Konsulenter
Thomas Bogh
Christian Nielsen
Ann-Sofie Lippert
Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
Key results
74.06% stigning i keywords på side 1
62.02% stigning i det totale antal keywords
44.37% vækst i organisk trafik
63.03% stigning i konverteringer fra organisk trafik
I maj 2021 indgik vi et samarbejde med webshoppen MIOMIO.
MIOMIO kom til os med et ønske om at blive mere synlige på keywords relateret til især skindprodukter og korkprodukter, og resultaterne og vejen dertil præsenterer vi dig for i casen her.
Hvem er MIOMIO?
Stigning i organiske keywords på side 1
Stigning i antal totale organiske keywords
Stigning i organisk trafik
Stigning i konverteringer fra organisk trafik
Hvordan opnåede vi resultaterne?
MIOMIO er en webshop og en fysisk butik, der forhandler møbler, bolig- og haveinteriør samt tøj og accessories til kvinder. De har altså et bredt udvalg af produkter fra forskellige kategorier, men MIOMIOs store ønske har siden starten af SEO-samarbejdet været at komme til tops på Googles søgeresultater med keywords relateret til skindprodukter og korkprodukter.
Folkene bag MIOMIO kan i den grad sit kram, når det kommer til viden om de produkter, de forhandler, og man kan altid kontakte dem og få fyldestgørende svar på spørgsmål om alt omkring sit købte produkt. Den ekspertviden har været en kæmpe fordel i SEO-arbejdet, da MIOMIO altid har kunne bidrage med den korrekte faglige viden, der er nødvendig for at kunne lave indhold, der imødekommer søgehensigten på de produkt-keywords, vi har fokuseret vores arbejde omkring.
Lad os nu præsentere, hvilke resultater der er kommet ud af SEO-arbejdet indtil videre.
Øget synlighed på Google kræver, at din hjemmeside er at finde på Googles side 1 på de keywords, der er relevante for din forretning. Ved at være lettere tilgængelig på Googles side 1, vil din side få flere besøgende og oftest også flere salg - især i et tilfælde med en webshop som MIOMIO. For at kunne opnå den øgede synlighed, skal du altså være at finde på flere keywords, og det gør du ved at udvikle eller optimere eksisterende indhold efter dine mest forretningskritiske keywords og disses søgehensigt. Netop dét har vi gjort sammen med MIOMIO, og vi ser derfor en rigtig fin stigning for organiske keywords på side 1 siden opstarten af samarbejdet i midten af maj:
Vi ser altså, at MIOMIO havde 505 keywords på side 1 på opstartsdagen for samarbejdet til per 1. marts at have hele 879 keywords på side 1. Dét er en stigning på hele 74.06%.
Blandt de her keywords på side 1 i dag er størstedelen af de kork- og skindprodukt relaterede keywords, som MIOMIO fra starten ønskede at blive mere synlige på: keywords som 'kork opslagstavle' med 2.200 månedlige søgninger, 'lammeskind' med 6.800 månedlige søgninger og 'kork', som vi gennem SEO-arbejdet har formået at få på toppen af side 1.
Det er ikke kun keywords på side 1, vi har skabt resultater på for MIOMIO. Vi har også skabt en flot stigning i det totale antal organiske keywords, MIOMIO ranker på. Det totale antal organiske keywords tæller altså alle keywords, Google har koblet MIOMIO sammen med, også keywords på Googles side 2, 3 osv. At en hjemmeside begynder at ranke på flere keywords er et tydeligt tegn på, at Google anerkender SEO-arbejdet på siden, og at flere keywords er på vej mod side 1 - der hvor man gerne skal være til stede for at blive synlig for potentielle kunder.
Ser vi igen på datoen for opstart af samarbejdet sammenlignet med 1. marts 2022, ser vi, at MIOMIO er gået fra at ranke på 4.465 til at ranke på 7.234 totale antal keywords. Dét svarer til en stigning på 62.02%.
I takt med at flere keywords når Googles side 1, ses typisk en stigning organisk trafik. Dét er også tilfældet med MIOMIO:
Vi ser her, at MIOMIO i maj 2021 fik 6.297 besøgende fra organisk trafik, og at tallet for januar 2022, den seneste ikke-korte måned, er steget til hele 9.091. Stigningen lyder altså på 44.37%.
Stigning i konverteringer fra organisk trafik har også fulgt med den fine stigning i besøgende fra organisk trafik. Sammenligner vi maj 2021 med januar 2022, ser vi en stigning i konverteringer, altså salg fra organisk trafik, på intet mindre end 63.03%.
SEO-strategien de første seks måneder af vores samarbejde med MIOMIO har været centreret omkring udvikling og optimering af indhold tilknyttet MIOMIOs vigtigste keywords (skindprodukter og korkprodukter). Da vi startede samarbejdet, havde MIOMIO en stor mængde indhold, hvoraf ikke ret meget faktisk rankede på vigtige keywords. Vi satte derfor ind med at optimere det rigtige indhold, slette indhold, der ikke var nødvendigt, eller som forvirrede Google.
Derudover var et stort fokusområde i den første strategi at skaffe stærke, relevante ikke-betalte links til MIOMIO. Dét skal nemlig til for at få det optimerede indhold helt frem på side 1, og at jagte de ikke-betalte links er nødvendigt for at undgå potentielle straffe fra Google. Vi har set, at hjemmesider, der køber sig til mange links, bliver udsat for straf fra Google: fald i keyword-placeringer og fald i trafik og salg fra organisk trafik. Dét vil vi undgå sker for alle vores kunder, og derfor arbejder vi i Bonzer udelukkende med ikke-betalte links og ud fra ikke-betalt linkbuilding best practices.
En sides tekniske fundament skal også være på plads og være stærkt for at kunne opnå gode placeringer på keywords. MIOMIOs tekniske fundament skulle forberedes, da vi startede samarbejdet, og derfor gik en del fokus i starten på at udbedre de tekniske SEO-fejl, vi så på siden. Derudover var URL-strukturen på MIOMIOs hjemmeside ikke hensigtsmæssig i forhold til at kunne ranke på alle de keywords, de gerne ville.
Da vi kom i mål med de tekniske SEO-udbedringer og en ny URL-struktur, så vi hurtigt, at keywords fløj mod side 1, og at trafikken steg. Godt content er altså ikke nok, alle tre grene af SEO - content, teknisk SEO og linkbuilding, skal spille, før en side kan performe på Google.
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.