Case

Sådan vækstede AgroLED organisk besøgende 461% på kun 19 måneder

Klient

AgroLED

Kategori

ecom

Services

SEO

Konsulenter

Christian Nielsen

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Bonzer er en professionel og indsigtsfuld partner, der har forstået vores behov og leveret imponerende organisk vækst gennem deres optimeringskompetencer. Siden sommeren 2022 har vores samarbejde været en konstant kilde til succes og værdifuld ekspertise. Jeg vil på det kraftigste anbefale andre virksomheder der vil have større fokus på SEO at overveje Bonzer.

Mikkel Pedersen

Tilbage i sommeren 2022 indledte AgroLED og Bonzer et samarbejde med målet om at gøre AgroLED.dk mere synlig på kommercielle søgninger inden for belysning til landbrugssektoren.

AgroLED forhandler et stort udvalg af LED lamper og lygter til primært landbrugskøretøjer, mens du også kan finde lys til eksempelvis stalde, værksteder og lagerhaller på deres webshop.

I en branche der er meget sæsonbetonet, og hvor størstedelen af omsætningen skal hentes i de traditionelle mørkere måneder af året (september - februar), har målsætningen med samarbejdet været at forbedre placeringer på kommercielle søgeord, for dermed at sikre en højere omsætning i højsæsonen.

I denne case bliver du klogere på hvordan vi aktivt har arbejdet med at vinde organisk trafik i et meget sæsonbetonet marked.

Hvem er AgroLED

AgroLED en specialiseret online butik med mange års erfaring inden for belysning til landbrugssektoren. I det sydøstlige Odense finder du AgroLED, som har drevet forretning i Danmark i fire år, mens du uden for landets grænser også finder virksomheden i Holland, Tyskland, Norge, Polen og Frankrig under forskellige navne. Gennem regelmæssig kvalitetskontrol, nøje udvalgte leverandører og kompetente medarbejdere, bestræber AgroLED sig på at levere produkter af den højeste kvalitet der opfylder alle regler på området og efterlever alle sikkerhedsmæssige krav.

Fokuseret content strategi har sikret flot organisk vækst 

Målet med strategien var - og er stadig - at gøre AgroLED mere synlig overfor relevante kunder i landbrugssektoren. Her har strategien i høj grad været bundet op på optimering af eksisterende indhold og produktion af nyt. Udviklingen vi ser i organiske keywords med topplaceringer, er et resultat af et kontinuerligt fokus på content produktion og forskellige on-page optimeringer. 

Produktionen og optimeringen af indhold har givet pote - og antallet af søgeord på side 1, der er ejet af AgroLED er steget med 218%

Stigningen i søgeord har været mulig, da vi har arbejdet med pillar og cluster-princip (emne og klynger) . Dette arbejde har gjort, at siden stille og roligt har bevæget sig opad i de organiske søgninger på de kommercielle søgeord, som vi har fokus på. Hertil har vi igennem produktion af informativt indhold både øget AgroLED’s tilstedeværelse på Google i alle faser af købsrejsen, men også sikret at E-E-A-T imødekommes.

Gennem løbende kontrol af indhold og tilpasning til Googles algoritme opdateringer, har vi sikret, at sidens indhold altid har matchet den definerede søgehensigt og været konkurrencedygtig om de øverste placeringer i søgeresultaterne. 

Resultaterne taler sig tydelige sprog

Trafik er alfa og omega for en webshops eksistensgrundlag og uden besøgende på hjemmesiden, er det selvsagt umådeligt svært at genere salg herfra. Da vi i midten af juni 2022 indledte samarbejdet med AgroLED, havde hjemmesiden måneden forinden fået 652 organiske klik fra Google jf. Google Search Console. Jovist, vi befandt os i starten af lavsæsonen, men omtrent 2 år senere, i marts 2024, fik hjemmesiden 3209 kliks fra Google. Til sammenligning målte vi 1247 kliks i marts 2023, hvillket svarer til en stigning på 157% på ét år.

Årsagen til denne stigning er typisk for en succesfuld SEO strategi. Først og fremmest noterede vi en markant højere synlighed på Google, hvor hjemmesiden mellem marts i de to år oplevede en stigning på 52% i antallet af visninger i Googles organiske søgeresultater

Stigningen i impressions er et udtryk for, at AgroLED er blevet 1) synlig på flere nye søgeord i forbindelse med produktionen af nyt indhold og 2) mere synlig på side et af Google på eksisterende søgeord grundet on-page optimeringer, der gør siden mere relevant for targeterede søgninger. 

Sådan har vi arbejdet med AgroLED

AgroLED opererer i et niche marked, hvor der er få specialiserede konkurrenter og en forholdsvis snæver målgruppe. Som forhandler af LED lys til hovedsageligt landbrugsmaskiner, har det været ekstremt vigtigt, at målrette indhold mod de rette søgeord. I analysefasen, som altid er første fase af et samarbejde, noterede vi os, at flere søgeord som ved første øjekast var de rette, viste sig ikke at matche søgehensigten. I dette marked er der således flere søgeord som i højere grad er relevante for forhandlere af belysning til biler selvom søgeordet er identisk. Af den grund har det været vigtigt, først og fremmest at finde de rette søgeord og derefter målrette strategien herefter. Netop strategien var derfor bygget på at styrke domænet holistisk og samtidig optimere indholdet mod forretningskritiske keywords og deres long-tail varianter. Hertil har vi også haft et øget fokus på brugeroplevelsen på hjemmesiden, hvilket skal gøres købsflowet enklere og skabe bedre forudsætninger for at genere salg på hjemmesiden.   

Mål for fremtiden

Målet for det kommende samarbejde med AgroLED er at styrke den nuværende position på Google, ved at blive synlige på flere longtail søgeord og fortsat udbygge content universet med indhold relevant for kernemålgruppen. Herudover vil vi have et større fokus på UX og konverteringsoptimering da det er essentielt at skabe en god brugeroplevelse og gøre rejsen fra bruger til kunde så nem og overskuelig som mulig.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.