Case

35 % øget synlighed på Google på blot 5 måneder – Sådan lykkedes det for australske LookUpStrata

Savner I mere organisk trafik og konverteringer?

Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.

Key results:

  • Stigning i organiske keywords på side 1: 37%

  • Stigning i visninger på Google: 35%

  • Stigning i refererende domæner: 35%

I november 2020 startede vi vores første samarbejde udenfor Europas grænser, nemlig med Australske LookUpStrata. Vores arbejde har bestået af at udbygge og optimere LookUpStratas synlighed via organiske søgeresultater, hvilket har resulteret i, at LookUpStrata efter blot lidt over 5 måneder ligger i toppen af Google på afgørende keywords som: what is Strata, Strata management og Strata fees.

I denne case ser vi nærmere på følgende resultater:

  • Udvikling i keywords

  • Øget synlighed på Google

  • Stigning i refererende domæner

Hvem er LookUpStrata?

LookUpStrata er Australiens største ejendoms blog dedikeret til Strata Living og har siden 2013 vokset sig til en nationalt anerkendt kilde til information omkring strata, som er Australiens svar på det vi i Danmark kender som andelsboligen, hvor man ejer en lille del af en større fælles ejendom.

LookUpStrata producerer tre strata-nyhedsbreve hver uge for næsten 10.000 abonnenter, der består af lot owners, strata managers og fagfolk i strata industrien fra hele Australien. LookUpStratas nyhedsbreve og artikler består af værdifuldt indhold med alt fra seneste nyheder og begivenheder, guides og de populære Q&A’s.

LookUpStrata er en voksende familievirksomhed med en mission om at give detaljerede, praktiske og letforståelige strata oplysninger til alle australiere.

Vækst på over 37% i organiske keywords på side 1

Grafen ovenfor viser udviklingen i antallet af organiske keywords, som LookUpStrata rangerer på. Her er der tale om en stigning på over 40% i antal af organiske keywords på lidt over 5 måneder - fra 7.694 ved opstart i november til 10.966 i starten af april måned.

En ting er det samlede antal organiske keywords, men der hvor det begynder at blive sjovt, er på side 1. Her ses en rigtig flot udvikling for LookUpStrata, der er gået fra at rangere på 674 organiske keywords på side 1 til 924 organiske keywords på side 1, hvilket resulterer i en stigning på 37.1%.

Den gode nyhed er, at kurven fortsat er stigende og at potentialet er enormt. Eftersom der fortsat er relevante keywords med placering 11-100, er der fortsat værdi at hente for LookUpStrata.

Øget synlighed på Google

I takt med at LookUpStrata har fået flere organiske keywords på side 1, er sitets synlighed på Google også øget, hvilket er et resultat af, det nyproducerede content til sitet. Når vi vurderer en sides synlighed på Google, ser vi på antallet af impressions (visninger). Impressions angiver, hvor mange gange en bruger er blevet eksponeret for et link til et af domænets URL’er i søgeresultaterne på Google.

Da vi startede samarbejdet i november 2020, havde LookUpStrata 632.000 impressions på Google. I marts 2021, efter 5 måneders samarbejde, havde sitet 851.000 impressions. Dette vil altså sige, at sitet har øget sin synlighed på Google med næsten 40%.

Men hvordan opnår man så øget synlighed på Google?

Nøglen til vækst i impressions er at rangere med organiske keywords på side 1, hvilket vil resultere i, at mange nye brugere finder sitet organisk. At komme på side 1 er ikke en dag-til-dag opgave, og der er tale om et samspil mellem flere faktorer. En af disse er ved at opbygge autoritet til sitet, som blandt andet kommer fra relevante refererende domæner.

35% stigning i refererende domæner

Som det kan ses på grafen ovenfor er antallet af refererende domæner til sitet steget meget siden opstartsdatoen 1. november - faktisk er de steget med hele 35%.

Antallet af refererende sider stiger i takt med, at vi arbejder med linkbuilding samt ved at producere værdifuldt content, som andre domæner kunne have lyst til naturligt at linke til. Netop en stigning i refererende domæner er med til at opbygge domænets autoritet og dermed muligheder for at opnå placeringer på side 1 på Google.

Med dette sagt er det ikke ensbetydende med, at det er uopnåeligt at komme på side 1 med et domæne med en lavere autoritet. Dette afhænger af konkurrencen på side 1 på de organiske keywords.

Hvad er hemmeligheden bag resultaterne?

  • Sitet er blevet udvidet med nye blogindlæg til de specifikke keywords, som vi i fællesskab vurderede, var mest relevant at arbejde på i starten af vores forløb.

Effekt: LookUpStrata rangerer på 924 keywords på side 1, hvilket er baseret på content produceret i høj kvalitet.

  • Man får ikke succes med SEO uden et solidt fundament af teknisk SEO. Derfor har vi de sidste 5 måneder fokuseret på at optimere sitets tekniske status, med særligt fokus på site audits og Core Web Vitals.

Effekt: LookUpStratas Health Score er gået fra 54% → 87%

  • Nøglen til resultater for SEO er et skræddersyet 6 måneders forløb, hvor vi tilpasser forløbet til den enkelte virksomhed og udvælger de rette og mest værdifulde taktikker til virksomhedens behov og målsætninger.

Effekt: På baggrund af vores strategi har vi løbende kunne rådgive og eksekvere ud fra vores strategi. Dette har resulteret i, at vi har kunne vedligeholde og fortsat udvikle på resultaterne for LookUpStrata.

Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau

Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.