Case

52% flere topplaceringer på Google i USA for ADORNO Design

Klient

ADORNO Design

Kategori

ecom

Services

International Baseline

Konsulenter

Frida Jungermann

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Working with Bonzer has been an important step for ADORNO. Their team quickly understood our ambition to position ADORNO globally, with the U.S. as a key market. By refining our product categories and improving the technical foundation of our site, they have helped us attract the right kind of audience—design professionals and collectors who are genuinely interested in what we offer. The collaboration has not only increased our visibility but also created measurable results that support our long-term growth.

Kristian Snorre Andersen
Co-founder & CEO, ADORNO Design

I juni 2024 indledte Bonzer og ADORNO Design et samarbejde. Målet er at øge ADORNO’s organiske synlighed og styrke deres internationale tilstedeværelse med primært fokus på det amerikanske marked. En central del af denne strategi er at videreudvikle og forfine ADORNO’s produktkategorier, så der både kommer flere kategorier til at imødekomme de mange forskelligartede behov i markedet, og mere nicheprægede kategorier for at understøtte high-intent søgninger blandt et globalt publikum.  

Hvem er ADORNO Design? 

ADORNO Design blev grundlagt i 2016 i København som et af de første online gallerier for uafhængige, moderne designere. Forretningsmodellen er centreret omkring at styrke uafhængige designeres muligheder for international eksponering og hjælp med logistik.

I dag er virksomheden aktiv i over 60 lande og introducerer årligt nye, lokale designscener. Kernen i forretningen er det tætte samarbejde med designere og kuratorer i hvert land. Det sikrer en omhyggelig udvælgelse af autentiske produkter, hvor den håndværksmæssige kvalitet er høj med en tydelig kulturel kontekst. Dette kombineret med solid logistik og pålidelige leverancer er essensen af ADORNO Design.

Savner du mere organisk trafik og flere konverteringer? Få en gratis skræddersyet SEO-analyse her.

Co-founders Martin Clausen & Kristian Snorre Andersen

Udfordringen: Et konkurrencepræget marked på den internationale scene

Der er stor konkurrence på onlinemarkedet for eksklusivt design, ikke mindst i USA. Her konkurrerer mange etablerede navne og nye, spændende aktører om kundernes opmærksomhed. I dette konkurrenceprægede miljø havde ADORNO Design - på trods af sit unikke og globalt kuraterede udvalg af moderne design og sin stærke brandidentitet - en udfordring: at nå sit fulde potentiale i de organiske søgeresultater på det amerikanske søgemarked. 

Målet var klart: at øge den relevante organiske trafik markant og dermed styrke salget, så flere mennesker kan opdage det design, der tilbydes via ADORNO’s platform.

The numbers

+5.8K

nye søgeord, som domænet ikke tidligere rangerede for

+124%

stigning i organisk trafikværdi

+52%

stigning i søgeord på side 1 af Google

0 → 237

AI-genererede søgeresultater

Strategiske fokusområder 

For at hjælpe ADORNO Design med at opnå sit fulde potentiale, arbejdede Bonzer med en fokuseret SEO-strategi, der omfattede følgende elementer: 

Udvidede og optimerede kategorisider 

Efter at have analyseret ADORNO’s produktsortiment, og hvordan deres målgruppe søger efter designvarer, blev der oprettet nye, mere specifikke kategorisider. Dette blev gjort dels for bedre at imødekomme den hårde konkurrence på det amerikanske marked, og dels for mere præcist at målrette de søgeord, som ADORNO’s kunder rent faktisk bruger, når de søger efter design. 

Både nye og eksisterende kategorisider fik derefter velskrevne tekster. Fokus for tekstproduktionen var at indeholde kommercielt vigtige keywords, samt at give besøgende værdifuld information og inspiration, hvilket tydeligt demonstrerer ADORNO’s viden inden for sin niche. 

Tekniske forbedringer og brugeroplevelser

De tekniske aspekter af hjemmesiden blev også gennemgået og forbedret. Vi optimerede overskriftsstrukturen (såkaldte H-tags) og sikrede, at relevant indhold blev placeret synligt, når en side indlæses (kendt som "content above the fold") for en bedre brugeroplevelse.

Som et led i at skabe tillid og fremvise ekspertise, i tråd med hvad søgemaskiner som Google værdsætter (E-E-A-T: ekspertise, autoritet og troværdighed), blev der også introduceret forfatterprofiler på artikler i den informative del af hjemmesiden. 

Ved at skabe engagerende og informativt indhold, der matchede det, brugerne rent faktisk søgte efter relateret til ADORNO’s produktsortiment, var vi i stand til at øge sidernes relevans og autoritet.

Resultater

Strategien har (over 11 måneder) givet følgende resultater: 

+52% i søgeord rangeret på side 1 i Google:

+124% i organisk trafikværdi: 

+102% i organisk trafik:

0 → 237 AI søgeresultater:

Key takeaways

For ADORNO Design handlede det om at konvertere besøgende til kunder i et stærkt konkurrencepræget marked. Vi omstrukturerede deres hjemmeside, skabte indhold, der imødekommer søgeintentionen, og udarbejdede en SEO-strategi, der holder i det lange løb. Resultatet er en hjemmeside, der ikke kun tiltrækker flere besøgende, men frem for alt de rigtige besøgende – dem, der konverterer. 

Vil du se, hvad vi kan gøre for dig? Book en gratis SEO-analyse, og så viser vi dig dataene, udfordringerne og potentialet.

Lad os vise jer en SEO strategi, som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.