blog

/

Strategi

/

0 min read

Ugens recap på søgemaskinen - Uge 41 (2024)

Du får her et ugentligt overblik over de største nyheder fra søgemaskinen, så du kan holde din SEO strategi foran konkurrenterne. Velkommen til uge 41.

Vi byder velkommen til uge 41, som bød på en udvidelse af Googles Store Rating, nyt til deres robots.txt-politik samt nogle tips til at benytte trends data i SEO. Vi giver dig her et overblik.

Google udvider Store Ratings-funktion

Google har udvidet sin Store Ratings-funktion til søgeresultater i Australien, Canada, Indien og Storbritannien.

Dette værktøj, som tidligere kun var tilgængeligt i USA, giver virksomheder mulighed for at fremvise kundefeedback direkte i søgeresultaterne og give indsigt i produktkvalitet, levering, kundeservice og returbetingelser.

Udvidelse af Googles store ratings-funktion

Virksomheder kan deltage ved at tilslutte sig Googles gratis Customer Review-program eller gennem uafhængige anmeldelsessider.

Funktionen går efter at øge gennemsigtigheden og hjælpe virksomheder med at konkurrere mere effektivt på disse nye markeder.

Google med opdatering af robots.txt-politik

Google har opdateret sin robots.txt-politik og præciseret, at ikke-understøttede felter, såsom "crawl-delay" og "noarchive," vil blive ignoreret af deres crawlers.

De understøttede felter er begrænset til "user-agent," "allow," "disallow" og "sitemap."

robots txt-politik opdatering

Denne opdatering har til formål at fjerne enhver forvirring omkring, hvilke direktiver Google anerkender.

Hjemmesideejere opfordres til at gennemgå deres robots.txt-filer for at sikre overensstemmelse med disse retningslinjer og undgå at bruge direktiver, der ikke bliver behandlet af Google.

Vi slutter af med lidt råd fra Google, som har delt tre tips på, hvordan man kan udnytte Google Trends til at forbedre digitale marketingstrategier.

Det første tip er at benchmarke mod konkurrenter ved at sammenligne søgetermer og identificere trends i brugerinteresse.

Det andet fokuserer på at analysere brandbevidsthed ved at spore søgninger relateret til brandet.

Det tredje tip er at forudsige produktefterspørgsel ved at overvåge sæsonbetonede trends og relaterede produktsøgninger.

google trends sæsoner graf

Disse indsigter hjælper marketingfolk med at træffe databaserede beslutninger og forbedre både online og offline marketingindsatser - noget vi alt sammen hjælper med her i Bonzer.

Takeaways og anbefalinger

Uge 41 gav os en fin blanding af nye funktioner, opdaterede politikker samt rådgivning fra Google selv.

Alt sammen er det vigtigt at gøre sig klog på - især Googles Store Ratings-funktion - hvis I opererer i nogle af de nævnte markeder.

Ellers anbefales det at læse op på robots.txt-politikken samt at gøre brug af Trends data i sin marketingstrategi.

Ønsker du hjælp til at forstå ovenstående nyheder, samt hvordan det effektivt bruges i jeres strategi? Så tag fat i Bonzer. Som specialiseret SEO bureau arbejder vi målrettet med at løfte ambitiøse virksomheder til de øverste placeringer på søgemaskinen.

Thomas Bogh

CPO & Partner

Thomas er CPO samt Partner, hvorfor fokus til dagligt ligger i evig analyse af Googles algoritme og udvikling af SEO som produkt. Thomas har arbejdet med SEO i flere år med stor passion for at sprede know how på, hvordan man som virksomhed implementerer SEO bedst i sin forretning. Ved siden af Bonzer bidrager Thomas med viden til læserne hos bl.a. Search Engine Journal, DanDomain og Detailfolk. Herudover underviser han også i Digital Mediestrategi på Copenhagen Business School samt i SEO på DMJX i København. Har du ønsker eller spørgsmål vedr. SEO universet, kan du altid kontakte ham på [email protected].

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.