Klient
Charlottehaven
Kategori
service
Services
SEO baseline, Content
Konsulenter

Laura Bro Christensen

Alexander Normann Olsen

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.


“Vi har haft et rigtig godt samarbejde med Bonzer, som har leveret en målrettet og effektiv SEO-indsats. De arbejder datadrevet og med en klar strategi, som løbende bliver dokumenteret og justeret efter budget, tidsramme, strategi mv. Vi har haft fuld gennemsigtighed i processen og kan se konkrete forbedringer i både synlighed og trafik. Varm anbefaling!”
I starten af 2025 indgik Charlottehaven, et eksklusivt hotel med beliggenhed på Østerbro i København, et samarbejde med Bonzer.
Det overordnede mål var enkelt: Mere trafik og flere leads fra organisk search, der resulterer i en højere omsætning.
Gennem forskellige strategiske indsatsområder er vi lykkedes med at indfri målet, og samtidig åbne døren op for nye trafikstrømme og omsætningsmuligheder i form af ChatGPT og AI Search generelt.
Læs med og bliv klogere på, hvordan Charlottehaven og Bonzer sammen sikrede en ualmindeligt flot stigning på +34.350% i nye brugere fra ChatGPT og andre flotte stigninger i centrale marketing metrics - alt sammen på under ét år.
+34.350%
Nye brugere fra ChatGPT
+1.809%
Nye brugere fra Organic Search
+49,5%
Omsætning fra Organic Search
+23%
Organiske keywords på side 1 af Google
En vigtig driver for organisk vækst er indhold, der både rammer search intent og leverer værdi til slutbrugeren. Lige siden begyndelsen af samarbejdet har det derfor været vigtigt for os at levere konkrete analyser og rapporter, der identificerer hele spektret af content muligheder.
Helt fra begyndelsen af brugerrejsen til det sidste skridt, inden konverteringen sker, er der behov for content, der understøtter de naturlige dele af brugerrejsen.
Via vores kvantitative analyser har vi fundet frem til relevante keywords, som content er blevet målrettet. Via vores kvalitative gennemgange af nyt og eksisterende content har vi hjulpet Charlottehaven med at sikre et kvalitetsniveau, der både omfavner SEO såvel som brugeroplevelse.
Det kan aflæses af de flotte tal, som content indsatserne har bidraget med: Markante stigninger i trafik samt øget omsætning fra Organic Search.
Først havde vi planlagt at understøtte Charlottehavens egne interne content ressourcer, og ved at give SEO-analytisk vejledning gennem content briefs skulle content optimeres og produceres.
I løbet af samarbejdet var der dog behov for at sadle om i prioriteringen af ressourcer, og eftersom Bonzer altid er behjælpelige ud fra kundens behov, og eftersom vi internt besidder evner og know-how til at skabe SEO-venligt content, tog vi fra og hjalp med at holde kadencen og kvaliteten høj på content fronten.
Et vigtigt signal at sende i forhold til at drive trafik fra AI Search er content freshness. Nyt eller nyligt opdateret indhold prioriteres oftere af AI chats som ChatGPT og Perplexity, og derfor har det været et centralt indsatsområde for Bonzer at hjælpe Charlottehaven med.
Gennem vores eget program kan vi meget nemt se, hvornår enkelte sider sidst er blevet opdateret. Herefter prioriterer vi en opdatering af dem med tilhørende SEO-analyse, så keywords og search intents ligeledes kan blive optimeret i samme omgang.
Det er blandt andet disse virkemidler, vi har taget i brug siden starten af samarbejdet, og som har resulteret i en uhørt stigning i trafik og nye brugere fra AI Search som ChatGPT.
Zoomer vi ind på nye brugere fra ChatGPT kan vi via GA4-data se, at vi siden starten af samarbejdet har oplevet en stigning på +34.350% i nye brugere fra ChatGPT.
På event-niveau er der ligeledes sket en stigning på +8.549% fra ChatGPT - den største stigning på tværs af source / medium med længder.
Det vidner om, at AI Search er en meget brugbar og værdifuld trafikkilde for Charlottehaven, som vi i Bonzer har været meget bevidste om at styrke.
For at understøtte brugerrejsen har vi haft et skarpt fokus på den interne link building, der i sin enkelthed går ud på at skabe relevante interne links mellem domænets forskellige sider - fra top funnel blogindlæg til bottom funnel landing pages.
Udover at understøtte den naturlige brugerrejse har det også en positiv effekt på SEO. Gennem analyser og content audits har vi identificeret, hvilke sider der har haft gavn af flere interne links, og gennem keyword-analyser har vi sikret anchor-tekster med høj relevans og værdi.
Vi har vores egen tekniske afdeling i Bonzer, hvor vi almindeligvis hjælper kunder med eksekvering på tekniske optimeringer i relation til SEO.
Nogle gange har kunden sit eget tekniske team eller eksternt bureau, som er ansvarlig for den tekniske opsætning af hjemmesiden. I disse tilfælde er det vigtigt for os at yde en præcis og brugbar rådgivning frem for eksekvering, så de tekniske elementer ikke “spænder ben” for vores overordnede SEO-tiltag.
Sådan har det været med Charlottehaven, hvor vores tekniske team har rådgivet et eksternt bureau om best-practices for pagespeed, semantisk struktur, taksonomi, health score m.m.
Læs mere om Bonzers tilgang til teknisk SEO
Siden samarbejdets start i januar 2025 har vi opnået følgende resultater.
Den største udvikling er sket i nye brugere fra ChatGPT, hvor vi har oplevet en dominerende udvikling på +34.350% nye brugere sammenlignet med forrige periode i 2024.
Nedenunder kan ses et screenshot fra GA4, hvor vi har fremhævet de vigtigste metrics. Forretningskritisk data er selvfølgelig skjult og taget ud af billedet.

Udover den imponerende stigning i new users viser de andre metrics ligeledes utroligt imponerende udviklinger, heriblandt også events, som naturligvis er særligt interessante i et brugerrejse- og konverteringsperspektiv.
Hos Bonzer er vi med til at definere AI Search som kanal, og hvordan man bør arbejde med kanalen for at styrke performance, konverteringer og mål. Nysgerrige på, hvordan vi gør?
Anmod om en gratis SEO analyse og få en snak med os om vores tilgang til SEO og AI
Som dedikeret SEO-bureau fokuserer vi naturligvis meget på trafik fra organiske søgeresultater. Derfor er vi glade og stolte over at se en meget positiv udvikling i brugere, nye brugere og omsætning fra organisk trafik ifølge GA4-data. Her har vi sammenlignet start 2025 til slut november med forrige periode 2024.
Dataen viser, at vi fra Organic Search har opnået:
Nye brugere = +1.809%
Samlet antal brugere = +430%
Key events = +2.324%
Omsætning = +49,5%
Via tredjepartsværktøjet Ahrefs kan vi følge med i antallet af organiske keywords, som Charlottehaven rangerer på. Siden samarbejdets start har vi oplevet en stigning på +23% i organiske keywords i top 10 - svarende til side 1 af Google.
Charlottehaven er en eksklusiv destination på Østerbro i København, der tilbyder en kombination af hotellejligheder, konferencefaciliteter, et eksklusivt fitnesscenter med pool og en café med fokus på ærlig, sæsonbestemt mad. Stedet er designet med arkitektonisk finesse og en stærk profil inden for bæredygtighed, herunder brug af jordvarme og solpaneler samt medlemskab af Den Grønne Nøgle og UN Global Compact. Charlottehaven stræber efter at give gæsterne personlige oplevelser og exceptionel service i rolige og inspirerende omgivelser tæt på Nordhavn.
Lad os vise jer en SEO strategi, som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.