Konsulenter
Alexander Brandstrup
Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
Key results:
81.55% stigning i organiske keywords på side 1
298.17% stigning i det totale antal organisk keywords
45.34% stigning i organiske visninger på Google
Siden midt februar 2021 har vi haft et SEO-samarbejde med smykke-webshoppen roughdiamonds.dk. De kom til os med et ønske om at blive mere synlige på rådiamantrelaterede keywords på det amerikanske marked, og dét har vi arbejdet målrettet på i nu et år og lidt til. I casen her præsenterer vi dig for de hidtil opnåede SEO-resultater og giver dig indblik i strategien bag.
Casen kommer omkring:
Hvem er roughdiamonds.dk?
Stigning i organiske keywords på side 1
Stigning i antal totale organiske keywords
Stigning i organiske visninger på Google
Hvordan opnåede vi resultaterne?
roughdiamonds.dk lever af at sælge smykker lavet af håndplukkede rådiamanter fra Antwerpen i Belgien. Smykkedesigner og stifer af roughdiamonds.dk, danske Maya Bjørnsten, fik ideen til roughdiamonds.dk, da hendes mand en dag kom hjem fra Antwerpen med hundredevis af fotos af rå, uslebne diamanter. Siden da har smykkeproduktionen og antallet af kunder taget fart for Maya, og i dag driver hun en smykkebutik i hjertet af København og to succesfulde webshops; en dansk og en engelsk. Vores SEO-samarbejdet har været og er fortsat centreret omkring den engelske side, roughdiamondsjewellery.com, da ønsket var blive stærkere på det amerikanske marked.
Lad os nu komme omkring de opnåede SEO-resultater.
Ud fra ønsket om at blive mere synlige på rådiamantrelaterede keywords på det amerikanske marked har vi arbejdet målrettet på at få de ønskede keywords på Googles side 1 i USA. Øget synlighed på søgemaskinerne er nemlig lig med flere relevante keywords på side 1. Og dét har vi formået for roughdiamonds.dk:
På datoen for opstart af samarbejdet, 15. februar 2021, havde roughdiamonds.dk 233 keywords på side 1, og per 1. marts 2022 lød det tal på 423. Vi ser altså en stigning i keywords på side 1 på 81.55%. Blandt de keywords, roughdiamonds.dk nu har på side 1, er mange af deres forretningskritiske, konverterende og relevante keywords: fx ‘raw diamonds necklace’ ‘raw diamond earrings’ og ‘raw diamond jewellery’.
Flere relevante keywords på side 1 er et af de SEO-mål, vi stræber efter i stort set alle vores SEO-samarbejder. Men hvad der også er værd at holde øje med, og som ofte er en afledt effekt af det målrettede arbejde mod flere side 1 keywords, er en stigning i det totale antal organiske keywords - altså keywords på Googles side 2,3,4 osv. Ses en stigning her, tyder det nemlig på, at Google anerkender den pågældende hjemmeside for at være relateret til flere end de nuværende side 1 keywords. Og dét er ofte et tegn på, at flere keywords er på vej mod den afgørende side 1. Vi ser også en flot stigning i det totale antal organiske keywords for roughdiamonds.dk:
15. februar 2021, opstartsdatoen for samarbejdet, var roughdiamonds.dk til stede på i alt 875 organiske keywords på Google. Per 1. marts 2022 er det tal på hele 3.484. Stigningen her er altså på intet mindre end 298.17%.
I takt med at flere relevante keywords når Googles side 1, jo flere organiske visninger (impressions) får en side typisk også. Det er nemlig på side 1, at Google-brugere ser og finder det, de leder efter. En stigning i organiske visninger ser vi bestemt også for roughdiamonds.dk:
Tager vi februar 2021, fik roughdiamonds.dk 52.600 organiske visninger. Ser vi på februar 2022, er antallet af månedlige organiske visninger på 116.000. Stigningen, vi ser her, er altså på 45.34%.
Stigningen, vi ser henover april og maj, kom direkte efter, at vi havde lagt nyt content op på siden. Google opdagede hurtigt det nye content, og det fløj frem mod side 1, hvilket altså ses i de organiske visninger. Dét er et tydeligt tegn på, at det nye content meget præcist ramte søgehensigten på de målrettede keywords.
Bonzer har formået at udføre et imponerende SEO-arbejde, som virkelig har løftet min side. Jeg føler mig lyttet til, og jeg er meget tryg ved samarbejdet og de mange spændende og nytænkende ideer, de kommer med fra Bonzer. Jeg glæder mig til et fremadrettet samarbejde og til at se, hvad det kan bringe af yderligere flotte resultater."
- Maya Bjørnsten, Designer & Founder hos roughdiamonds.dk
Da vi indledte samarbejdet med roughdiamonds.dk, havde de ikke ikke ret meget content på deres side, og det tekniske fundament skulle også arbejdes på. Content og teknisk SEO har derfor været de to store fokusområder i SEO-strategien for roughdiamonds.dk.
roughdiamonds.dk er bygget op som mange andre webshops med kategorisider indeholdende forskellige smykkkeprodukter inden for de pågældende kategorier. Fx kategorier som ‘rough diamond rings’, ‘raw diamond earrings’ og ‘diamond necklaces’. De sider har vi haft fokus på at udvikle tekst til og implementere teksterne, så kategorisiderne havde de rette content-forudsætninger for at komme på side 1.
Derudover har vi haft fokus på at udvikle nye smykke-guides, som vi har brugt til linkbuilding, herunder at få andre relevante hjemmesider til at henvise deres læsere til siden for roughdiamonds.dk. Det har været guides centreret omkring blandt andet, hvad man skal vide, når man skal vælge en rådiamant ring, og hvilke diamanttyper der findes - altså emner, der er toprelevante for diamantinteresserede og købere af diamantsmykker.
Siden for roughdiamonds.dk var som nævnt ikke den teknisk stærkeste, da vi indledte samarbejdet. Derfor har vi haft fokus på at etablere en så teknisk sund side som mulig, så den havde de helt rette forudsætninger for at nå Googles side 1 på de ønskede relevante keywords.
Vores samarbejde med roughdiamonds.dk har siden starten været bygget op omkring stor tillid fra roughdiamonds.dk til, at vores ideer og strategi skulle føres ud i livet. Vi har frie tøjler til at implementere både nyt content, håndtere tekniske SEO-forbedringer og lave linkbuilding-indsatser, og dét har banet vejen for de flotte SEO-resultater, vi har vist i casen her.
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.