/
Strategi
/
0 min read
Du får her det ugentlige overblik over de største nyheder fra søgemaskinen, så du kan holde din SEO strategi foran konkurrenterne. Velkommen til uge 24.
Vi byder velkommen til uge 24, som bl.a. kommer omkring en opdatering til Search Console, en præcisering af click-through-rates og et råd fra Gary Illyes. Vi giver dig her et overblik.
Google Search Console giver nu e-commerce merchants mere detaljerede indsigter i deres product listings' performance på Googles Shopping.
Denne nye feature, placeret under "Performance"-rapporten, inkluderer metrics som impressions og clicks for product listings.
Noget der sigter mod at hjælpe merchants med at optimere synligheden på Google ved at give et mere omfattende syn på produktdata.
Adgangen til disse indsigter er begrænset til hjemmesider, som Google har identificeret som online merchants, der sælger fysiske varer direkte til forbrugere.
Google har præciseret, at Click-Through-Rates (CTR) ikke direkte påvirker placeringer i søgeresultaterne og afkræftet misforståelser om deres rolle i The Helpful Content Update.
Som svar på bekymringer om, hvordan nye sider kunne rangere, hvis CTR var afgørende, understregede Google brugen af forskellige ranking signaler, inklusiv 'user interaction data'.
Rådet til virksomheder er derfor - som altid - at fokusere på at skabe værdifuldt indhold for brugefne i stedet for udelukkende at optimere for søgemaskinen.
Denne tilgang stemmer nemlig overens med Googles mål om at belønne indhold af høj kvalitet, der er brugervenligt.
Vi slutter af med Googles Gary Illyes, der råder hjemmeside-ejere til at bruge robots.txt-filen til at blokere crawlers fra at tilgå URLer, der udløser handlinger såsom "add to cart" eller "add to wishlist."
Denne praksis forhindrer unødvendig serverbelastning forårsaget af bots, der crawler disse action-URLer.
Blokering af disse URLs hjælper med at reducere spildte serverressourcer og forbedrer crawler effektivitet.
Gary Illyes understregede, at denne mangeårige vejledning stadig er relevant, da den sikrer et mere effektiv brug af serverkapacitet og stemmer overens med etablerede standarder fra 1990'erne.
Uge 24 var en uge med både opdateringer til Googles shoppingmuligheder, samt vi også fik tydeliggjort værdien af forskellige signaler i søgeresultaterne.
Derfor understreger dette atter igen vigtigheden af at få kombineret egne erfaringer med Googles vejledning. Gør man dette vil man generelt styrke sit domæne bredt og være på forkant med udviklingen.
Har du brug for hjælp til at løfte din SEO strategi, er du velkommen til at tage fat i os i Bonzer. Som specialiseret SEO bureau arbejder vi altid målrettet på at løfte virksomheder til de øverste placeringer på søgemaskinen.
CPO & Partner
Thomas er CPO samt Partner, hvorfor fokus til dagligt ligger i evig analyse af Googles algoritme og udvikling af SEO som produkt. Thomas har arbejdet med SEO i flere år med stor passion for at sprede know how på, hvordan man som virksomhed implementerer SEO bedst i sin forretning. Ved siden af Bonzer bidrager Thomas med viden til læserne hos bl.a. Search Engine Journal, DanDomain og Detailfolk. Herudover underviser han også i Digital Mediestrategi på Copenhagen Business School samt i SEO på DMJX i København. Har du ønsker eller spørgsmål vedr. SEO universet, kan du altid kontakte ham på [email protected].
Savner I mere organisk trafik og konverteringer?
Lad os kigge på jeres case, og se hvad der skal til for at I kan være mere synlige i jeres marked.
Lad os vise jer en SEO strategi som kan tage jer til det næste niveau
Et kort møde, hvor vi gennemgår jeres position i markedet og præsenterer mulighederne.