Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
Stigning i månedlig organisk trafik: 290%
Stigning i impressions på Google: 2.713%
Stigning i månedlig traffic value: 334%
Deleøkonomien er kommet til hundeverden, og det er den i form af Dogley, en online platform, der forbinder hundepassere og hundeejere.
Dogley er altså et alternativ til de mere klassiske hundepasningsmuligheder som hundepensioner, hundehoteller og hundekenneler.
Så hvis Dogley ikke er en klassisk hundepension eller hundehotel, som vi kender dem, hvordan kan de så rangere i top 2 på keywords som 'hundepension' med 3.8K estimerede månedlige søgninger og 'hundehotel' med 400 estimerede månedlige søgninger?
Læs mere om, hvordan vi gjorde i afsnittet Hvad har vi gjort? længere nede.
Siden vi startede med at arbejde med SEO for Dogley i april 2019, har vi arbejdet holistisk med siden, da det er sådan vi får de mest bæredygtige organiske resultater.
SEO-situationen i april 2019:
SEO-situationen i juli 2020:
Dogley's tilstedeværelse på relevante keywords i de øverste resultater på Google har medført en mærkbar stigning i den organiske trafik. I juli 2020 er den organiske trafik steget med 290 % fra november 2019:
For en platform som Dogley er content marketing, og dermed en blog, et vigtigt middel i at skabe kontinuerlig trafik til sin side. Det skaber en stigende awareness om platformen, hvilket er vigtigt, når man som Dogley, bringer en ny løsning på markedet.
Derfor har vi arbejdet omfangsrigt med Dogley's blog, og lavet content, der rammer mange brede søgeord indenfor hunde-verden.
I juli 2020 ligger Dogley på side 1 med knap 950 keywords. Mange af disse er placeret på bloggen:
Som følge af de mange placeringer på side 1 får Dogley i juli 2020 2713 % flere månedlige visninger på Google end samme periode sidste år. Der er en kæmpe brandværdi ved at være synlig i Google's øverste resultater, da det skaber en øget tiltro hos forbrugeren.
Trafic value er et Ahrefs metric, der beregner, hvad det ville have kostet at købe sin organiske trafik gennem PPC. Vi har sammen med Dogley fundet frem til de keywords, der har størst forretningsmæssig værdi for Dogley, og det er typisk keywords med en høj CPC, som er et led i beregningen af traffic value.
De værdifulde keywords rejse mod side 1, kan ses i stigningen for traffic value her:
Gået målrettet efter at opnå minimum top 3 placeringer på keywords, der relaterer sig til Dogley's platform. Det er keywords som 'hundepension', 'hundehotel' og 'hundekennel'.
Da search intent bag disse keywords ikke er 1-til-1 med Dogley's løsning, har det været vigtigt at ramme search intent på bedste vis, samtidig med, at Dogley's løsning bliver præsenteret som et godt alternativ.
Effekt: Opnåelse af top 3 placeringer på de førnævnte vigtige keywords.
Opbygget et hunderace-univers, der skal rangere på volumen-tunge hunderace-keywords, som labradoodle (12K), bomuldshund (11K), cocker spaniel (9.3K), border collie (9.1K), pomeranian (9.3K) og shih tzu (12K).
Effekt: Alle førnævnte hunderacer ligger i top 3 på Google.
Haft fokus på at bringe Dogley's E-A-T i spil mhp. at gøre Dogley til platformen for alt, der relaterer sig til hunde.
Det er b.la. sket ved at sætte Dogley's engagerede brugere i spil og indsamle førstehåndsviden herfra.
Effekt: Flere blogindlæg baseret på førstehåndsviden.
Haft fokus på at forkorte den forudgående brugerrejse, der er når man opretter en profil på dogley.com. Det har vi gjort ved at udvikle og inkorporere knapper i alle blogindlæg, der leder folk ind til Dogley's hundepassere.
Effekt: CTA-knapper i alle blogindlæg og en stigning i antal oprettede profiler.
“Vores samarbejde med Bonzer har været præget af proaktivitet, åbenhed og en generel god sparring. De har udvist stor forståelse for vores forretning og hvad der driver værdi for os og har deruover været i stand til at arbejde både hurtigt og selvstændigt når nødvendigt.”
Peter Jensen, Dogley
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.