Der findes forskellige metoder til at fremskaffe “varme” leads i telemarketing. Vi har erfaret, at digital markedsføring kan hjælpe dig rigtig godt på vej. Derfor vil jeg gå i dybden med, hvordan og med hvilke redskaber du kan komme i gang.

1. Facebook lead ads

På Facebook er der rig mulighed for lave inbound leads igennem den målsætning, der hedder “lead ads”. Denne målsætning for en annonce er struktureret således, at man som Facebook bruger kan vise interesse ved at indtaste sine oplysninger direkte i en formular. Det betyder altså, at man ikke skal videre på en hjemmeside el. Lign. for at signe up. Denne formular er integreret i Facebook, og den har i forvejen data på brugeren som e-mail og telefonnummer, så man heller ikke skal taste det ind.

Disse faktorer er fordelagtige, da man tit kan miste en bruger, hvis der er for meget information, man skal taste ind osv. Med disse lead formularer har du mulighed for at fastholde interessen hos brugeren ved at forkorte processen så meget. Vi har erfaret, at denne strategi på Facebook passer rigtigt godt til at hverve sig nye kunder, og det er i den grad noget, telemarketingbureauer også kan nyde godt af! Nedenfor vil jeg vise et eksempel på, hvor simpel processen er for brugeren til at indsende sine oplysninger:

bonzer-telemarketing-lead-ads

2. SEO

Ved at SEO optimere jeres hjemmeside, bør der også være rig mulighed for at få en masse inbound leads ind. Og det er modsat Facebook ikke noget, der koster penge. Men man skal være opmærksom på, at resultaterne ikke kommer med det samme! SEO tager tid.

I bund og grund betyder det, som I måske er bekendte med, at man ranker højere på Google, helt organisk. Du skal sørge for at gøre din side brugervenlig (on-page), og du skal samtidig skabe backlinks (off-page), som driver trafik ind på din hjemmeside. Gør man det på den rigtige måde, er der rig mulighed for at drive potentielle leads ind på jeres hjemmeside ved at ranke højere end konkurrenterne på Google. I skal til at starte med vælge et keyword, I vil ranke på – og det kunne jo passende nok være telemarketing.

3. Content marketing styrker jeres troværdighed

I kan skabe loyalitet og troværdighed ved at udarbejde content. Og dette er noget, der måske mangler i telemarketing branchen, som jeg ser det. Det er nødvendigvis ikke en negativ ting, for det kan netop dit bureau drage stor fordel af. I kan ved brug af content marketing opnå loyalitet blandt potentielle kunder, da I vil hjælpe andre i jeres content – ganske gratis. Og det er noget, brugeren typisk sætter i højsædet. Jeres content kunne henvende sig til andre virksomheder om, hvordan I synes, en bestemt strategi hjælper jer for eksempel. Eller til den private bruger hvor I eksempelvis fortæller om jeres salgsmetoder eller lignende. I skal tænke på emner, der er til gavn for andre, for det vil øge jeres troværdighed – Og det må siges at være nøglen til inbound leads.

4. Call-To-Action

Hvis I lægger fokus på SEO og content marketing, er det utrolig vigtigt at huske en CTA. Det betyder, at I husker at oprette en eller flere funktioner, der opfordrer brugeren til at give jer tilladelse til at kontakte ham eller hende med henblik på et uforpligtende tilbud el. lign.

Altså ligesom jeg beskrev, at Facebook har det integreret i deres annoncering, at formularen bliver udfyldt automatisk og sendt direkte til jer – så skal man modsat her selv sætte en formular op, som så integreres på hjemmesiden. Det kan fx være i bunden af et blogindlæg, som I har besluttet jer at skrive som et led af jeres content marketing. Det kan også være på jeres forside, hvor der popper en chat op, når brugeren har scrollet lidt op. Her kan generere automatisk kundeservice, hvor der senere hen er mulighed for at gøre brugeren til et lead.

5. Rekruttering til telemarketing

Ikke nok med at du kan bruge disse redskaber til at skabe inbound leads, kan du i høj grad også bruge dem til at finde de helt rigtige, nye kandidater til dit bureau. Især i Facebook annonceringen kan du bruge samme målsætning, lead ads, til at finde kandidater, der gerne vil i kontakt med jer. Lead ads kan vise sig at blive langt mere lukrativt end at annoncere på jobportaler mv. Ved brugen af SEO og content marketing er der helt klart også mulighed for at motivere nye potentielle medarbejdere!

Der er altså flere gode muligheder indenfor online marketing til at generere leads og medarbejdere til telemarketing. Vi har også skrevet en række andre indlæg, hvor du blandt andet kan se, hvordan du kommer igang på de forskellige platforme. Synes du stadig, det kan være svært at komme igang med, er vi heldigvis eksperter. Tøv endelig ikke med at kontakte os og læs endelig mere på forsiden.

Jeg kan også personligt kontaktes på dp@bonzer.dk, hvis I har kommentarer eller spørgsmål 🙂