Case

+42% keywords i top 10 på kun 7 måneder: Her er SEO-strategien der sikrede Pandasia en plads på Googles side 1

Klient

Pandasia

Kategori

ecom

Services

Baseline

Konsulenter

Laura Bro Christensen

Iga Naskret

Emilie Mousten

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Vi har haft fornøjelsen af at samarbejde med Bonzer, og særligt med Laura og Iga, som begge har leveret en høj grad af professionalisme og indsigt. Vi har været meget imponerede over kvaliteten i eksekveringen samt den mængde energi, der er blevet lagt i at forstå vores brand og virksomhedshedsmål. Samarbejdet er præget af konkret og konstruktiv rådgivning, der skaber reel værdi – og vi glæder os til det fortsatte arbejde sammen.

AnhDu Vu
Founder, Pandasia.dk

I marts 2025 startede samarbejdet mellem Pandasia – et af Danmarks førende asiatiske online supermarkeder – og Bonzer. Målet var simpelt → at forbedre en række tekniske udfordringer på siden, der udgør grundlaget for god marketing performance, samt at skalere virksomhedens digitale tilstedeværelse med henblik på at indtage førstepositioner på forretningskritiske keywords. 

Gennem tekniske analyser, rådgivning og eksekvering fik vi hurtigt adresseret de tekniske udfordringer. Efter det tekniske fundament blev sikret, igangsatte vi en række holistiske SEO-forbedringer med fokus på organisk top-funnel trafik, brand-relaterede søgninger og ikke mindst konverteringsoptimeringer. 

I casen her dykker vi ned i den konkrete strategi, der rykkede Pandasia frem i Googles søgeresultater. 

Savner I mere organisk trafik og flere konverteringer? Få en gratis skræddersyet SEO-analyse her

The numbers

Fra 9.848 → 13.971

Keywords i top 3 (+42%)

Fra 26.809 → 33.105

Keywords i top 10 (+23%)

Fra 0 → 567 AI responses

ChatGPT, AI Overviews, m.m.

Fra 56.352 → 67.363

Organisk trafik (+20% YoY)

Her er SEO-strategien 

I de følgende afsnit dykker vi ned i de specifikke indsatsområder, vi indtil videre har prioriteret at eksekvere på i vores samarbejde med Pandasia – og baseret på resultaterne foroven, har de bestemt fungeret efter hensigten 🚀

Tekniske optimeringer sikrer et godt fundament 🧑‍💻

SEO er som et hus. Den tekniske situation udgør fundamentet og de bærende søjler, mens content udgør inventaret og sjælen i hjemmet. 

Man får sjældent gæster på besøg grundet ens fundament, men det er ikke desto mindre vigtigt at have styr på – ellers går middagen hurtigt til grunde!

Derfor prioriterede vi de tekniske forbedringer som noget af det første. Vi havde fokus på:

  • Aktivering af sitemap for inaktive produktsider

  • Tilretning af hreflang tags

  • Oprettelse af forfattersider (styrker EEAT)

  • Optimering af breadcrumbs-struktur

  • Indsættelse af struktureret data på vigtige sider

  • Forbedring af PageSpeed 

  • Optimering af sidens taksonomi, hierarki og arkitektur

Det tekniske fundament er nu sikret, og vi bliver ved med at bygge ovenpå. Next steps inkluderer blandt andet en restrukturering af bloguniverset, en rekategorisering af artikler samt et optimeret brand-univers. 

Kort fortalt har vi haft mange tekniske jern i ilden → og det har været omdrejningspunktet for vores succes. 

Læs mere: Hvad er teknisk SEO?

On-page optimeringer og content plan

Efter det tekniske fundament var kvalitetssikret, igangsatte vi en række on-page optimeringer af content universet. Vi prioriterede korrekt og effektiv intern linkbuilding, så vi på den måde bedre fordeler link equity på bedst mulige vis. En god intern linkstruktur hjælper Google, andre crawlers og ikke mindst slutbrugere med nemmere at finde frem til brugbart content. Af den grund er intern linkbuilding også med til at styrke den overordnede SEO-performance.

Læs mere om linkbuilding her.

Derudover har vores fokus også været på at optimere meta data og H-tag strukturen på vigtige sider, der driver trafik og skaber konverteringer. Det er lavthængende frugter, der kan skabe utroligt meget værdi på relativt kort tid, hvorfor vi netop har valgt at fokusere på de elementer som noget af det første. 

Udover optimering af eksisterende content har vi også arbejdet tæt sammen med Pandasia om skabelsen af nyt content. Baseret på data og analyse af konkurrenters content har vi udarbejdet content briefs, der har vejledt Pandasia i at skabe content, der møder search intent, ranker på Google og tager højde for brugerens naturlige købsrejse. 

Læs mere: Hvad er godt content?

Den semantiske tilgang: Korrekt pillar-cluster struktur

I forlængelse af den interne linkbuilding har vi været meget optagede af at få skabt en hjemmesidestruktur, hvor brugerne nemt kan navigere rundt og finde frem til de ønskede produkter. Det er ikke kun godt for brugerne – det gør det også nemmere for crawlers og AI bots at forstå indholdsstrukturen på hjemmesiden → hvilket sikrer bedre synlighed og rankings. 

Dette kalder vi for den semantiske tilgang til SEO. Semantisk SEO handler derfor om at få oprettet korrekte pillar-cluster strukturer, som dækker over, at emner og underemner opdeles naturligt og forståeligt.

Det handler ligeledes om at betragte keywords holistisk – at mens den ene person kan søge på kopnudler, kan den anden person søge på yum yum. Disse to begreber er nært beslægtede og tilhører det samme emne-univers, og det har vi sørget for at Pandasias hjemmeside i langt højere grad lever op til. Både gennem en bedre hjemmesidestruktur, en bedre intern linkbuilding struktur og gennem nyoprettede brandsider, der samler produkterne på en overskuelig og brugervenlig måde → bedre konverteringsflow.

Mangler I overblik over jeres SEO-situation og potentiale? Få en gratis skræddersyet SEO-analyse her

Resultater og grafer

Siden d. 1. marts 2025 har samarbejdet ført til følgende resultater.

+42% keywords i top 3

Vores holistiske SEO-strategi har sikret Pandasia en markant stigning på keywords, der rangerer i Googles top 3 – vel at mærke på kun 7 måneder. Vi forventer at stigningerne fortsætter i den kommende tid, og at vi dermed indtager større markedsandele for de forretningskritiske keywords. Kigger vi på hele side 1 af Google – altså top 10 positioner – har vi set en samlet stigning i keywords på 23% i samme periode.

0 → 567 AI responses

AI responses er en samlebetegnelse for svar givet af Google AI overview, ChatGPT, Perplexity, Gemini, Copilot osv. Disse AI responses har taget verden med storm de seneste år og har ændret måden det traditionelle søgelandskab fungerer på. Derfor har det aldrig været vigtigere at fokusere på indsatser, der styrker AI synligheden. 

Vores holistiske tilgang til SEO inkluderer derfor også forbedret performance i AI responses, hvilket kan ses i grafen nedenunder. Siden samarbejdets start er vi gået fra 0 til 567 AI responses, hvor Pandasia modtager et link direkte i responsen.

+20% organisk trafik

I perioden har vi set en stigning i organiske clicks på godt 20% YoY. På grafen nedenunder kan der ses et markant spike i december-januar, hvilket hænger sammen med jul og kinesisk nytår, hvor mange kunder selvfølgelig shopper online hos Pandasia. Derfor er faldet efter den periode et naturligt sæsonbetonet fald, hvorfor vi netop kigger på Year-over-Year udviklingen. 

+6% impressions

YoY er vi steget 6% i impressions. Tallet her er ikke ligeså imponerende som ved de andre metrics, men det skyldes også, at vi her i løbet af september 2025 oplevede, at Google fjernede &num=100 URL parametret. 

Uden at gå helt ned i detaljen med, hvad denne tekniske ændring betyder, så er hovedessensen af det, at det har fjernet AI bots og site crawlers mulighed for at tilgå side 2-10 af Google. Effekten af dette har betydet en markant reduktion i antallet af impressions – dog uden at have samme indvirkning på clicks og konverteringer.


Hvem er Pandasia?

Pandasia er et online asiatisk supermarked, og er på rekordtid blevet et af de førende i Danmark. For founder AnhDu Vu har intentionen fra start af været at skabe mere end bare en almindelig webshop, men derimod en social og kulturel platform, hvor han med sin vietnamesiske baggrund deler fortællinger og autentiske opskrifter fra Asien. I fremtiden drømmer han om at udvikle Pandasia-universet endnu mere, hvilket Bonzer bl.a. skal hjælpe ham med. 

Vil du se, hvad vi kan gøre for dig? Book en gratis SEO-analyse, og så viser vi dig dataene, udfordringerne og potentialet.

Lad os vise jer en SEO strategi, som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.