Case

Sådan gik SaaS-virksomheden Workfeed fra et helt nyt domæne til 7.700 organiske besøgende om måneden i USA, Sverige og Danmark

Klient

Workfeed

Kategori

saas

Services

SEO strategy - SaaS framework

Konsulenter

Alexander Brandstrup

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Workfeed og Bonzer

Vores samarbejde med Workfeed begyndte i begyndelsen af ​​2022. Dengang gik forretningen under navnet Relion. Vi havde til formål at etablere en stærk tilstedeværelse blandt søgeresultaterne relateret til deres målgruppes købsrejse på flere parallelle markeder. Fokus var på at videreudvikle den danske synlighed, samt at kickstarte og etablere organisk trafik fra det svenske og amerikanske marked. For at gøre dette lavede vi en langsigtet plan med et klart mål: at opbygge autoritet omkring emnet vagtplan og personaleledelse - på flere sprog -  med udgangspunkt i international SEO best practice.

Hvem er Workfeed?

Workfeed tilbyder en SaaS-løsning til virksomheder, der til dagligt er overbelastede med administration af personalesager. Deres service giver medarbejderne mulighed for blandt andet at bytte vagter, søge om fri og opbygge og gennemgå skemaer via en app eller hjemmeside. Dette aflaster arbejdsgiveren, som ikke skal administrere hver enkelt ændring, men kun skal have det overordnede overblik over tider, skemaer og lønninger, som er samlet på én platform.

The numbers

+5.016

Stigning i antal søgeord

+536

Stigning i søgeord på side 1

7.700

Månedlig organisk trafik

44.200 DKK

Månedlig traffic value

Bonzer is professional, they listen to you and in general, they deliver a service, which I find far above the market standard. No wonder they became so popular when goals and results go hand in hand so nicely. What I especially like is how structured they work. You're constantly updated on new initiatives and the results they bring or sometimes don't bring. There's transparency and honesty in all they do, but most importantly, there is an awesome skillset and know-how that, over time, provide the results you wish for. I would recommend anyone to work with them!
Kristian Emil LarsenFounder & CCO, Workfeed

Fokus på fundamentet

Med udgangspunkt i de indsigter, som analysen bidrog med, startede arbejdet med at sikre, at det eksisterende indhold performede så godt som muligt. Indholdet på den svenske side bestod af oversat indhold fra den danske side. Vi sørgede for, at alt fra sidestruktur, h-tag-opsætning, metadata til individuelle landingssider blev tilpasset til så vidt muligt at besvare de eksisterende søgeintentioner på hvert marked.

Opbygge autoritet

For mange er autoritet primært forbundet med links. Vi ser dog i højere grad, at autoritetsopbygningen snarere skal forstås som en helhed af de parametre, Google bruger til at bestemme relevansen af ​​en side i forbindelse med et bestemt emne. En helhed der er afhængig af både indholdets struktur og moderne off-page arbejde.

Vores arbejde gik ud på at vise både besøgende og Google, at Workfeed har en stærk ekspertise og erfaring i alt, hvad der har med vagtplaner at gøre – og har en løsning på mange af de problemer, målgruppen henvender sig til Google for at få hjælp til.

Fra analysen vidste vi, hvilke spørgsmål potentielle kunder ønskede svar på, og næste skridt var at producere artikler, der var fyldt til randen med nyttige oplysninger, ikke inkluderet søgeord. 

Det betød en langsigtet strategi for at nå målet om, at Workfeeds indhold skal  tilbyde information langs hele kunderejsen. Vi konkretiserede denne strategi med en indledende contentplan, som løbende blev revideret og bygget videre på under samarbejdet for de forskellige markeder.

Strategien, der er udviklet i fællesskab, er baseret på at producere SEO-venlige sider, få disse til at blive stærke trafikkanaler, og herefter bygge videre på en strategi for inbound marketing for at engagere og konvertere kunder i et endnu tidligere stadie af marketingtragten.

Ved at udarbejde gated content som er i overensstemmelse med den søgehensigt, som der er i de forskellige steder af kunderejsen, får du muligheder for at generere både markeds- og salgskvalificerede leads, i alle dele af kunderejsen.

I samarbejde med teamet hos Workfeed blev der lavet gratis skabeloner relateret til, hvad deres service tilbyder, såsom timesedler og ugeplaner. Disse sider blev en kilde til både trafik og leadgenerering og en naturlig progression af strategien for at maksimere kommercielle resultater.

Skabelonerne betød også, at vi kunne tilbyde en reel værdi til andre hjemmesider, når vi arbejdede med linkbuilding. Hvilket igen gjorde linkbuilding mere effektiv og kunne forbedre domænets autoritet yderligere.

Resultater

Samarbejdet med Workfeed er et lærebogseksempel på, hvor effektivt det er at arbejde med en langsigtet vision, der altid tager højde for, hvad kunden efterspørger, og hvordan man i en international SEO-strategi kan generere trafik på tværs af domæner og lande.

Ved aktivt at arbejde hen imod at få skabt et informationsunivers og en strategisk opfølgning på indsatser har Workfeeds rangeringer haft stor gavn af blandt andet Helpful content update. Der er mange stærke konkurrenter i deres niche, ikke mindst i USA, så at få søgeord på side 1 er ikke noget, der sker fra den ene dag til den anden. Søgeord- og konkurrentanalyser kræver omhyggeligt arbejde for både at vælge søgeord med de rette kommercielle forudsætninger, men som også har mulighed for hurtig vækst på konkurrenceprægede markeder.

Med hvert nye blogindlæg viser Workfeed, at de har et godt kendskab til deres branche, hvilket forbedrer placeringer - ikke kun for de nye blogindlæg, men også de eksisterende, via en gennemarbejdet pillar/cluster-struktur.

Denne udvikling er især tydelig i grafen, der viser søgeordsplaceringer. Siden november har Workfeed øget mængden af ​​søgeord, der rangerer på top 3-placeringer, hvilket har ført til en markant stigning i trafikken.

Workfeeds udvikling i estimeret organisk trafik siden starten. Estimatet stammer fra værktøjet Ahrefs.

Workfeeds udvikling i søgeordsplaceringer. Stigningen i søgeord, der har fået top 3 placeringer, skaber en markant stigning i trafikken.

Traffic Value er et metric fra SEO-værktøjet Ahrefs, der kan hjælpe med at benchmarke en SEO-performance ud fra hvad den månedlige trafik ville have været værd, hvis den i stedet kom fra paid search. Trafik, der har en stærk forretningsværdi, har som regel også en højere omkostning forbundet med sig, i hvert fald hvis det er erhvervet via betalt annoncering i søgemaskinerne.

En øget traffic value kan således ses som en indikator for trafikkens kommercielle værdi, hvilket viser værdien af ​​at investere langsigtet i SEO. Det vil sige, værdien af ​​den trafik, som du nu får gennem organiske placeringer, i stedet for betalte.

Vil du også være vores næste succes-case? Uanset om du også har et helt nyt domæne eller ønsker at bygge videre på en eksisterende side, er du meget velkommen til at booke et intromøde, hvor vi kan snakke om jeres specifikke case.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.