/
Strategi
/
0 min read
Du får her et ugentligt overblik over de største nyheder fra søgemaskinen, så du kan holde din SEO strategi foran konkurrencen. Velkommen til uge 38.
Vi byder velkommen til uge 38, som bl.a. bød på fornyet crawler-dokumentation, en snak om ranking faktorer samt nyt om Internet Archive’s Wayback Machine. Vi giver dig her et overblik.
Google har fornyet sin crawler-dokumentation ved at omstrukturere den i tre sektioner: almindelige crawlers, special-case crawlers og user-triggered fetchers.
Opdateringen introducerer også nye detaljer om understøttede content encodings, herunder gzip, deflate og Brotli, samt de protokoller, crawlers bruger, såsom HTTP/1.1 og HTTP/2.
Denne omstrukturering er designet til at give klarere og mere omfattende vejledning til hjemmesideejere uden at ændre den faktiske adfærd for Googles crawlers.
Målet er hermed at forbedre klarheden og give mere detaljeret information om, hvordan crawlers fungerer.
Googles John Mueller har forklaret, hvorfor simple faktorer som gyldig HTML og stavefejl ikke er ranking signaler.
Han lagde vægt på, at selvom gyldig HTML er en teknisk best practice, er det for let for spammere at implementere, hvilket gør det til en dårlig ranking faktor.
Stavefejl påvirker heller ikke direkte rankings, selvom hyppige fejl kan skade brugeroplevelsen, hvilket indirekte påvirker resultater.
John Mueller understregede, at ranking signaler er mere komplekse, og at egenskaber, der er lette at opnå, såsom gyldig HTML, ikke nødvendigvis er indikatorer for kvalitetsindhold.
Vi slutter af med Google, som for nyligt har integreret links til Internet Archive's Wayback Machine i sine søgeresultater.
Denne funktion er tilgængelig på "About this page"-muligheden, og giver brugere mulighed for nemt at se arkiverede versioner af hjemmesider.
Integrationen hjælper forskere og almindelige brugere med at få adgang til ældre indhold, som måske ikke længere er tilgængeligt på aktive domæner.
Funktionen vil dog ikke være tilgængelig for hjemmesider, der har fravalgt arkivering, eller hvis siden overtræder indholdspolitikker.
Uge 38 bød på ny crawler-dokumentation, der kan gøre det nemmere at forstå ved inddeling af almindelige crawlers, special-case crawlers og user-triggered fetchers.
Derudover var et interessant takeaway, at Google påpegede, at simple faktorer ikke altid skal tolkes som ranking signaler. Nogle ting der ellers ofte bliver antaget som ranking faktorer, blot fordi de er hyppige.
Ønsker du at vide mere, om hvordan du skal forstå ranking faktorer, samt hvordan du skal arbejde med dem? Så tag fat i Bonzer. Som specialiseret SEO bureau hjælper vi dagligt ambitiøse virksomheder med at ligge øverst på søgemaskinen.
CPO & Partner
Thomas er CPO samt Partner, hvorfor fokus til dagligt ligger i evig analyse af Googles algoritme og udvikling af SEO som produkt. Thomas har arbejdet med SEO i flere år med stor passion for at sprede know how på, hvordan man som virksomhed implementerer SEO bedst i sin forretning. Ved siden af Bonzer bidrager Thomas med viden til læserne hos bl.a. Search Engine Journal, DanDomain og Detailfolk. Herudover underviser han også i Digital Mediestrategi på Copenhagen Business School samt i SEO på DMJX i København. Har du ønsker eller spørgsmål vedr. SEO universet, kan du altid kontakte ham på [email protected].
Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.