Case

SaaS-virksomheden Turis oplevede en stigning i organisk trafik på 155% på blot 6 måneder

Kategori

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Key results

  • Stigning i impressions: 90%

  • Stigning i månedlig organisk trafik: 155%

  • Stigning i keywords på side 1: 433%

  • Stigning I Domain Rating: 143%

I denne case kigger vi nærmere ind i, hvordan samarbejdet mellem B2B eCommerce platformen Turis og Bonzer har skabt fantastiske resultater.

Vores samarbejde med Turis startede tilbage i oktober 2020. Herefter har vi sammen formået at skabe fantastiske resultater i samarbejde med dem.

Denne case er et fantastisk eksempel på, at hurtige resultater skabes ved at styrke et domænes autoritet gennem link building og relevant content.

I denne case gennemgår vi følgende:

  • Hvem er Turis?

  • Øget autoritet på domænet

  • Udvikling i keywords

  • Øget synlighed på Google

  • Udvikling i organisk trafik

Hvem er Turis?

Inden vi gennemgår resultaterne og hemmeligheden bag dem, så lad os starte med dem, det hele handler om; Turis.

Mange brands håndterer deres B2B salg og ordreprocess manuelt ved hjælp af ordreark, email og telefon. Med Turis kan kunder bestille online i en webshop løsning, hvilket sparer ressourcer og frustration for både sælger og køber. Turis er nemlig en B2B eCommerce platform designet med den optimale brugervenlighed for øje, og de har prissat, så virksomheder i alle størrelser og former kan være med.

Turis mål er at hjælpe alle firmaer med at opleve de mange fordele ved at digitalisere deres B2B salg. Man sparer nemlig en masse tid, får glade kunder og øger sit salg.

Nå, ja! Og så har de også en kontorhund!

Øget autoritet på domænet

Domain Rating (DR) er en måleenhed fra Ahrefs, som er et SEO værktøj. En sides Domain Rating viser, hvor autoritær en hjemmeside er baseret på antallet og styrken af unikke domæner, som linker til siden. Målingen går fra 0 til 100.

Turis er et relativt ungt firma, der startede i 2020. Derfor havde deres domæne heller ikke særlig meget autoritet, da vi startede vores samarbejde. Vi har derfor sat ind fra starten på at øge sidens autoritet ved at øge deres Domain Rating gennem link building.

Vi har opbygget en linkprofil for Turis bestående af links, der har troværdighed, relevans og autoritet. Dette har resulteret i, at deres Domain Rating er gået fra 16 i oktober 2020 til 39 i april 2021. Det er en stigning på 143%.

Udvikling i keywords

Når autoriteten af din side forøges, og der produceres nyt og relevant content til din side, vil din rangering på keywords stige.

For Turis har vi eksekveret på en ambitiøs content strategi, hvor vi har arbejdet mod at rangere på en bred række keywords. Dette har resulteret i en eksplosiv vækst i organiske keywords for Turis.

Da vi startede vores samarbejde med Turis i oktober 2020, rangerede de på 167 keywords, hvoraf 4 var på side 1.

Ved udgangen af april 2021 rangerede Turis på 383 keywords, hvoraf 29 var på side 1.

Turis har altså oplevet en vækst på 625% i keywords på side 1 på Google.

Øget synlighed på Google

I takt med at vi har skabt content samt øget Turis' autoritet, har vi også set en stigning i synligheden på Google. Når man vurderer et domænes synlighed, ser man på domænets impressions i Google Search Console. Her ses en tydelig forbedring.

Da vi startede samarbejdet i oktober 2020, havde Turis 31.400 impressions på Google. I februar 2021 havde de 59.700 impressions på Google. Det er en stigning i synlighed på 90%.

Udvikling i organisk trafik

Da vi startede samarbejdet i oktober måned 2020 havde Turis 258 brugere igennem organisk trafik. I april 2021 havde de 628 brugere igennem organisk trafik. Det er en stigning i organisk trafik på 155%.

Hvad har vi gjort?

  • Iværksat en ambitiøs content strategi, hvor målet var at ranke på en lang række relevante keywords.
    Effekt: Turis har oplevet en stigning i månedlig organisk trafik på 155%

  • Styrket sidens autoritet gennem link building. Turis.app havde en relativ lav Domain Rating. Derfor har vi haft fokus på at skaffe gode og relevante links fra andre troværdige hjemmesider for at opbygge en stærk autoritet på deres site.
    Effekt: Domain Rating (DR) er gået fra 16 i oktober 2020 til 39 i april 2021.

  • Vi har selvfølgelig også løbende rådgivet og eksekveret på klassiske SEO-elementer. Herunder intern link building, metadata, longtail keyword optimering osv.
    Effekt: Igennem dette har vi kunne vedligeholde og fortsat udvikle på alle de resultater, du lige har læst om.

Da vi ønskede at steppe vores SEO game op, blev vi anbefalede at tage fat i Bonzer. Og det har vi ikke fortrudt et sekund!

Bonzer er dedikeret til SEO, og det kan man mærke. De ved, hvad der virker, og de har drevet vores organiske trafik til nye højder.

Resultaterne taler deres tydelige sprog, og vi glæder os bare til, at det bliver endnu vildere fremadrettet!

Casper Groot, Founder, & Dan Christoffersen, co-founder, Turis

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.