Case

E-E-A-T og Content Velocity: Fundamentet for Mannaz’ 99.7% organiske vækst over 2 år

Klient

Mannaz

Kategori

service

Services

SEO Baseline, Content

Konsulenter

Ann-Sofie Lippert

Claus Diedrichsen

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Hos Mannaz anser vi SEO som et forretningskritisk område. Derfor er det vigtigt med et overlegent team, der konstant vælger de rigtige beslutninger til ift. teknisk optimering, content, links og brugerrejsens vigtigste touchpoints. Det finder vi hos Bonzer, der også er omgængelige mennesker med overskud, båndbredde og autoritet.

Jesper Teglgaard
E-Commerce Manager

I november 2022 begyndte Bonzer sit samarbejde med Mannaz, en af Danmarks mest kendte udbydere af kurser og uddannelser til ledere, projektledere og specialister

Med en allerede velbesøgt side - organisk set - havde Mannaz et ønske om at stabilisere sin udvikling og ikke mindst vækste synligheden inden for de største ledelsesområder i sin kursusforretning.  

Tre måneder inde i samarbejdet påbegyndte Mannaz et site migration projekt med målet om at opdatere brandidentitet og sætte retningen for fremtidens projektledelse indenfor ledelsesudvikling. 

Vores samarbejde har derfor fokuseret på at hjælpe Mannaz med at lancere det mest SEO venlige website med særligt fokus på semantik, URL-struktur, content velocity og EEAT. 

The numbers

+101%

Vækst i organiske keywords siden opstart af samarbejde

+59.6%

Vækst i organiske keywords på side 1 siden opstart af samarbejde

+99.7%

Vækst i estimeret organisk trafik siden opstart af samarbejde

Fokusområde og mål for samarbejdet

Målet med vores strategiske samarbejde har været klart: at gøre Mannaz til det naturlige valg for alle, der søger ledelsesudvikling – uanset om det drejer sig om den nye leder, projektlederen, proceskonsulenten eller den HR-ansvarlige.

Da Mannaz allerede havde et veletableret website med et omfattende kursus- og artikel univers ved samarbejdets start, har vores indsats fokuseret på at optimere den samlede brugeroplevelse. Dette inkluderede at skabe en strømlinet struktur, der både gavner brugerens rejse og optimerer søgemaskinernes evne til at crawl’e siden effektivt.

Et centralt element i strategien har været at fastholde og accelerere content velocity. Hver måned prioriterer vi i samarbejdet produktion og opdatering af indhold for at sikre, at Mannaz’ platform altid tilbyder relevant, opdateret og værdiskabende indhold. Denne tilgang er rodfæstet i E-E-A-T-principperne, som ikke kun har til formål at styrke Mannaz’ autoritet og troværdighed, men også at positionere dem som en markedsleder.

Særligt de seneste tre måneder har E-E-A-T været et endnu mere integreret fokusområde i strategien – et fokus, der både har styrket den nuværende indsats og definerer retningen for fremtidige mål. 

Strategiudvikling til et kompetitivt marked

Hos Bonzer arbejder vi ud fra en holistisk tilgang til SEO – en tilgang, der også har været fundamentet for vores succesfulde samarbejde med Mannaz. Som SEO-team  for Mannaz’ SEO-vækst har vi opbygget et tæt og værdiskabende samarbejde med deres marketingteam, hvor vi fungerer som en integreret del af deres daglige arbejde.

I et konkurrencepræget marked, hvor søgeord med høj konkurrence er i centrum, har vores konsekvente fokus på at levere indhold af højeste kvalitet været afgørende. Gennem strategisk prioritering og skræddersyet indhold sikrer vi, at Mannaz skiller sig ud med autoritet og ekspertise.

Mannaz er ikke blot en succes for Bonzer, fordi vi kan fremvise imponerende tal måned efter måned eller år efter år. Det er en succes, fordi samarbejdet har udviklet sig til et reelt partnerskab. Vores team er blevet en naturlig forlængelse af Mannaz’ egne ressourcer, og samarbejdet har aldrig været reduceret til blot en ydelse med et fastlagt antal leverancer.

Ved at bringe vores ekspertise til bordet har vi sammen skabt en synergi, hvor både resultater og indsigt styrker Mannaz’ forretning. Det betyder, at Mannaz ikke kun anskuer SEO-resultaterne, men også opnår en dybere forståelse for det marked, de investerer deres marketingressourcer i. Dette fælles ejerskab af succes er kernen i vores samarbejde.

Siden samarbejdets start har Mannaz oplevet en imponerende vækst på +101% i antallet af keywords. Denne vækst er resultatet af fokus på URL-struktur, målrettede content initiativer og løbende optimering.

Særligt efter lanceringen af Mannaz’ nye website er det blevet tydeligt, at trafikpotentialet er stort, og at der fortsat er betydelige vækstmuligheder i det dynamiske og konkurrenceprægede marked. Denne positive udvikling ses også tydeligt i antallet af keywords, der rangerer på side 1 af Google, hvilket understreger effekten af den strategiske indsats.

Udviklingen i antallet af keywords på side 1 af Google taler sit tydelige sprog: Mannaz har øget sin autoritet og er på en stærk organisk vækstrejse. I samarbejdet med Mannaz har vi siden opstart af samarbejdet set en stigning i antal organiske placeringer på side 1 på +59,6%.

Den strategiske ramme for samarbejdet har fokuseret på at imødekomme de indholdsmæssige aspekter af algoritmeopdateringerne fra Google herunder Helpful Content og E-E-A-T. Dette fokus afspejler sig i den positive udvikling i organiske placeringer og understreger vigtigheden af dette fokus. 

Mannaz er et hus fyldt med skarpe konsulenter, og det har derfor været afgørende at bringe deres dybdegående viden og ekspertise i spil på Google. Med deres unikke indsigter ligger der et enormt potentiale i at erobre markedspladsen digitalt ved at dele ud af deres erfaring.

Dette potentiale udnyttes gennem en strategi baseret på Topical Thought Leadership, hvor Mannaz generøst deler værdifulde indsigter, der normalt kun er tilgængelige for kunder. Denne tilgang har indtil videre medført en stigning på +99.7% i estimeret organisk trafik sammenlignet med opstart af samarbejdet. 

Trafikken for Mannaz er sæsonpræget, eftersom deres produkt afhænger af, at folk er på arbejde. Derfor er trafikken præget af tydelige perioder, hvor der investeres i upskilling og udvikling af medarbejdere, hvorfor udviklingen i trafik også viser disse sæsonudsving. 

Mål for fremtiden: Sætte retningen for fremtidens projektledelse

Mannaz har en klar vision med deres indsatser – både inden for SEO og på tværs af deres øvrige strategier: at sætte retningen for fremtidens projektledelse med formålet om at rette fokus på en bæredygtig agenda. 

Mannaz’ omdømme er etableret og vedligeholdt gennem deres 1-til-1 relationer med kunderne. For at vedligeholde og drive sit omdømme i et tæt marked, har det været essentielt for Mannaz at sætte retningen for deres egen udvikling. Dette taler deres nye website også ind i - både for den visuelle identitet såvel som indholdsmæssigt. 

Fremadrettet sigter Mannaz mod at definere og påvirke, hvordan fremtidens projektledelse skal se ud. I tæt samarbejde med Bonzer arbejder vi strategisk på at følge branchens udvikling og samtidig sikre, at Mannaz markerer sig tydeligt med deres unikke tilgang og ekspertise, hvilket gør dem til en drivkraft i markedet.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.