/
Strategi
/
0 min read
Du får her den ugentlige oversigt over de vigtigste opdateringer fra søgemaskinen, så du kan holde din SEO strategi kompetitiv. Velkommen til uge 19.
Velkommen til uge 19, hvor vi skal igennem ny dokumentation for Product Structured Data, Site Reputation Abuse og gode råd til, hvis du er blevet negativt ramt efter seneste core update. Vi giver dig her et overblik.
Google har opdateret sin dokumentation for Product Structured Data ved at opdele den i tre fokuserede sider.
Denne opdatering har til formål at forenkle materialet ved at kategorisere informationen i opdelte emner.
Dette indebærer en introduktion til Product Structured Data, Product Snippet Structured Data og Merchant Listing Structured Data.
Ændringen går efter at forbedre tilgængelighed og relevans for især e-commerce sider og folk i SEO generelt, så man får mere tydelig guidance til brug af struktureret data i forskellige sammenhænge som ved eksempelvis produktanmeldelser.
Der er også specifikke afsnit til valg af markup afhængigt af brugerens behov og produktinformation.
Google har annonceret starten på sin "Site Reputation Abuse" opdatering, som går efter virksomheder, der gennem manipulation og tredjepartsindhold på andres domæner har opnået trafik - det som også kendes som parasite SEO.
Denne manuelle action er i gang nu, hvor en algoritmisk opdatering forventes at følge efter.
Politikken har til formål at bekæmpe strategier, hvor domæner primært hoster indhold for at udnytte ranking-muligheder uden at skabe reel værdi.
Flere store brands har derfor endda ændret sine hjemmesider for at overholde disse nye retningslinjer fra Google.
Vi slutter af med en række vigtige faktorer, du som virksomhed bør overveje, hvis du har en hjemmeside, der er blevet påvirket negativt af en core opdatering.
Overvejelserne inkluderer forståelsen af, at opdateringernes effekter ikke nødvendigvis er permanente, og forbedringer af ens domæne kan påvirke at få placeringer tilbage.
Generelt vil core opdateringer kunne ændre, hvordan Google vurderer hjemmesider, og genopbyggelse betyder ikke nødvendigvis, at man genvinder de samme rankings som før.
Derudover er det vigtigst at huske, at Google løbende justerer sine algoritmer, som påvirker ranking faktorer.
Tilpasning af en hjemmeside til nuværende webstandarder og brugerforventninger - samt fokus på User Experience - er derfor helt afgørende.
Yderligere kan forbedringer i selve brugeroplevelsen hjælpe med at genvinde de top-placeringer, man måske tidligere havde.
Uge 19 bød på få men relevante opdateringer, der bl.a. gør struktureret data mere forståeligt, så der kan optimeres bedst muligt for det.
Derudover bliver det spændende at følge effekten af Site Reputation Abuse opdateringen, som er trådt i kraft. Her ligner det allerede, at mange domæner er ramt.
Til sidst er det vigtigt at holde sig opdateret på, hvad man kan gøre, hvis man er blevet ramt af en core update - og huske på, at man godt kan genvinde sine resultater, hvis man optimerer bedre end konkurrenterne til gavn for sin målgruppe.
Har du brug for at løfte resultaterne? Så er du mere end velkommen til at tage fat i os. Som specialiseret SEO bureau, styrker vi virksomheder landet over til at komme helt øverst på søgemaskinen.
CPO & Partner
Thomas er CPO samt Partner, hvorfor fokus til dagligt ligger i evig analyse af Googles algoritme og udvikling af SEO som produkt. Thomas har arbejdet med SEO i flere år med stor passion for at sprede know how på, hvordan man som virksomhed implementerer SEO bedst i sin forretning. Ved siden af Bonzer bidrager Thomas med viden til læserne hos bl.a. Search Engine Journal, DanDomain og Detailfolk. Herudover underviser han også i Digital Mediestrategi på Copenhagen Business School samt i SEO på DMJX i København. Har du ønsker eller spørgsmål vedr. SEO universet, kan du altid kontakte ham på [email protected].
Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.