Case

Salary vinder markedsandele på Google fra de etablerede konkurrenter

Kategori

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Key results

  • Stigning i månedlig organisk trafik: 1.017%

  • Stigning i impressions på Google: 4.808%

  • Stigning i konverteringer fra organisk trafik: 152%

Siden Salary startede hos Bonzer, har vi set en eksponentiel udvikling. Det drejer sig ikke kun om synligheden og den organiske trafik, men også i høj grad om konverteringerne. Salary dominerer især Google på branchespecifikke søgninger for netop deres type virksomhed, hvilket har haft en stor betydning for virksomheden.

Samarbejdet mellem Salary og Bonzer har fra start bygget på kreative taktikker, skræddersyede SEO-strategier og en målrettet indsats for at øge konverteringerne. Vi er på vej mod et fælles mål, og vi bevæger os i den helt rigtige retning.

Det betyder, at Salary i dag har et stærkt marketing mix, hvor SEO spiller en stor og central rolle for virksomhedens forretningsstrategi. Det er en langtidsholdbar og sund løsning for virksomheden.

Hvem er Salary?

Salary er en dansk SaaS virksomhed, som ønsker at disrupte et marked med store, etablerede spillere. Og det skal gøres online.

Tager man et smut forbi Salarys hjemmeside, får man hurtigt et indblik i, hvem de er, og hvad de ønsker at opnå med deres software.

Enkelt er er det ord, som Salary slår sig op på at være; det enkle lønsystem. Her er der altså tale om en virksomhed, som ønsker at gøre op med langsomme, komplicerede lønprocesser og -systemer for derimod skabe en enkel, automatiseret brugeroplevelse - som er så enkel at alle kan finde ud af at bruge den.

Bonzer og Salary - hvad har vi opnået sammen?

Salary blev kunde hos Bonzer i august 2019. Siden da er der sket meget.

Fra at være en lille, startup SaaS virksomhed til nu at være en af de førende på markedet inden for relevante søgninger, tør vi roligt sige, at udviklingen har været til at få øje på. I perioden har Salary været igennem en relancering af hjemmesiden, som har medført nogle vilde og synlige resultater.

I fællesskab har vi blandt andet sørget for, at flytningen fra det gamle site til det nye, ikke har haft de store konsekvenser for Salarys rangeringer på Google. En vigtig og ofte overset og negligeret SEO-indsats, som kan have store konsekvenser på bundlinjen.

Her er nogle af de parametre, hvor Salary særligt skiller sig ud efter vi startede samarbejdet:

Stigning i organiske keywords

Når vi arbejder med SEO er det jo naturligvis med den organiske vækst for øje. Og dét der skaber den organiske vækst, er de organiske keywords, som siden rangerer på.

Totale keywords

Som SEO-bureau arbejder vi altid med keywords for øje, når vi eksekverer på SEO-tiltag. Med Salary har vi nøje udvalgt keywords, som retter sig til b2b markedet og med mulighed for konverteringer. Med dette in mente, har vi produceret og optimeret onpage content, som møder søgehensigten for slutbrugeren. Og derfor ser vi en høj vækst i organiske keywords, der lægger sig til Salarys side.

I starten af samarbejdet (august 2019):

Nu (september 2020):

Stigning i øget synlighed på Google

I takt med at vi har skabt målrettet onpage content med Salary, ser vi en øget stigning i synligheden. Når vi kigger på synligheden, ser vi på impressions i Google Search Console. Her er det ret tydeligt at se en markant forøgelse i synligheden på Google.

Med det målrettede content er Salary nu oppe på blandt andet placering 1 med featured snippet på blandt andet keywordet ‘lønsystem’. Det er et keyword, som er særligt vigtigt for Salary som forretning.

Stigning i konverteringer

Via såkaldte ‘lead-magneter’ har vi i samarbejde med Salary øget konverteringerne på sitet. Det er en målrettet og langsigtet strategi, som skal gøre siden mere konverterende og dermed være med til at øge Salarys omsætning.

Samtidig har vi i fællesskab opsat mere avanceret tracing på sitet, som skal være med til at definere og målrette brugerrejsen for de besøgende.

Hvordan har vi gjort det?

Mange tror måske, at SEO bare er et eksekverende element i en forretningsstrategi, men vi tænker lidt anderledes hos Bonzer. Vi indarbejder SEO i forretningen, så den bliver en aktiv del af den samlede forretningsstrategi - og ind imellem opfordrer vi til at ændre forretningsstrategien, hvis vi i vores analysearbejde kan se, at der er potentiale for det.

Sammen med Salary har vi haft fokus på:

Forretningsrådgivning

En vigtig del af samarbejdet har været den transparente og målrettede strategi. Fra starten har Salary haft et ønske om at ligge nummer 1 på de mest relevante keywords. Dette har vi været i tæt dialog omkring, hvorefter vi har lagt en plan for, hvordan dette bliver en realitet.

Innovativ(e) SEO strategi(er)

Vi lægger i starten af et SEO-forløb en skræddersyet SEO-strategi. Det gør vi hver gang, der er gået 6 måneder. Da Salary har været kunde i nu 3 intervaller har vi løbende tilpasset strategien og haft forskellige fokusområder for øje ved hvert interval.

Kreative løsninger

Der er ikke én case, som kræver den 100% samme strategi for vores kunder. Derfor har vi også løbende målrettet vores indsats, så vi har tilpasset vores SEO-indsats, dér hvor vi har set potentialet.

“Teamet hos Bonzer er kompetente, kommer med god sparring på strategien, og har altid kreative forslag til hvordan vi hele tiden øger både synlighed for vores brand og antal konverteringer.

SEO er et strategisk vigtigt fokusområde for os hos Salary, og resultaterne vi har skabt sammen med Bonzer har sat ekstra fart på vores vækst, og bidraget til at Salary fortsat vinder markedsandele fra de traditionelle lønsystemer i Danmark. Vores lønsystem er markant bedre på alle parametre end de traditionelle, og fortjener 1. pladsen på Google. Bonzer har hjulpet os med at realisere dette.”

Patrick Qureshi, CMO, Salary.dk

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.