Case

383% flere keywords i top 3 på kun et år: Se SEO-strategien vi udarbejdede for Hellerup Laserklinik

Klient

Hellerup Laserklinik

Kategori

service

Services

SEO baseline

Konsulenter

Katrine Lind

Rebecka Alskog

Iga Naskret

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Vi har været utroligt glade for samarbejdet med Bonzer. De har taget hånd om vores klinik på en meget professionel måde og givet os en klar fornemmelse af, at vi var i trygge hænder gennem hele forløbet. Resultaterne har været tydelige: Vi oplever en markant øget interesse for vores hjemmeside og får mange positive tilbagemeldinger fra vores kunder. Flere fortæller direkte, at de har valgt os netop på baggrund af det indtryk, de får, når de besøger vores side. Vi kan varmt anbefale Bonzer til andre, der ønsker et professionelt og engageret samarbejde med et bureau, der både leverer resultater her og nu – og tænker fremad.

Søren Heick
Klinikadministrator, Hellerup Laserklinik

Tilbage i 2024 havde Hellerup Laserklinik et simpelt ønske: De ville gerne tiltrække flere kunder til deres hjemmeside organisk. Derfor kontaktede de Bonzer, og samarbejdet havde officiel opstart d. 1. september 2024.

Vi gik straks i gang med at analysere siden for fejl og mangler, så vi kunne stå stærkere med det samme – og dertil lagde vi en langsigtet strategi for, hvordan vi kunne forbedre sidens organiske performance og dominere markedet i 2025. Med andre ord: Vi sikrede et godt fundament og byggede derefter ovenpå. 

Læs casen og se, hvordan vores SEO-strategi rykkede Hellerup Laserklinik frem på Google – og hvordan vores blik for detaljen førte til optimerede landing pages, der gør en forskel hos slutbrugeren. 

Savner I mere organisk trafik og flere konverteringer? Få en gratis skræddersyet SEO-analyse her

The numbers

+383%

Keywords i top 3

+188%

Impressions

Fra 0 → 70 AI responses

ChatGPT, AI Overviews, m.m.

+82%

Organisk trafik

En SEO-strategi der tænker fremad 💡

I de følgende afsnit kigger vi på de konkrete tiltag, vi har anbefalet, rådgivet og eksekveret på. SEO er altid omdrejningspunktet for vores strategier, og vi er ikke blege for at medtænke andre tilstødende elementer – så længe det bidrager til kundens vækst. Læs med og se, hvordan vi har gjort netop det.

Det tekniske fundament 🤖

Vi starter stort set altid vores samarbejder med en grundig analyse af det tekniske fundament for hjemmesiden. Uden et solidt fundament kan det være ineffektivt at bygge ovenpå.

Vores tekniske eksperter gik derfor i gang med at udrede siden, notere optimeringsmuligheder, og eksekvere samt rådgive på de identificerede områder. 

Bonzers Tech-team så også muligheden for en forbedret navigation på hjemmesiden, der ville gøre det nemmere for slutbrugeren at finde frem til de rette landing pages – og på samme vis gøre det nemmere for search engine crawlers at forstå og rangere indholdet på domænet. 

Det styrker både SEO og CRO – altså Conversion Rate Optimization, der på mundret dansk skal forstås som indsatser, der styrker konverteringer på hjemmesiden. CRO har været et gennemgående fokusområde i vores arbejde med Hellerup Laserklinik, som du vil kunne læse mere om senere i casen. 

Læs mere om CRO her: Sådan forbedrer du din konverteringsrate med 3 skridt.

Ny hjemmesidestruktur 🏗

Den tekniske navigation blev kodet og leveret, og herefter gik vi i gang med at analysere relevante keywords og kommercielle topics, vi kunne indsætte for at understøtte den nye hjemmesidestruktur. En øvelse vi internt i branchen også kalder for semantisk SEO.

Det handler kort sagt om at strukturere hjemmesiden efter keywords, der relaterer sig til den naturlige brugerrejse. Knapper, overskrifter, metadata, menu-links og meget mere skal navngives korrekt baseret på brugerrejsen, og interne links skal oprettes og navngives korrekt. Det sikrer naturlig navigation fra side til side, og fordeler link equity, hvilket yderligere styrker rankings. 

Derudover har fokus været på at få oprettet korrekte overkategorier og underkategorier i relation til de keywords, brugerne taster ind i Google. Nogle brugere søger måske på laserbehandling, mens andre søger på permanent hårfjerning. Begge brugere vil reelt set have samme behandling, men hvis ikke vi har dedikerede landing pages til begge søgninger, risikerer vi at tabe relevante leads. 

CRO-fokuserede behandlingssider 🔄

Herefter gik vi mere detaljeorienteret til værks. Den underliggende fundament og den overordnede struktur spillede. Nu handlede det om at kræse for detaljen og gøre brugeroplevelsen så indbydende som muligt med henblik på at styrke konverteringer – for konverteringer er jo i sidste ende den vigtigste faktor, hvad angår bundlinjen. 

Vi analyserede derfor landing pages og kom med forslag og rådgivning til, hvordan de kunne forbedres ud fra et CRO-perspektiv.

Først og fremmest skulle der være en klar “Se priser”-knap above the fold (øverst på siden). Et stærkt kommercielt signal til brugeren, og et afgørende element i den gode brugerrejse. 

Næste anbefaling var indsættelsen af forfatterprofiler, der gør content mere levende og autentisk for brugeren. Derudover er det et stærkt EEAT-signal, som ligeledes er en afgørende ranking-faktor i Googles algoritme.

Læs mere om EEAT: Det vigtigste begreb du skal kende i SEO

Vi anbefalede også brugen af tillidsvækkende ikoner, stærkere kommunikation af USP’er samt oprettelsen af FAQ-sektioner i bunden af siden, der kan tiltrække top-funnel informative søgninger direkte ind på den kommercielle landing page.

Content velocity 🚀

I tillæg til vores fokus på kommercielt indhold på landing pages, fokuserede vi også på oprettelsen af nyt, informativt content. Via rådgivning og content briefs etablerede vi et content workflow med Hellerup Laserklinik, hvor der løbende udgives relevant content, der kan tiltrække top-funnel trafik. Det informative content linker videre til de kommercielle landing pages, hvilket understøtter den naturlige brugerrejse fra start til slut. 

En vigtig effekt af dette content samarbejde er den løbende udgivelse af indhold. Det sender signaler til Google og brugeren om, at hjemmesiden er levende og aktiv frem for stagneret og støvet. Det har en direkte effekt på SEO-performance samt muligheden for at rangere i AI responses – alt fra ChatGPT, AI Overviews, Perplexity, Gemini m.m.

Content velocity: Din nøgle til at vinde med SEO

Resultater og grafer

Siden d. 1. september 2024 har samarbejdet ført til følgende resultater.

+383% flere keywords i top 3 (og +173% i top 10)

Vores SEO-strategi har resulteret i en markant stigning i antallet af keywords på side 1 af Google – og allermest markant i top 3 positioner.

En stigning på +188% impressions

Arbejdet har ligeledes vist sig i antallet af impressions, Hellerup Laserklinik får fra organic search. På grafen ser vi et dyk omkring september 2025. Det skyldes, at vi her i løbet af september 2025 oplevede, at Google fjernede &num=100 URL parametret. 

Uden at gå helt ned i detaljen med, hvad denne tekniske ændring betyder, så er hovedessensen af det, at det har fjernet AI bots og site crawlers mulighed for at tilgå side 2-10 af Google. Effekten af dette har betydet en markant reduktion i antallet af impressions – dog uden at have samme indvirkning på clicks og konverteringer.

+82% flere clicks fra organiske søgninger 

Clicks er nemlig stigende i samme periode omkring september, og siden samarbejdets start er click-udviklingen præget af en flot opadgående kurve.

Fra 0 → 70 AI responses

I løbet af samarbejdet er Hellerup Laserklinik gået fra nul AI responses til nu at være synlige på 70 på tværs af ChatGPT, AI overviews, Perplexity osv.

Hvem er Hellerup Laserklinik?

En pioner inden for kosmetiske behandlinger. Fundamentet for Hellerup Laserklinik blev grundlagt i 2001 på Østerbro og vi flyttede i 2006 til Strandvejen i Hellerup, hvor vi har til huse i dag. Klinikken drives af kosmetisk sygeplejerske Line Stjernholm, som viderefører traditionen fra sin mor, Jeanette Heick, der bragte internationale kosmetiske behandlinger til området. Klinikkens tilsynsførende læge, Hans Christian Ring, har mange års erfaring fra landets førende dermatologiske afdelinger og er registreret til at udføre en bred vifte af kosmetiske behandlinger, som alle udføres med stor faglighed og sikkerhed.

Lad os vise jer en SEO strategi, som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.