for Meyers B2B virksomhed selvfølgelig af sæson. Vi har dog siden starten af samarbejdet set en flot opadgående kurve, som også placerer Meyers væsentligt stærkere i markedet i den kommende sæson i år end sidste år. 

Hvem er Meyers?

Meyers har i mere end 30 år arbejdet for at fremme kvaliteterne i den danske madkultur, og opererer på alle niveauer i værdikæden fra jord til bord. Hovedaktiviteterne for Meyers B2B forretning  ligger inden for kantinedrift, firmafrokost, catering, mødeforplejning, konferencer og teambuilding og rådgivning. Hos Meyers er bæredygtig udvikling ikke bare noget der tales om - men en forankret del af arbejdsgangene. Meyers driver nemlig økologiske, Svanemærkede og ISO-certificerede køkkener, og er den første store B Corp-certificerede fødevarevirksomhed i Norden.

Lad os vise jer en SEO strategi, som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.