/
Strategi
/
0 min read
Du får her den ugentlige oversigt over de største nyheder fra søgemaskinen, så du kan holde din SEO strategi foran konkurrenterne. Velkommen til uge 39.
Vi byder velkommen til uge 39, som bl.a. bød på en opdatering til Googles spam-dokumentation, et farvel til cache-dokumentation samt en præcisering af brugen af noindex og canonical tags. Vi giver dig her et overblik.
Google har for nylig opdateret sin dokumentation om spam-politikker og introduceret flere vigtige ændringer.
Særligt tilføjede de mere detaljeret information om misbrug af site-reputation og konsekvenserne af manual actions.
Konceptet om "thin affiliate pages" er blevet udvidet til "thin affiliation" med tydeligere definitioner.
Google understregede også vigtigheden af præcis kommunikation og introducerede begrebet "spam abuse".
Disse opdateringer har samlet til formål at tydeliggøre retningslinjerne og sikre bedre overholdelse af best practices, hvilket hjælper virksomheder med at tilpasse indhold til Googles standarder.
Google har fjernet dokumentationen for "cache:"-søgeoperatoren, hvilket markerer afslutningen på dens funktionalitet i Google Search.
"Cache:"-operatoren tillod tidligere brugere at se en cache-version af en hjemmeside, hvilket var nyttigt til at tjekke ældre versioner eller få adgang til indhold, når hjemmesider var nede.
Google har valgt at udfase funktionen på grund af forbedret pålidelighed af domæner og hurtigere indlæsningstider.
Fjernelsen kan føre til øget brug af Internet Archive's Wayback Machine til netop visning af ‘historiske’ sider, som Google nu integrerer i søgeresultaterne.
Vi slutter af med Googles John Mueller, som har præciseret brugen af "noindex"- og "canonical"-tags sammen og foreslog, at det generelt er bedre at vælge én af dem.
Selvom brugen af begge samtidig kan fungere, forklarede Mueller, at det ikke er garanteret, at Google vil overføre signaler fra noindex-sider til canonical versionen.
Han understregede, at SEO ofte handler om at træffe klare og definitive valg frem for at stole på "måske"-scenarier.
En velstruktureret hjemmeside er mere gavnlig end at fokusere udelukkende på individuelle elementer som links eller tags.
Uge 39 var en uge, der lagde vægt på opdateringer til Googles dokumentation, herunder inden for cache og spam.
Sidstnævnte område er især relevant at blive skarp på, da Google løbende opdaterer sin algoritme mod spam, og det er noget, som rammer bredt.
Derudover fik vi nogle tekniske råd med på vejen fra John Mueller om noindex og canonical tags. Takeaway er her, at det er bedst at vælge én af dem.
Har du brug for vejledning til at forstå ovenstående opdateringer eller SEO generelt, så er du velkommen til at tage fat i Bonzer. Som specialiseret SEO bureau hjælper vi hver dag ambitiøse virksomheder med at ligge nummer 1 på søgemaskinen.
CPO & Partner
Thomas er CPO samt Partner, hvorfor fokus til dagligt ligger i evig analyse af Googles algoritme og udvikling af SEO som produkt. Thomas har arbejdet med SEO i flere år med stor passion for at sprede know how på, hvordan man som virksomhed implementerer SEO bedst i sin forretning. Ved siden af Bonzer bidrager Thomas med viden til læserne hos bl.a. Search Engine Journal, DanDomain og Detailfolk. Herudover underviser han også i Digital Mediestrategi på Copenhagen Business School samt i SEO på DMJX i København. Har du ønsker eller spørgsmål vedr. SEO universet, kan du altid kontakte ham på [email protected].
Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.