blog

/

Virksomhedsnyheder & presse

/

0 min read

Bonzer udvider produktet med autogenereret model

Bonzer vil fremover kombinere autogenereret teknologi med SEO som ydelse. Noget som forventes at effektivisere processer i content produktionen samt give økonomiske stordriftsfordele for virksomheder med større platforme.

Ifølge Accenture kan Artificial Intelligence (AI) være med til at øge virksomheders produktivitet med op til 40%. Dette skyldes, at AI tilpasser sig data over tid. Det hjælper med at give endnu mere præcise svar i søgeresultater - og med høj hastighed.

Derfor har det for Bonzer kun været naturligt at indarbejde Artificial Intelligence i SEO som produkt for at øge effektiviteten af content produktion. Det vil især kunne gavne kunder med større hjemmesider, hvor data indgår i indholdet.

Dette sker på baggrund af et fælles samarbejde, som Bonzer har indgået med IC Robotic, der sammen vil udvikle modeller for at autogenerere indhold til organisk positionering.

Hvad er autogenereret content?

Autogenereret content er indhold, som er blevet programmeret til at generere sig selv ud fra definerede skabeloner. Alt sammen sker det ved brug af data. Tekst kan derfor autogenereres på alt indhold, som består af datapunkter. Noget som vil kunne opdateres løbende i takt med, at data ændres.

Da indholdet baserer sig på data, kan webshops bedre undgå returnering af produkter. En undersøgelse fra SaleCycle viser nemlig, at hele 64,2% af årsagerne til, at online køb bliver returneret, skyldes produktet ikke matcher beskrivelserne.

Med databaserede produktbeskrivelser ville indholdet hermed kunne blive endnu mere præcist og derfor retvisende forud for et køb.

Forventninger til udvidelsen

Både Bonzer og IC Robotic forventer sammen at vende op og ned på måden kategoriserende tekster udvikles i SEO.

Dette vil ske på baggrund af automatisering af selvskabte modeller for bl.a. meta- produkt- og kategoribeskrivelser. I starten vil det ske i en testfase og herfra løbende udvikles i et framework til gavn for den enkelte kunde.

“I dag ønsker brugerne svar på sine søgninger hurtigt. Dette ved søgemaskiner som Google godt, hvorfor de altid gør alt de kan for at levere netop dette. En blanding mellem autogenereret indhold samt kvalitetsinput gør, at vi på udvalgte områder nu kan levere indholdet hurtigere end vores kunders konkurrenter.

På mange måder kan det komme til at spare virksomheder for roller som Category Managers eller generelt folk der er ansat til at udføre en robots arbejde. Vi har nu robotten tilsat menneske-kenderen” siger CPO & Partner i Bonzer, Thomas Bogh.

AI er mere efterspurgt end nogensinde

Undersøgelser fra MeMSQL viser, at har 61% af markedsføringsbranchen mener, at Artificial Intelligence er det vigtigste aspekt af data strategien.

Ligeledes kan Deloitte også fortælle, at 83% af AI firstmovers allerede ser økonomiske fordele.

Derfor vil samarbejdet sætte fokus på, at virksomheder med mange beskrivelser kan få skrevet indhold der øger positionering, uden at det skal koste en formue. Ligeledes er der et ønske om at gøre det hurtigt og automatiseret.

Derfor har IC Robotic været et perfekt match for Bonzer, som tidligere har arbejdet tæt sammen.

CEO og Founder i IC Robotic, Marc Aas Nilsson, har også været med til at skabe markedsdata platformen Lasso X, som tidligere har fået investering fra JP/Politikens Hus.

"Vi glæder os meget til et tæt samarbejde med Bonzer og hermed udvikle måden hvorpå indhold i den moderne (og nye) verden effektiviseres til gavn og glæde for virksomheder - store som små".

I en tid hvor pengene ikke hænger på træerne, håber begge parter derfor også at kunne hjælpe virksomhederne til at få sine budskaber endnu hurtigere samt bredere ud.

Den “menneskelige” model forbliver

Selvom autogenereret indhold bliver en del af fremtidens SEO produkt i Bonzer, udvisker det ikke Content Writer rollen - tværtimod.

Med mulighed for at autogenerere tekst såsom produktsider - og på sigt kategorisider - er der endnu større behov for Content Writers. Alt indholdet defineres nemlig ud fra input og skabeloner, som vi ud fra vores SEO tilgang definerer.", fortæller Thomas Bogh.

En autogenereret model giver Content Writers mere tid til at gå i dybden på de områder, hvor autogenereret tekst ikke vil kunne slå konkurrencen på søgemaskinen - en konkurrence som løbende udvikler sig.

Testet på udvalgte cases

Den autogenererede model er allerede blevet testet på udvalgte kunder. Da autogenereret indhold, grundet duplicate indhold, kan skade organiske placeringer, er grundmodellen blevet gennemtestet de seneste par måneder.

Her har man sammen med Artland eksempelvis testet måden at autogenerere artist-profiles på. Dette har været med henblik på at øge resultater og vinde vigtige placeringer på Google. Noget som med stor succes - i tråd med det resterende SEO arbejde - har løftet den organiske trafik til nye højder.

Hvem kan bruge autogenereret indhold?

Efterhånden forventes flere domæner at få gavn af dette, men det kræver selvfølgelig også en vis størrelse. Derfor vil Bonzer løbende udvikle alt fra skabeloner til minimumskrav på data, for at det for en virksomhed (kunderne) kan betale sig med denne form for content.

Bonzers kunder vil yderligere kunne se frem til integrationer med CMS systemer som WordPress og Shopify.

Med denne nye udvidelse, kan virksomheder landet over nu se frem til en partner, som kan levere content på måder, man hidtil ikke har set udfolde sig på samme måde ift. leveringstid og kvalitet.

Det giver hermed content branchen en innovativ model, som virksomheder - danske såvel som udenlandske - kan nyde godt af både nu og i fremtiden.

Bonzer forventer at have modellen implementeret som mulighed for nye kunder i januar 2021.

Thomas Bogh

CPO & Partner

Thomas er CPO samt Partner, hvorfor fokus til dagligt ligger i evig analyse af Googles algoritme og udvikling af SEO som produkt. Thomas har arbejdet med SEO i flere år med stor passion for at sprede know how på, hvordan man som virksomhed implementerer SEO bedst i sin forretning. Ved siden af Bonzer bidrager Thomas med viden til læserne hos bl.a. Search Engine Journal, DanDomain og Detailfolk. Herudover har han også undervist i Digital Mediestrategi på Copenhagen Business School i København. Har du ønsker eller spørgsmål vedr. SEO universet, kan du altid kontakte ham på [email protected].

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.