Case

33 medier på én kampagne: Sådan opnåede Lavendla større synlighed med digital PR

Klient

Lavendla

Kategori

service

Services

Digital PR

Konsulenter

Thomas Bogh

Mikkel Rathsach

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

lavendla case cover dk

Samarbejdet med Bonzer har været en stor succes for os. Gennem deres digitale PR-strategier har Lavendla ikke kun øget vores synlighed i Danmark, men også nået ud til lokale målgrupper på en måde, der virkelig gør en forskel. Den første kampagne, med 33 omtaler og en mærkbar stigning i organisk trafik, er et tydeligt eksempel på, hvordan deres metodik skaber resultater. Vi ser frem til at fortsætte dette partnerskab og yderligere styrke Lavendlas position på det danske marked.

Jakob Nordström
Founder & CEO

33 medieomtaler og en 16% stigning i organisk trafik på bare én måned.

Det er hvad Lavendla og Bonzer sammen har opnået, siden parterne i december 2024 gik sammen om at udbrede kendskabet til Lavendlas forretning. Med afsæt i et ønske om øget organisk synlighed på Google, blev planen at løfte tilstedeværelsen gennem digital PR.

Den første PR-kampagne har – i kombination med brugervenligt indhold – allerede skabt resultater, der har fået dem langt længere frem i det danske marked.

The numbers

+33

medier på én kampagne

+16%

stigning i organisk synlighed på én måned

Hvem er Lavendla?

Lavendla er en landsdækkende dansk-svensk begravelsesforretning, der blev grundlagt i 2014 med det formål at Gøre det svære lettere for pårørende i sorg.

De tilbyder støtte, rådgivning og praktisk hjælp i forbindelse med planlægning af begravelser, bisættelser og sorgbearbejdning.

Mål for samarbejdet

Fra dag ét har målet for samarbejdet været klart: At udbrede kendskabet til Lavendla i Danmark.

Lavendla var således allerede kendt blandt mange i Sverige, og derfor har målet altså været at skabe det samme kendskab gennem medier i Danmark.

Målet har været at ramme der, hvor målgruppen er: nemlig lokalt.

Strategien for at opnå det øgede kendskab har været at bygge stærke PR-indsatser, og derigennem opnå større synlighed på Google.

Derfor har samarbejdet haft fokus på at bruge Lavendlas etos samt viden og kombinere dét med emner, som har interesse blandt målgruppen og medierne.

Her er levetid bl.a. et af de områder, som mange har interesse for. Dels hvor i verden man kan forvente at leve længst, men i en dansk kontekst er det selvfølgelig også interessant at kigge på, hvor i Danmark der bor flest personer over 100 år.

Således blev der igangsat en dataanalyse, som udmøntede sig i en undersøgelse, der klarlagde i hvilke danske kommuner der bor flest og færrest 100-årige, når man tager højde for indbyggertallet i kommunen.

Denne undersøgelse blev grundlaget for historien, som gennem datadrevet outreach skabte stor interesse og medførte, at Lavendla blev delt i adskillige velbesøgte medier.

Resultater

Denne første kampagne medførte alene, at 33 unikke mediehuse valgte at dele historien, hvilket både inkluderede brand-mentions, referral traffic og links.

Lavendla pr-eksempler

Udvalgte medier der har delt og linket:

Udover at det har en stor PR-værdi, har dette naturligvis også løftet SEO-resultaterne gennem højere link-autoritet. I december alene har Lavendla således løftet sig 16% i organisk synlighed.

For ikke nok med Lavendla har opnået flere links, så har deres Domain Rating også løftet sig af flere omgange, da linksene kommer fra domæner, som har en bred skare af læsere og stor autoritet i sig selv.

Yderligere har flere af medierne henvendt sig med interviews, hvilket har givet en bredere marketing-effekt.

Fra et SEO-perspektiv er disse former for links dem af allerhøjeste værdi, da de netop bygger på indholdets E-E-A-T og ikke blot kan købes for penge. Skulle man det, vil dette være gennem advertorials, som både er reklame samt har langt lavere betydning for søgemaskinens placeringer.

Mål for fremtiden

100-års kampagnen var blot den første af flere områder, som Lavendla ønsker at sætte ind på.

Derfor har Bonzer og Lavendla endnu flere kampagner i støbeskeen, som skal dele viden og skabe interesse blandt den danske målgruppe, og som har til mål at løfte synligheden i Danmark.

Målet er samlet set at blive mere synlige hos dem, som har brug for at kende til, hvordan Lavendla kan hjælpe med at gøre livets sværeste stunder lidt lettere.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.