Kort om SEO

SEO står for Search Engine Optimization, og omhandler al form for søgemaskineoptimering. SEO handler i bund og grund om, hvordan du gennem organisk marketing kan få din side på Google til at komme højere op i søgefelterne.

Søgemaskineoptimering er det der på den længere bane vil have den bedste ROI (Return On Investment), da man her har en CPA (Cost Per Action) på 0.-, da SEO hjælper en til organisk traffik i gennem din hjemmeside. Det er derfor, det er den helt oplagte investering på den lange bane. SEO er dog ikke noget, man kan implementere fra dag til dag, da det arbejde man lægger i det, oftest først kan mærkes i form af traffik gennemsnitligt 2-3 måneder senere. Det er derfor ofte en rigtig god idé at kombinere SEO med bla. Google Adwords og Facebook Annoncering, til at komme godt fra start, og så kan man løbende skrue ned for de kanaler, når der kommer mere organisk traffik.

 

Hvordan vil SEO hjælpe min forretning?

Hvis du har en virksomhed, der kan få kunder fra internettet, hvilket de fleste kan, så er det helt essentielt at arbejde med SEO på din side, da det er SEO der får dig op i søgeresultaterne på Google. Jo højere du ligger i søgeresultaterne, jo flere vil se din side, og jo flere potentielle kunder vil du få. Hvis du er i tvivl, vil vi meget gerne tage en uforpligtende snak med dig, om de muligheder der er.

 

Hvordan udfører man SEO?

Når man skal lave SEO, er det en kombination af en masse forskellige redskaber. Det er bla. vigtigt at sørge for at sidens kvalitet er i top, og her indgår også load speed, page size m.m. Udover dette er sidens opbygning ift. tekst, interne og eksterne links og keywords også meget vigtigt. Kort sagt, er det helt essentielt, at den side som de besøgende lander på, er bygget rigtig godt op.

 

Content

Efter man ved, at hele siden fungerer, som det skal med de ønskede keywords, skal man begynde at kigge på det content, man har på siden. Før man kan komme op i Googles søgeresultater, skal Google kunne se, at der står noget relevant om dét, du tilbyder på din side. Lad os sige, at hvis du sælger fiskegrej igennem en webshop, ville det være afgørende at analysere hvilke ord, der er meget trafik på og herefter bruge de ord effektivt på din hjemmeside i artikler m.v. Eksempler kunne være “fiskestang”, “fiskekroge”, “Spinnere”. Disse søgeord skal helst fremgå ofte på siden, og gør de det, vil man begynde at ranke på de søgeord.

 

Linkbuilding

At lave linkbuilding betyder, at man “bygger” indbound leads til ens hjemmeside. Noget af det der betyder absolut mest, når man skal begynde at ranke efter at have fået styr på sit content, er den mængde og kvalitet af links fra andre sider, der peger ind mod ens egen side. Et godt eksempel på noget rigtig stærk linkbuilding ville være, at et stort nyhedsmedie el. lign. skrev en artikel om en ny virksomhed, og at der i denne artikel er inkluderet et link til virksomhedens hjemmeside. Når dette sker, vil Google gå ind og kigge på de links, der går ind til ens hjemmeside, og herefter kigger de også på, hvor “stærkt” et link er, eller med andre ord, hvor stærk den side der linker er.