Case

Sådan løftede Grant Thornton deres synlighed med 1310% på Google

Klient

Grant Thornton

Kategori

service

Services

SEO Baseline, Content

Konsulenter

Gwyneth Olsen

Alexander Brandstrup

Claus Diedrichsen

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Tallene taler næsten for sig selv, men efter snart to års samarbejde har Bonzer løftet vores SEO-indsats og skabt gode resultater på Google. De har særligt hjulpet os med content strategier men også gennemført ændringer på den tekniske front. De evner at forklare kompleks SEO på en forståelig måde. Samarbejdet har ikke kun forbedret vores synlighed, men også styrket vores interne kompetencer.

Christina Kofoed Vemgaard
Senior projektleder

I marts 2023 indledte Bonzer og Grant Thornton Danmark et samarbejde med formålet om at øge Grant Thorntons organiske tilstedeværelse og positionere dem som en af revisionsbranchens mest prominente thought leaders. Samarbejdet har været bygget op på at etablere Grant Thornton som en thought leader på alt, hvad der rører sig i revisionsbranchen ved bl.a. at udbygge et dybdegående informativt univers for at opnå topical authority.

The numbers

+4137%

stigning i organiske informative søgeord på side 1

+663%

stigning i samlede antal organiske søgeord

+1310%

stigning i organisk trafik

Hvem er Grant Thornton?

Grant Thornton er en globalt anerkendt revisions- og rådgivningsvirksomhed, der leverer ydelser indenfor revision, skatterådgivning, økonomisk rådgivning, outsourcing mm. Med dybdegående brancheindsigt og et stærkt fokus på at forstå kundernes unikke forretninger leverer de skræddersyet rådgivning og revision, der skaber klarhed og værdi. Grant Thorntons ydelser henvender sig til små og mellemstore virksomheder, som ønsker en proaktiv sparringspartner med høj faglighed. 

Fokusområder for samarbejdet

Det overordnede mål for samarbejdet er at styrke Grant Thorntons organiske tilstedeværelse og positionere dem som en trusted advisor for alt, hvad der rører sig indenfor revision, regnskab, skat, moms, forretningsudvikling, mm. 

Et centralt element i strategien for samarbejdet har været at udarbejde en dybdegående content velocity plan med alle relevante emner for Grant Thorntons ydelser. Gennem kontinuerlig produktion og optimering af sidens indhold, har samarbejdet været et stort testamente til udtrykket ‘Content is King’.

Udover den organiske vækst, vi har opnået gennem samarbejdet, er Grant Thornton også vækstet på markedet gennem fusioner med konkurrenter, hvorfor vi også har ydet rådgivning til succesfulde indholdsmigrering fra de fusionerede domæner. Dette har været med til at sikre, at disse siders trafik og autoritet ikke er gået til spilde, men i stedet overført korrekt til Grant Thorntons hoveddomæne.

Resultater

663% stigning i samlede antal organiske søgeord (siden opstart)

Siden samarbejdets opstart har Grant Thornton oplevet en imponerende 663% stigning i det samlede antal organiske søgeord. Denne markante vækst er et resultat af en strategisk indsats for at udvide virksomhedens digitale rækkevidde ved hjælp af målrettet indholdsstrategi for at etablere dem som en thought leader på markedet.

Ved at identificere og optimere for flere informative søgninger, har strategien sikret en stærkere tilstedeværelse på tværs af relevante søgninger inden for revision, skat og regnskab. Fokus har ikke kun været på at generere trafik, men også på at styrke kvaliteten og relevansen af de besøgende ved at tiltrække målgrupper, der aktivt søger efter løsninger og ekspertise inden for Grant Thorntons kerneområder.

4.137% stigning i organiske informative søgeord på side 1 (siden opstart)

I takt med den flotte vækst i det samlede antal af rangerende søgeord, har samarbejdet også resulteret i en 4.137% stigning i organiske søgeord på side 1, som udelukkende relaterer sig til informative søgninger. Dette resultat har været et direkte udslag af en målrettet indholdsstrategi, der har haft til formål at etablere Grant Thornton som en prominent thought leader i branchen. 

Indholdsstrategien har fokuseret på en systematisk afdækning af alle relevante emner, hvor Grant Thornton kan yde deres ekspertise og rådgivning. Ved at producere indhold, der imødekommer informative søgninger, har samarbejdet sikret at Grant Thorntons artikler bliver set som en kvalitetskilde, der besvarer brugerens spørgsmål til et givent emne. 

1.310% stigning i synlighed

Grant Thornton har oplevet en imponerende 1.310% stigning i synlighed som resultat af det indholdsfokuseret strategi. Denne udvikling er i høj grad drevet af en målrettet indsats for at øge antallet af rangerende søgeord, hvilket har haft en effekt på virksomhedens tilstedeværelse på Google.

Hvor Grant Thorntons synlighed tidligere primært var relateret til deres kerneydelser og kompetencer, har strategien gjort det muligt for dem at indtage utallige positioner på Google’s første side for både informative og kommercielt undersøgende søgninger. Dette inkluderer søgninger, hvor potentielle kunder søger løsninger til komplekse problemstillinger, trends i branchen eller strategisk rådgivning.

Denne vækst betyder, at Grant Thornton ikke blot er en oplagt spiller for virksomheder, der aktivt leder efter en rådgiver, men også er blevet en prominent kilde for viden og indsigter i revisions- og finansbranchen. Denne udvikling understøtter deres positionering som en trusted advisor og thought leader, samtidig med at det skaber muligheder for at tiltrække potentielle kunder uafhængigt af, hvor de er i deres købsrejse.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.