Klient
MentorDanmark
Kategori
service
Services
SEO, Digital PR
Konsulenter
Claus Diedrichsen
Nicklas Andersen
Mikkel Rathsach
Christian Mærsk
Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
I april 2023 indledte MentorDanmark og Bonzer et samarbejde med mål om at skabe bedre løsninger og information for de mange danskere, der ønsker at blive bedre i skolen.
Projektet? MentorDanmark.
MentorDanmark er landets største landsdækkende virksomhed inden for lektiehjælp, grundlagt af Nicklas Kany i 2013, og er i dag ejet af Gyldendal.
MentorDanmark har med over 5.000 mentorer dedikeret sig til at levere motiverende undervisning, og deres mission er klar: at sikre, at alle børn har ret til en god skolegang.
Deres mentorer er topstuderende, nøje screenet og testet for personlige, faglige og pædagogiske kompetencer. De hjælper elever fra folkeskolen og gymnasiet med deres faglige udfordringer i alle fag og på alle niveauer.
484%
Stigning i keywords på side 1
233%
Stigning i estimeret organisk trafik
72
Artiklers dækning i danske medier
149%
Stigning i links fra andre hjemmesider
MentorDanmark udbyder lektiehjælp til folk i folkeskole og gymnasie over hele landet. Målet for den første del af vores samarbejde var derfor at skabe en bedre udnyttelse af det indhold, der allerede var etableret på MentorDanmarks platform.
Med et stort og etableret brand - og et dertilhørende vidensunivers - var der nemlig et tilstrækkeligt fundament for tilstedeværelsen på Google. Noget som flere virksomheder måske ligger inde med, men som de ikke forstår at udnytte.
Opgaven var derfor at optimere universet med afsæt i indholdets kvalitet, som herfra vil gøre det nemt for unge - men også forældre - at finde en troværdig partner inden for lektiehjælp.
Derfor byggede strategien især på at strukturere og bygge indhold med afsæt i de unges behov og brugeroplevelser samt promovere det hele gennem digital PR. Sidstnævnte har især været en bærende faktor for at øge autoriteten og skabe landsdækkende resultater.
Siden april 2023 har optimering af indhold og platformen bredt samt succesfulde PR strategier styrket MentorDanmarks positionering markant.
For med afsæt i indholdet - og de budskaber MentorDanmark gerne ville ud med - fik vi lanceret to PR-kampagner, som skabte bred medieomtale, og hvor den afledte effekt har vist sig i mange flere links til sitet. Noget som i høj grad har løftet autoritet og evnen til at rangere i en kompetitiv branche.
Dette har naturligvis afspejlet sig i en stor og afgørende vækst af keywords (søgeord) på side 1 på Google, som kan ses nedenfor.
Ovenstående graf viser således en vækst i keywords på side 1 på +484% siden samarbejdets opstart. Keywords som alle bygger på kerneydelserne, og som gør, at MentorDanmark i dag kan nå ud og hjælpe endnu flere danskere end tidligere.
Dette har i øvrigt betydet en vækst i estimeret trafik fra Google på hele +233% fra danskere over hele landet (svarende til ca. 24.000 i månedlig trafik med data fra analyse-værktøjet Ahrefs).
De endelige tal på trafik har MentorDanmark af forretningsmæssige årsager ikke ønsket at dele.
MentorDanmark var ikke grønne på SEO, men havde ramt et plateau for sin organiske udvikling, som de ønskede at få hjælp til at udbedre.
Vi lagde derfor ud med at analysere side-strukturen og den måde, der internt var linket rundt med afsæt i at styrke page experience. Her fik vi identificeret et stort vidensunivers og servicesider, som ikke blev udnyttet til sit fulde potentiale. Ekspertisen på området brugte vi derfor især til at fremme universet.
Specielt her, var der en stor mængde samarbejde på tværs af Bonzer og MentorDanmarks interne ressourcer. Sammen fik vi genoplivet både servicesider og indekserings-evner for deres contentunivers.
Servicesiderne fik en ny struktur og en opdatering af indhold, så de alle matcher de vigtigste dele af søge-hensigten. Vidensuniverset blev pakketeret korrekt, og semantikken blev styrket med en god intern linkstruktur og oprettelse af de emner, der manglede for at opnå topical authority.
Dette medførte, at MentorDanmark nu findes på de søgeord, hvor de skaber en forskel for elevernes skoleglæde.
Samarbejdets succes har været bundet op mod en stor mængde tillid og engagement fra begge parter. Med jævnlige møder og en åbenhed for løbende strategiændringer, står vi nu med en hjemmeside, der vokser på de vigtigste søgeord måned efter måned.
I takt med, at vi har fået fundamentet på plads for MentorDanmarks platform, har den næste del af samarbejdet været med henblik på at brede deres budskaber længere ud.
Her har vi sammen med MentorDanmark udviklet to digitale PR-indsatser, hvor der er blevet skabt relevant omtale om samfundsmæssige problemstillinger, samtidig med at vi får styrket E-E-A-T for MentorDanmark på deres vidensunivers.
Dette har både skabt lokal og national omtale, som kan afspejles direkte i synligheden knyttet til de områder, hvor MentorDanmark har sin kerneservice.
I takt med, at den eksisterende pulje af indhold er blevet optimeret og struktureret på en måde, så det både gavner læseren og Google, vil der nu blive ændret fokus til udvidelse. Her vil vi fortsat styrke MentorDanmarks tilstedeværelse i medierne på emner, hvor de kan bringe ekspertise, indsigter og løsninger til bordet. Et samarbejde med kerne i digitalt PR.
Det store mål vil derfor være realisering af alle de værdier, som MentorDanmark er forbundet med helt ind i kernen.
Her er der tale om ekspertise, brændende passion for undervisning og skoleglæde. Dette skal gennemsyre oplevelser på tværs af alle berøringsflader med MentorDanmark nu og i fremtiden.
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.