Case

Sådan løftede Radiant sine placeringer på side 1 med 905% i et B2B marked

Klient

Radiant

Kategori

service

Services

SEO Baseline, Content

Konsulenter

Claus Diedrichsen

Nemi Nødskov

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

I starten af H2 2023 ledte vi efter et SEO-bureau der forstår vores komplekse kunderejse og havde evnerne til at få Radiant øverst på centrale keywords - og som samtidig kunne understøtte vores websiteudvikling. Efter et års samarbejde kan jeg nu bekræfte, at vi valgte rigtigt og vi har fået et super samarbejde med Claus og Bonzer, som vi varmt kan anbefale

Joakim Steenfos
CEO & Co-Founder, Radiant

I september 2023 indgik Radiant og Bonzer et samarbejde, hvor afsættet var at skabe en organisk tilstedeværelse, der kan fungere som fundament for de store ambitioner Radiant går på markedet med. 

Radiants har ambitioner om, at de også vil dominere det danske marked. Ved opstart af samarbejdet havde Radiant udelukkende et engelsk domæne og dermed kun engelske søgeord. Med et fokus på etablering af et dansk domæne og et dertilhørende content univers, har vi nu set en stigning i danske keywords på side 1 med 905%.

Savner I mere organisk trafik og flere konverteringer? Få en gratis skræddersyet SEO-analyse her

Om Radiant

Radiant er et B2B Growth Consultancy dedikeret i salg og HubSpot grundlagt i slut 2017 og har base i København, Oslo og Hamborg med i alt 35 konsulenter. Radiant hjælper virksomheder med at opnå effektiv vækst i Norden og Tyskland ved at tilbyde High-Performance Growth Teams i B2B salg og HubSpot. 

Radiant er kendt for sin innovative tilgang til B2B salg og HubSpot og var de første i Norden til at tilbyde ‘Sales as a Service’ og udviklerne af ‘HubSpot as a Service’ og det banebrydende ‘Sales Go-To-Market’ - et koncept hvor de udfører, tester og validerer salg til nye markeder med formålet at afklare de mest effektive og skalerbare salgsindsatser. 

Radiant har vundet "Gazelle Prisen" to år i træk og er en af de højest rangerende HubSpot-partnere i Norden. Derudover har Radiant integreret generativ AI i deres salgsaktiviteter, hvilket understreger deres position som en innovativ spiller på markedet.

Mål for samarbejdet

Radiant havde fra starten af samarbejdet et fokus på at indtage side 1 på søgeordet Hubspot. En søgning med 7.700 månedlige besøgende, som alle har en tæt relation til deres primære services, som eksempelvis Hubspot opsætning eller Hubspot as a Service. 

Dertil var det en prioritet at få oprettet en tilstedeværelse omkring hele salgstragten og dermed alle relaterede søgeord, for at styrke kendskabsgraden både brand og den værdiskabelse, der tilbydes gennem den revolutionerende service med Sales as a Service.

Hubspot er et søgeord, der er omgærdet af en enorm konkurrence. Derfor skal vi kunne udvise Topical Coverage - dække alle de områder, der berører det primære søgeord - for at kunne rangere på Hubspot. Med denne strategi sigter vi efter at slå to fluer med et smæk, da vi med Topical coverage både dækker hele købsrejsen samtidig med at det forudsætningen for, vi kan rangere på vores primære søgeord.

En strategi som denne, hvor hovedmålet er at indtage et nyt marked, kræver dedikation fra begge parter. Mængden af indhold der skal produceres er stor, da vi hurtigst muligt skal dække alt, hvad der berører Hubspot - ligeledes er afkastet også stort med 7.700 mennesker, der månedligt søger på Hubspot.

Med en fælles koordineret indsats er Radiants danske side gået fra 220 til 1.100 besøgende om måneden.

Mangler I overblik over jeres SEO-situation og potentiale? Få en gratis skræddersyet SEO-analyse her

Jeg gennemgår nedenfor fire punkter i vores samarbejde, som har været udslagsgivende for succesen 

Stor mængde fælles indsats. 

Vores samarbejde har været præget af en fleksibel og flydende tilgang, hvor vi har tilpasset os Radiants behov gennem hele processen. Vi har arbejdet i faser, der omfattede perioder med intensive content briefs, efterfulgt af faser med målrettet content produktion fra vores side. Efter den indledende produktion fulgte en periode med udelukkende fokus på SEO-rettelser for at optimere det eksisterende indhold på siden. Denne tilgang har krævet en kontinuerlig og koordineret indsats mellem begge parter for at sikre, at indholdet forbliver aktuelt og relevant. For at opretholde kvaliteten har vi etableret et system for regelmæssige opdateringer og tweaks, hvilket har været afgørende for at sikre vedvarende synlighed i Googles SERP og succes på markedet.

Åbenhed for alle nye tiltag

SEO-verdenen er i konstant forandring, og Radiant har vist stor åbenhed for nye tiltag og strategier. Vi har løbende omlagt vores strategi for at imødekomme Googles nyeste krav og sikre optimal synlighed. Dette inkluderer en omfattende implementering af E-E-A-T, brug af grafik, øget content velocity og integration af videoindhold. Ved at være proaktive og tilpasse os de nyeste tendenser og krav fra Google, er Radiant på opadgående kurve mod toppen af Googles søgeresultater.

EEAT

I foråret 2024 ramte vi en vigtig milepæl, da Google rullede en core update ud, som hævede kravene til EEAT. For at imødekomme opdateringens guidelines, implementerede vi en række væsentlige forbedringer på Radiants website. Dette omfattede referencer, forfatterprofiler, citater og cases, hvilket har styrket sidens troværdighed markant. Disse tiltag er med til at styrke sidens placeringer i Googles søgeresultater, men det er også en indsats, der generelt kan øge troværdigheden overfor kunderne i B2B-segmentet, som Radiant targeterer. 

Thought leadership

Vores mål har været at positionere Radiant som en thought leader inden for alt, der relaterer sig til HubSpot og nært beslægtede områder. Dette mål er både at nå Topical coverage og dække hele brugerrejsen. For at opnå dette har vi haft en klar målsætning om at skrive eller opdatere minimum to stykker indhold om måneden. Denne strategi, kendt som content velocity, har været central for at opnå de resultater, vi ser i dag. Ved kontinuerligt at producere og opdatere kvalitetsindhold, har vi sikret, at Radiant står stærkt og synligt på markedet. Denne vedvarende indsats har ikke kun øget trafik og engagement, men styrket Radiants position som en autoritativ kilde inden for deres felt.

Mål for fremtiden

Radiant har et klart mål om at blive Nordeuropas førende B2B Growth Consultancy med B2B salg, HubSpot og Go-To-Market som primære løsninger til at generere effektiv vækst for deres kunder. Derfor er det vores klare ambition at sørge for, at de bliver synlige på både Go to market relaterede søgninger samt forbedre deres rangeringer på søgninger, der relaterer sig salg. Dette gøres ved at skabe indhold i et multimodalt format, der kan skabe synlighed på det danske marked for Radiant.

Skal I være vores næste succes-case? Start med en gratis skræddersyet SEO-analyse her

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.