Case

Sådan fik Tiimo +442% mere global organisk trafik på kun 6 måneder (inkl. AI Overviews og ChatGPT)

Klient

Tiimo

Kategori

saas

Services

International Baseline

Konsulenter

Thomas Bogh

Gregory Noonan

Iga Naskret

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

tiimo case cover

Vores samarbejde med Bonzer har i løbet af de sidste seks måneder hjulpet os med at skabe en SEO strategi, der har styrket vores globale tilstedeværelse. Vores stigning i trafik fra både Google og AI-platforme som ChatGPT, understreger strategiens effekt. Med E-E-A-T har vi ikke blot hævet vores placeringer, men vi når også ud til flere personer med ADHD end nogensinde før gennem search. Dette er et stort skridt på vejen i vores mission om at gøre hverdagen lettere for mennesker, og vi ser frem til at fortsætte denne rejse med Bonzer for at nå endnu større resultater.

Michael Juhler
Co-CEO, Tiimo app

I slutningen af 2024 indgik Tiimo et samarbejde med Bonzer med målet om at forvandle ambitioner til en succesfuld SEO strategi. Målet? At styrke synligheden globalt - især i USA - for at nå ud og engagere flere med ADHD for at gøre hverdagen nemmere.

En stor konkurrence på området gjorde det nødvendigt at skabe en dybdegående og optimeret plan med løbende optimeringer, som både vil skabe synlighed i klassiske søgeresultater samt AI-interfaces; herunder AI Overviews og ChatGPT.

Opskriften på planen? E-E-A-T.

Om Tiimo

Tiimo er en international ADHD app, som hjælper mennesker med at optimere sin hverdag. Oprindeligt startede det som et forskningsprojekt, der undersøgte, hvordan teknologi bedre kunne støtte neurodivergente teenagere.

I dag hjælper Tiimo over en million mennesker med at planlægge deres dage med værktøjer designet til fleksibilitet, support og den måde, hjerner fungerer på. Tiimos værktøjer gør planlægningen fleksibel, understøttende og designet med brugeren i tankerne. Målet er at gøre planlægningen lettere for personer med ADHD med visuelle timere, AI-tjeklister og fleksibel planlægning.

Savner I mere organisk trafik og flere konverteringer? Få en gratis skræddersyet SEO-analyse her

The numbers

+331%

stigning i side 1 placeringer på Google

+571%

stigning i impressions fra Google

+442%

stigning i organisk trafik fra Google

+657%

flere key events fra ChatGPT

Mål for samarbejdet og strategi

Målet for samarbejdet var - og er stadig - at løfte Tiimo’s tilstedeværelse bredt i de globale markeder, hvor der er efterspørgsel efter hjælp til en hverdag med ADHD. Dette indebærer at blive synlige på alt fra informative søgninger på søgemaskinerne til konkrete behov efter en ADHD app, som vil føre til flere konverteringer.

Det primære marked har fra starten været USA, mens markeder som Brasilien, UK, Tyskland og Japan ligeledes har været vigtige .

Derfor har roadmappet taget sit afsæt i en universel strategi, hvor der herfra er blevet optimeret med lokalt indhold.

En strategi med afsæt i E-E-A-T

Som det er med al performance-orienteret SEO, skal det hele tage sit udgangspunkt i en tilgang, der baserer sig på E-E-A-T. Dette har også været fællesnævneren for alle tiltag for Tiimo.

Tiimo befinder sig derudover i området “YMYL” - altså “Your Money or Your Life” - da de opererer inden for et emne, der omhandler folks økonomi eller helbred. Derfor er E-E-A-T ekstra vigtigt her, da Google er mere strikse i dette felt.

Det betyder, at strategien har taget sit udgangspunkt i at udvise Tiimo’s dybdegående erfaring, ekspertise, autoritet og troværdighed gennem løbende optimering med mål om at gøre Tiimo til en autoritær kilde.

Tekniske implementeringer

De tekniske implementeringer har bestået i at optimere strukturen på domænet, så søgemaskiner og mennesker nemmere kan finde indholdet. Dette indebærer eksempelvis optimering for struktureret data, som gør det nemmere for både klassiske søgeresultater og AI-interfaces at forstå, hvad indholdet handler om.

Et konkret eksempel er implementering af forfatterprofiler, så man kan se, hvem der står bag indholdet. Noget der bidrager til troværdigheden.

author profile of Beaux Miebach from Tiimo

Content framework baseret på content velocity

Teamet hos Tiimo har en ekspertise på området, som i forvejen har gjort dem til en succesfuld app. Denne ekspertise har vi brugt som afsæt til at skabe en pillar-cluster indholdsstrategi, hvor inspiration, vejledning og gennemgang af produkt features har været i fokus. Dette gælder alt fra de store pillar-landingpages til de dybdegående blogindlæg.

Dertil har gameplan fra dag 1 været at optimere samt producere indhold løbende hver måned. Dette har øget crawl activity, hvilket kombineret med godt indhold - der følger retningslinjerne - har nået topplaceringer i flere markeder.

Multimodal optimering

Én ting er at skabe indhold måned efter måned. En anden er, hvordan selve indholdet bygges.

I dag er søgemaskiner multimodale. Det betyder, at de kan forstå alle formater og hermed levere selvsamme. Derfor har vi haft fokus på at skabe indhold med brug af både tekst, billeder, video og lyd. Kombinationen af disse elementer har ikke kun givet synlighed i flere søgefunktioner - det har også løftet engagementet gevaldigt.

Resultater

Resultaterne taler for sig selv, hvor der har været fremgang i alt fra synlighed til konverteringer. Ligeledes dækker resultaterne både over Google og ChatGPT.

+331% i side 1 placeringer

På bare 6 måneder, er Tiimo’s side 1 placeringer på Google steget hele 331,91%, hvilket gør, at de i skrivende er gået fra 188 til 812 keywords på søgemaskinens første side.

+442% i organisk trafik

Ser vi på den organiske trafik, er den steget 442,67% (estimeret baseret på rankings) fra 5.836 i månedlig trafik til 31.670 baserede på de organiske placeringer. Dette er alene fra Google.

Enorm fremgang i AI Overviews

Som resultat af den løbende optimering i forskellige sprog - og med E-E-A-T som vejviser - er Tiimo også blevet en del af topresultaterne i Googles AI Overviews, som grafen nedenfor også viser udviklingen for. Resultater herunder gælder AI Overviews i lande som USA, Storbritannien, Brasilien, Canada og Australien.

Udvikling i google ai overviews for tiimo app

De forskellige AI Overviews afspejler samme synlighed på emner som i de mere klassiske søgeresultater, hvilket understreger, at den holistiske tilgang giver performance begge steder.

best apps for adhd ai overviews med tiimo

Her ser vi i forlængelse, at Tiimo slår Apple selv på “adhd apps” i USA efter implementering af de strategiske tiltag:

adhd apps søgning på google med tiimo

Synlighed på ChatGPT sender flere og flere brugere

Det er ikke kun på Google, at resultaterne kommer. Med ChatGPT - som har rundet over 400 mio. ugentlige brugere - er værdien af synlighed her også vokset enormt, hvor Tiimo har løftet “Active users” med 480,77% og “Key events” med 657,14%.

Dertil er Tiimo nu helt med fremme som anbefalet app, når der søges efter de bedste apps til ADHD - og endda med fremhævet resultatet, der øger CTR (Click-Through-Rate):

chatgpt resultat med tiimo

Eksempel fra ChatGPT

Mål for fremtiden

Tiimo er nået langt på kort tid. Med et award-vindende produkt kombineret med en stærk international optimering, er Tiimo nu nået ud til en væsentlig større målgruppe, som har engageret sig med platformen organisk. Men dette er heldigvis kun starten.

Med et fortsat fokus på E-E-A-T, løbende content-produktion samt optimering for AI-interfaces, er målet at nå ud til langt flere i de globale markeder. En mission vi i Bonzer er både glade og stolte over at være en del af.

Lad os vise jer en SEO strategi, som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.