Case

81% flere keywords på side 1: Sådan lykkedes det for Madens Verden på kun 5 måneder

Konsulenter

Ann-Sofie Lippert

Christian Nielsen

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Key results:

  • 55.26% vækst i organisk trafik på 5 måneder

  • 70.47% flere impressions i Googles SERP

  • 84.4% vækst i antal organiske keywords

  • 81% flere keywords på side 1

Vi starter med en kort introduktion til Madens Verden

Hvem er Madens Verden?

Madens Verden er en af Danmarks største madblogs og opskriftuniverser. Produktet, som Madens Verden tilbyder, består derfor af inspirerende, informativt og fængende content både i form af opskrifter og blog-indhold.

Den vigtigste faktor for Madens Verden er at være synlig og tilgængelig på keywords relateret til mad - om end det er keywordet pandekager, mørbradgryde eller chokoladekage. Keywords med en samlet månedlig volumen på 185.000.

Madens Verden fra et SEO-perspektiv

Madens Verdens case skiller sig ud fra vores øvrige cases hos Bonzer. Det gør den ved i overvejende grad at være content-baseret og ved at have et mål for SEO, der udelukkende går ud på at drive trafik ind på sitet gennem øget synlighed på Googles resultatside. Disse mål afspejler vores fokus for Madens Verden og dermed også vores SEO-strategi. Fra et SEO-perspektiv er Madens Verden en oplagt case, da netop organisk trafik og en høj CTR (click through rate) er essentielle metrics for virksomheden konverteringer og drift.

Hvorfor er Madens Verden en succesfuld SEO-case?

Hvornår er man en god SEO-case? Et spørgsmål vi ofte bliver stillet, når vi indleder et samarbejde. En god SEO-case er i vores perspektiv en case, som vi i fællesskab med kunden kan løfte inden for udvalgte metrics og parametre, så de imødekommer vores fælles ambitioner for casen. Netop derfor er Madens Verden en rigtig stærk SEO-case: Her har vi i stærkt fællesskab opnået vilde og værdifulde resultater.

Et samarbejde, der skaber resultater

Baseret på grundig analyse af Madens Verdens position samt konkurrenternes position udformede vi ved opstart en skræddersyet seks måneders plan, som vi i fællesskab har løftet og dermed sammen skabt de bedst mulige resultater. Det gode samarbejde er hemmeligheden bag ethvert succesfuldt SEO-forløb. Nedenfor ser vi nærmere på et udpluk af de resultater, vi ser for casen.

Lad os dykke ned i SEO-resultaterne, og hvordan vi har opnået dem:

Casen kommer omkring:

  • Vækst i organiske keywords på side 1

  • Udvikling i organisk trafik

  • Øget organisk synlighed og organiske clicks

Vækst i organiske keywords på side 1

Med en ambitiøs content-strategi samt løbende monitorering af både nye og eksisterende keywords har vi set en vækst i organiske keywords for Madens Verden - og særligt keywords på side 1 har vækstet eksplosivt. Selvom det først er på side 1, at det begynder at være rigtig sjovt, viser tendensen inden for opskrifter også, at det er i top 3, at vi kan hente allermest trafik. Netop derfor har fokus ikke ikke blot været at ramme side 1, men derimod også at optimere på side 1 eksempelvis fra placering 8 til 2. Netop disse optimeringer har vist sig at være yderst værdifulde for Madens Verden og har både resulteret i flere organiske visninger (impressions) og vækst i organisk trafik.

Da vi startede vores samarbejde med Madens Verden i august 2021, rangerede de på 45.422 organiske keywords på side 1. I dag, I starten af januar 2022, rangerer Madens Verden på 82.215 keywords på side 1. 
Madens Verden har altså oplevet en vækst på 81% alene på side 1.

Udvikling i organisk trafik

Som en af Danmarks største opskriftuniverser havde Madens Verden 1.247.983 organisk besøgende, da vi startede vores samarbejde i august 2021. I december 2021 havde de 1.937.569 besøgende fra organisk trafik.

Det er en stigning i organisk trafik på hele 55.26% på under fem måneder, hvilket er et resultat, som vi kun har kunne opnå gennem et solidt og nøje eksekverende samarbejde.

Øget organisk synlighed og organiske klik

I takt med at der er blevet lavet nyt content samt on-page optimeringer, har vi vi set en stigning i synlighed på Google. Når man vurderer synligheden for et domæne, trackes der på antal impressions i Google Search Console. Her ses en tydelig forbedring med 70.47% flere impressions fra august til december.

Ser vi samtidig på udviklingen i klik i Google Search Console ser vi også en tydelig forbedring i den organiske performance:

Da vi startede samarbejdet i august fik Madens Verden 1.760.000 organiske kliks, mens de fem måneder senere i december 2021 havde 3.210.000 klik fra organiske visninger i SERP’en. Det er en stigning i klik fra organiske visninger på 82.4%.

Det er en fornøjelse at arbejde sammen med teamet hos Bonzer. Ikke alene er det altid med en professionel og seriøs attitude - det er også sjovt. Der er godt styr på data og fakta og udvikling sker i et konstruktivt samarbejde.

Holger Rørby Maden, ejer og direktør Madens Verden

Mangler I et overblik over jeres SEO-situation?

Har du ansvaret for den digitale performance i din virksomhed? Hvis ja, tag et kig på vores SEO guide og få vores bedste råd til, hvordan du bør bære dig ad.

Vil du have et par øjne på din virksomheds nuværende performance, jeres konkurrenter og ikke mindst jeres markedsmuligheder,  tager vi også hjertens gerne et møde med dig. Du skal bare anmode om en gratis SEO-analyse nedenfor.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.