Kategori
Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
Kunder der kommer fra organisk trafik: 48%
Stigning i månedlig organisk trafik: 820%
Stigning i keyword-rangeringer i top 3: 122%
Langt de fleste af vores cases tager udgangspunkt i resultater, der er skabt over et halvt til et helt år. Denne case er dog en smule anderledes. Workfeed (tidligere Relion) casen er nemlig et eksempel på, at nogle cases - typisk i nichemarkeder - allerede kan opnå markante og mærkbare resultater inden for de første tre måneder.
Vi startede samarbejdet med Workfeed tilbage i juni 2020. Sidenhen har vi, på bare tre måneder, formået at skabe fantastiske resultater i samarbejde med det danske online vagtplansystem.
Denne case er et godt eksempel på, at hurtige resultater ikke alene kommer gennem vores arbejde. Det sker i samspil med kunden.
I denne case går vi i dybden med følgende udvikling og resultater:
Stigning i organiske keywords
Stigning i antal nye besøgende på hjemmesiden
Stigning i månedlig organisk trafik
Hvad vi har gjort
Hvad du selv kan gøre
Før vi dykker ned i resultaterne og hvordan disse er opnået, er det vigtigt at forstå, hvilken type virksomhed Workfeed er.
Workfeed gik tidligere under navnet Relion, og de er en dansk SaaS virksomhed, der tilbyder et gratis online vagtplanssystem med en gratis version, alle kan oprette sig på og benytte. Derudover tilbyder Workfeed en række ekstra features i ‘Pro’ versionen, hvor du som kunde betaler en fast månedlig pris.
For en SaaS virksomhed som Workfeed er content marketing og online tilstedeværelse afgørende for deres succes.
Når du udarbejder nyt content til din hjemmeside, og det efterfølgende bliver indekseret af Google, bør antallet af organiske keywords stige. Dette betyder ikke, at du bare skal lave en masse content til din hjemmeside. For dit content skal skabe værdi for brugerne og matche deres search intent. Ellers kan du godt glemme, at se din virksomhed rangere på side 1 i søgeresultaterne på essentielle keywords.
Lad os tage et kig på Workfeeds udvikling. De følgende resultater er baseret på Workfeeds tidligere side, relion.dk.
I ovenstående screenshot ses udgangspunktet for samarbejdet. Her var blandt andet 41 keywords på side 1 i Googles SERP.
Efter tre måneder er yderligere 38 nye specifikke keywords kommet på side 1. Antallet af organiske keywords i top 3 har ligeledes haft en hurtig udvikling. Workfeed har fået 122% flere keywords på side 1 i Googles søgeresultater på tre måneder. Størstedelen af trafikken på side 1 går til de søgeresultater, der ligger i top 5.
‘Vagtplan’ er et af de keywords, hvor Workfeed i forvejen rangerede på en sjette plads i SERP. Med det nye content live, en styrket autoritet på hele domænet gennem linkbuilding og en teknisk forbedring ligger Workfeed nu nr. 2 i de organiske søgeresultater.
Stigningen i antallet af keywords i top 3 betyder samtidig en stigning i den organiske trafik på hjemmesiden - både fra tidligere samt nye besøgende (new users).
Man plejer at sige, at et billede siger mere end 1000 ord. Ovenstående graf sammenligner antallet af besøgende fra juni til august måned - for henholdsvis 2019 (orange graf) og 2020 (blå graf). Grafen er først og fremmest et udtryk for, at der i perioden er sket en stigning på 849% i antallet af nye brugere på siden.
Det er især de mange nye flotte rangeringer på side 1 på relevante keywords, der gør at så mange nye brugere finder Workfeed organisk.
Selvom at der er en masse nye brugere, der besøger Workfeeds hjemmeside, så er den samlede månedlige stigning i organisk trafik også gået op med 820% sammenlignet med samme måned sidste år (august 2019). Herunder ses en graf for Workfeeds udvikling siden juni 2019.
August måned har faktisk været den måned, hvor Workfeed har slået flest rekorder:
✅ Flest nye besøgende på hjemmesiden.
✅ Flest antal sessions på hjemmesiden.
✅ Flest nyoprettede virksomheder på en måned.
✅ Flest nyoprettede medarbejdere på en måned.
✅ Flest nye betalende kunder på en måned.
Meget apropos det sidste punkt om ‘flest nye betalende kunder på en måned’, så kommer en stor del af disse nye kunder fra organisk trafik. Faktisk hele 48%. Sagt på en anden måde:
Næsten hver anden nye kunde hos Workfeed er skaffet gennem organisk trafik!
SEO er en topfunnel marketingstrategi med mulighed for at opnå en høj ROI. En investering i SEO er først og fremmest en investering i at skaffe opmærksomhed fra potentielle kunder. Men endnu vigtigere kan du skabe resultater. Det er denne case et godt eksempel på.
Hvad er hemmeligheden bag disse resultater?
Hjemmesidens URL-struktur er blevet udvidet med nye kategorisider til de specifikke keywords som Workfeed ønsker at rangere på. Samtidig har vi udviklet content til disse kategorisider.
Effekt: Efter tre måneder rangerer alle keywords nu på deres respektive URL’er. 7 ud af de 10 keywords ligger på side 1.
I samarbejde øget Health Score. Workfeed har selv en række interne tekniske kompetencer. Vores tekniske afdeling har dermed haft en vejledende og rådgivende rolle i forhold til at løse fejl, der har påvirket hjemmesidens sundhed (health score).
Effekt: Health Score er gået fra 82% i juni 2020 til 92% i september 2020.
Styrket sidens autoritet gennem linkbuilding. Workfeeds tidligere side, relion.dk, var et forholdsvis ‘ungt’/nyt domæne fra 2018. Derfor har vi haft fokus på at skaffe gode links fra andre troværdige hjemmesider for at opbygge en stærk autoritet til siden.
Effekt: Domain Rating (DR) er gået fra 20 i juni 2020 til 26 i september 2020.
Måske den vigtigste faktor af dem alle: Hurtig eksekvering! Som bekendt kommer resultaterne ikke natten over med dit SEO arbejde. Det er en langsigtet strategi. Men en hurtig eksekvering kan netop danne fundamentet for så mærkbare og tidligere resultater, som det har været tilfældet med Workfeed casen. I samarbejde blev de nye URL’er oprettet, og content kom live på siden allerede inden udgangen af måned 1.
Effekt: Alle de resultater du netop har læst om ;)
_"_Inden samarbejdet begyndte havde jeg på egen hånd formået at lave et rimeligt fundament for vores SEO. Det sikrede os nogle 3.-4. pladser i søgeresultaterne, hvilket dog sjældent er tilstrækkeligt, hvis man vil dominere sit marked.
Det har været en lærerig oplevelse, hvor jeg har forstået hvor stort et holistisk stykke arbejde, der ligger i at bygge et stærkt fundament for en hjemmeside. Jeg oplever det fortsat som en stor fornøjelse at arbejde sammen med Bonzer. Og jeg har sjældent mødt en service så kompetent og professionel som den, de leverer. De lytter til dine behov, analyserer markedet grundigt og iværksætter initiativer, der gør en tydelig og mærkbar forskel fra måned til måned, hvilket er SÅ fedt at følge.
Desuden arbejder de ekstremt effektivt, hvor man tydeligt mærker at blive taget alvorligt mens de altid er lynhurtige til at svare på ens spørgsmål, idéer eller bekymringer. Mine absolut stærkeste anbefalinger herfra."
- Kristian Emil Larsen, Medstifter & CMO, Workfeed
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.