Case

Sådan er Angst.dk blevet +129% mere synlig på Google

Klient

Angst.dk

Kategori

service

Konsulenter

Thomas Bogh

Mikkel Rathsach

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

angst dk case cover

I november 2023 indledte Angst.dk og Bonzer et samarbejde med mål om at gøre Angst.dk mere synlige overfor sin kernemålgruppe: danskere der både søger viden og hjælp til en angstpræget hverdag.

Med afsæt i et dybdegående content-univers og målrettede digitale PR kampagner, har sitet i dag fået opbygget en autoritet, der på under fire måneder har løftet synligheden og heraf estimeret organisk trafik med +129%.

Du får her en gennemgang af, hvordan netop dette er gået til.

Samarbejdet med Bonzer har fungeret rigtig godt, og der har været stor forståelse for vores etik og ønsker. Resultaterne er vi både glade og stolte over.

Anders Nielsen
Stifter, Angst.dk

Hvem er Angst.dk?

Angst.dk er en dansk platform tilegnet for mennesker, der søger viden eller hjælp til behandling af stress, angst og/eller depression. Domænet er derfor en sammensætning af viden og ydelser til hjælp af dette.

Platformen tilbyder i forlængelse psykoterapeutiske behandlinger til alle danskere, som har brug for vejledning til at komme ud af psykisk ubehag. Teamet bag består af i alt ni behandlere.

The numbers

129%

Stigning i organisk trafik

81

Flere links fra unikke domæner

Mål for samarbejdet

Målet for samarbejdet har fra starten været at styrke Angst.dk’s synlighed og trafik fra Google gennem fokuserede PR-kampagner og indhold.

Angst.dk befinder sig her i det område, som man inden for søgemaskineoptimering kalder ‘YMYL’ (Your Money Your Life). Begrebet afspejler altså virksomheder i industrier, der påvirker folks økonomi eller helbred.

Her er Google ekstra strikse med, hvad de vil vise, da de gerne vil fremhæve dem, som har autoritet, viden og berettigelse bag sig. Derfor har informativt indhold og naturlige PR kampagner været en afgørende del af strategien, så man fra starten er blevet betragtet som en naturlig autoritet af Google.

Da Angst.dk allerede havde troværdighed i form af sine psykoterapeuter - og et allerede informativt indholds-univers - har målet altså primært været at optimere dette med især link-autoritet, så signalerne over for mennesker og Google var endnu stærkere.

Vejen hertil? E-E-A-T.

E-E-A-T er det begreb, som dækker over det, mennesker - og derfor søgemaskiner - ønsker at involvere sig med. Domæner der viser sin erfaring, ekspertise, autoritet og erfaring.

Derfor har målet været med indhold og digital PR at fremme Angst.dk’s erfaring, ekspertise, autoritet og troværdighed. Noget der er gået fra tanke til eksekvering.

Hvad vi har lavet

Da en del indhold allerede var bygget, var fokus derfor at få det promoveret og få det ud at leve. Dette skulle gøres gennem digital PR samt med analyser til løbende optimering af indholdet.

Derfor har arbejdet mundet sig ud i flere digitale PR kampagner med afsæt i unikt indhold og outreach til relevante modtagere såsom medier der dækker netop disse områder.

Hvordan fungerer en digital PR kampagne?

Når vi arbejder med digital PR, tages der ofte afsæt i unikt data og aktuelle emner i medierne.

Med afsæt i Angst.dk’s unikke viden, har vi derfor grebet ind i historier i dagens Danmark, og udarbejdet kampagner, der kunne deles med relevante medier og målgrupper.

Målet var at få skabt mere awareness på emnet gennem viden og gode råd, som vil kunne hjælpe modtageren - mennesket - i sidste ende.

Dette har været - og er - indhold der giver så meget værdi, at sitet har oplevet en enorm vækst i omtale, referral trafik og links. Sidstnævnte er især en vigtig metric for at øge tilstedeværelsen på Google, som samlet knytter sig til det overordnede mål: at blive mere synlige overfor kernemålgruppen gennem organisk trafik.

Resultater

I resultaterne ser vi på to KPI’er; udvikling i links fra unikke medier (referring domains) samt udvikling i organisk trafik på månedlig niveau.

Siden vi startede samarbejdet, har Angst.dk tilegnet sig +81 links fra unikke domæner, hvilket næsten er en fordobling af mængden forinden.

Dette har især været med afsæt i det målrettede PR fokus, som har givet adskillige lokale omtaler og links fra medier som RANDERSiDAG, GoVarde og Skagens Avis samt Angst.dks egen indsats. Derudover kom der links fra stærke medier som MSN. Sidstnævnte har en Domain Rating på 92.

Dette understreger både den brede interesse i emnet og vores kontekst i historierne, hvilket naturligvis har haft en stor påvirkning på autoriteten af indholdet (Domain Rating er gået fra 33 til 41) og hermed organisk trafik.

Organisk trafik er steget med mere end 129% - fra 1.510 til 3.458 i estimeret trafik fra Google hver måned. Med estimeret trafik skal det forstås, at det er den forventede trafik på baggrund af de placeringer, som sitet har fået.

Hermed har initiativerne på kort tid båret frugt, som bunder i kombinationen af indhold og links og det store fokus på E-E-A-T. Noget som kun ser ud til at fortsætte grafens vækst og hermed resultaterne for Angst.dk.

Mål for fremtiden

For at opnå videre bred synlighed, er den løbende autoritets-opbyggelse med links og omtale fortsat afgørende (især med den konkurrence, der er på området). Noget der også bidrager til flere brand-søgninger, hvilket på mange måder er en del af de brede mål.

Går man lidt dybere, er dette et emne, som har meget fokus i disse år - angst - samtidig med, at Googles retningslinjer bliver mere strikse. Et mål er derfor at tilpasse sig disse gennem fortsat E-E-A-T med indhold, der gør, at Angst.dk fortsat kan løfte sin performance og nå ud til flere, der har brug for at komme i kontakt med dem og få hjælp.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.