/
Strategi
/
0 min read
Du får her en ugentlig oversigt over de største nyheder fra søgemaskinen, så du kan holde din SEO strategi foran konkurrencen. Velkommen til uge 32.
Vi byder velkommen til uge 32, som bl.a. dykker ned i Googles “About this image” feature, indsigter fra Search Console samt en ny og stor dom mod Google i USA. Vi giver dig her et overblik.
Google har udvidet sin "About this image"-feature til Circle to Search og Google Lens, hvilket giver billedkontekst på 40 sprog verden over.
Værktøjet giver detaljer om et billedes oprindelse og brug, hvilket hjælper brugere med at verificere autenciteten af billeder.
Opdateringen inkluderer også en algoritmejustering for at bekæmpe eksplicitte deepfakes, hvilket reducerer deres synlighed i søgeresultater og forbedrer den overordnede troværdighed.
Indsatsen sigter mod at forbedre digital dannelse og beskytte brugere mod misinformation.
Google har introduceret en ny "recommendations"-funktion i Search Console, som giver anbefalinger baseret på data fra ens hjemmeside.
Dette eksperimentelle værktøj giver direkte råd til optimering af domænets performance, såsom implementering af strukturerede data og identificering af trending-søgninger.
Funktionen har til formål at hjælpe med at skabe et overblik, så hjemmesider nemmere kan navigere i, hvor der bør sættes ind.
Udrulningen sker gradvist, og anbefalingerne opdateres løbende og gives kun, når de er relevante for specifikke hjemmesider.
Google har opdateret sin Publisher Tag Ads Library for at forbedre Interaction to Next Paint (INP)-scores og ad loading efficiency.
Den nye adYield Config-mulighed giver publishers større kontrol over ad loading adfærd, hvilket forbedrer brugeroplevelsen og potentielt kan forbedre placeringer i søgeresultaterne.
Opdateringen fokuserer på at forsinke indlæsningen af annoncer, der er uden for viewport, og prioriterer synligt indhold og interaktioner.
Den fulde effekt af disse ændringer vil blive tydeligere i den kommende Chrome User Experience (CrUX) rapport, der forventes den 10. september 2024.
Vi slutter af med den nok største nyhed fra ugen.
En føderal dommer i USA har afgjort, at Google har overtrådt amerikanske antitrustlove ved at opretholde monopol-tilstande inden for search og reklame.
Afgørelsen fremhævede Googles monopolistiske praksis, herunder betaling for standardstatus på enheder og browsere hos bl.a. Apple, hvilket hæmmede konkurrencen.
Beslutningen kan potentielt have en betydelig indvirkning på Googles forretningsdrift og påvirke andre antitrustsager i branchen.
Selvom specifikke retsmidler endnu ikke er fastlagt, kan mulige konsekvenser omfatte ændringer i Googles adfærd og restriktioner på aftaler om standard søgetjenester. Der forventes dog at blive kørt en appelsag.
Uge 32 var en uge, der bød på forskellige typer af opdateringer, men hvor hovedoverskriften nok var afgørelsen mod Google.
En afgørelse i USA, der går til angreb på tech-giganternes monopol-tilstande. Noget der kan få en betydning for konkurrence i markedet fremover.
Hvad det kommer til at have af impact nu, bliver dog nok minimalt. Men der er i hvert fald sat en fod ned fra amerikansk side.
Ønsker du hjælp til at forstå udviklingen samt løfte dine SEO resultater? Så tag fat i Bonzer. Som specialiseret SEO bureau arbejder vi fokuseret med at løfte virksomheder til de øverste placeringer på søgemaskinen.
CPO & Partner
Thomas er CPO samt Partner, hvorfor fokus til dagligt ligger i evig analyse af Googles algoritme og udvikling af SEO som produkt. Thomas har arbejdet med SEO i flere år med stor passion for at sprede know how på, hvordan man som virksomhed implementerer SEO bedst i sin forretning. Ved siden af Bonzer bidrager Thomas med viden til læserne hos bl.a. Search Engine Journal, DanDomain og Detailfolk. Herudover underviser han også i Digital Mediestrategi på Copenhagen Business School samt i SEO på DMJX i København. Har du ønsker eller spørgsmål vedr. SEO universet, kan du altid kontakte ham på [email protected].
Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.